Gå til innhold

Hvordan finne ut om behandler har noen saker på seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om en psykiater fortsatt har autorisasjon eller begrenset autorisasjon. Det er noe rart med personen. Personen på helsenorge sa at jeg kunne Google personen  men slik  info kommer neppe opp der.

Vet dere hvem som har oversikten, og om det er informasjon privatpersoner kan få?

Anonymkode: c0d42...142

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å google personen da, eller antar du bare at du ikke vil få noen treff?

Anonymkode: 8b03b...3f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du prøvd å google personen da, eller antar du bare at du ikke vil få noen treff?

Anonymkode: 8b03b...3f1

Har Googlet men får ikke opp noe 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Søk opp personen her: https://www.legelisten.no/ Der kan du sjekke ev reaksjoner.

Anonymkode: 6fbd2...3ef

Jeg håper at alle som har negative opplevelser med leger registrerer sine erfaringer på den siden, til advarsel for andre. Særlig dem som har blitt utnyttet emosjonelt eller seksuelt... Dessverre vet jeg om to slike situasjoner hvor kun den ene har mistet autorisasjonen, fordi offeret ikke turte å rapportere. 

Men, nå forsvant jeg litt fra temaet, beklager. TS, vet du om personen er i jobb? Hvis du finner ut av det håper jeg du kan oppdatere oss, for jeg ønsker gjerne å sjekke autorisasjonen på denne fyren nevnt i forrige avsnitt. Jeg vurderer om jeg har mulighet til å rapportere basert på andres erfaringer... Men tviler på at det går dessverre :(

Anonymkode: 4bc9a...24c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Søk opp personen her: https://www.legelisten.no/ Der kan du sjekke ev reaksjoner.

Ikke registrert der. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan finne ut når vedkommende er født og søke i helsepersonellregisteret kom jeg på nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan finne ut når vedkommende er født og søke i helsepersonellregisteret kom jeg på nå. 

Hvordan finner jeg ut når personen er født?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan finner jeg ut når personen er født?

Da må du vel stalke på fb o.l og håpe at det kommer opp bursdagsdato eller bursdagsmeldinger. Eller andre steder hvor bursdagsdato eller fødselsår kan dukke opp. Står du kun med dato, men ikke år eller motsatt så må du vel nesten bare starte fra 01.01.xxxx til 31.12.xxxx feks. Så kommer du frem til det til slutt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er det ikke alle opplysninger som skal være offentlig, personvernet styrer det der. 

Anonymkode: 4ec0d...eb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå fant jeg bursdagsdato og år på facebook. Gikk inn på siden. Det står ingenting annet enn når autorisasjonen startet og at den ender i 2053. Vil det normalt stå noe hvis personen opptrer uprofesjonelt eller har behandlingsmetoder som er kontroversielle? Er det informasjon som hvermansen har tilgang til? Jeg googlet på noe som var på offentlig journal. Ved en tilfeldighet så så jeg at autorisasjonen til en psykolog jeg gikk til noen ganger var blitt inndratt. Han var  rusmisbruker og ikke egnet til å være fagmann.  Det var bra at noen andre reagerte. 

AnonymBruker
Skrevet

Om autorisasjonen er gyldig til 2053 har han i alle fall ikke mistet den eller fått den begrenset. Utover det vil det ikke stå noe mer i helsepersonellregisteret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Om autorisasjonen er gyldig til 2053 har han i alle fall ikke mistet den eller fått den begrenset. Utover det vil det ikke stå noe mer i helsepersonellregisteret.

Men om personen en gang har mistet og fått tilbake.... vil det da stå ulike perioder med  autorisasjon eller blir autorisasjonen bare aktivert på nytt til 2053  uten at det står noe om at det har vært et avbrudd?

Og vil det stå om psykiater for tiden har begrenset autorisasjon? Autorisasjon er vel autorisasjon i følge hpr? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...