Gå til innhold

Du som holder på å gå ned i vekt, hva gleder du deg mest til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt på siden januar, hatt noen stillestående perioder men nå er jeg godt i gang igjen. Føler det har gått sakte men har så langt gått ned ca. 1/5 av vekta jeg har tenkt å ta av.

Jeg ser frem til å:

- Passe inn i alle klærne jeg har tatt vare på lenge, til tross for at de ikke har passet. Så jeg skal prøve dem alle (og sikkert kvitte meg med mesteparten fordi de ikke er min stil lenger🙈)

- Ha mindre lårgnissing! Det er så ubehagelig å få gnagsår mellom låra. Håper det blir mindre av det.

- Føle meg lett og sprek. Mindre vekt å dra på, ser for meg at energinivået vil ta seg opp.

- Forhåpentligvis få bedre helse. Har noen helsetilstander som jeg håper å merke bedring i.

Hva med deg? 

Anonymkode: 5f294...939

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så deilig når man mister søtsuget syns jeg. Ser at huden blir renere, håret blir finere, at man tar vare på tenner. 

Anonymkode: 7f07a...e02

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At folk slutter å dømme meg. Har gått ned masse før, og det var den eneste positive effekten jeg merket. Sikkert derfor jeg gikk opp igjen. 

Anonymkode: 20036...458

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slippe hetsing og mobbing av overvekt og folk som stirrer når man forsyner seg feks fra buffe

Anonymkode: ec7a7...64d

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slippe vektnedgang råd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

- At jeg passer inn i "vanlig" størrelse på jobbuksene igjen
- Føle at jeg ser bra ut i tøyet mitt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har klart å nå normalvekt etter to graviditeter (2020,2021), men er fremdeles større enn da jeg ble gravid, så akkurat nå:

- Å passe inn i klærne mine igjen. De har jeg savnet.

- Å føle meg som meg selv igjen. 

Anonymkode: 7a412...5c4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Å kunne kjøpe hvilke klær jeg vil. Jeg er heldigvis på god vei nå, selvom jeg har en del kilo igjen. Håper jeg skal bli mer lykkelig, at jeg trives i egen kropp. Ikke skammer meg.

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til kjolene mine sitter penere, og å føle meg mindre "stuffed" (fant ikke noe bra norsk ord..) 

Anonymkode: 240a7...929

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nuttery skrev (10 minutter siden):

- At jeg passer inn i "vanlig" størrelse på jobbuksene igjen
- Føle at jeg ser bra ut i tøyet mitt

Veldig enig i dette. Jobber i helsevesenet, og må bytte jobb neste år men har ikke våget å gjøre det fordi jeg er redd de ikke har størrelser i uniform til meg og at jeg blir byrden som må ha "spesialbestilt tøy". Så, jeg har et år på meg til å gå ned i fornuftig størrelse så jeg i det minste kan passe en XL

Anonymkode: 327ec...1da

• Liker 2
  • Hjerte 4
Gjest MissWoodville
Skrevet

Jeg er ganske så nær målet mitt, men har et par kilo igjen. Det beste for meg har vært at kroppen føles mye lettere, jeg har mindre vondt i rygg, skuldre og kropp generelt. Det at klærne sitter så fint nå, klær som jeg trodde jeg måtte kvitte meg med er nå en glede å ta på seg. Det er såå mye letter å kjøpe klær, og plutselig føler jeg at jeg ser bra ut i "alt". Å gå i svømmehall, på stranden, og å ikke være redd for å vise meg fram, være stolt av meg selv. Det å føle meg normal igjen, å være slank som "alle" andre. Å kunne se på en film eller serie med slanke mennesker, og ikke lenger kjenne på det at jeg burde trent eller slanket meg. Men bare kunne sitte og bli underholdt:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slippe vektnedgang råd

Ja, mange som har meninger om hva man burde gjøre for å bli slank. Ofte har man prøvd alt det der mange ganger...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, mange som har meninger om hva man burde gjøre for å bli slank. Ofte har man prøvd alt det der mange ganger...

Eller de som forsøker å skjule uoppfordret slankeråd

"Jeg lurer på hvor mange kalorier som egentlig er i denne sjokoladen.... 500!!! Visste du det Turid??!"

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Veldig enig i dette. Jobber i helsevesenet, og må bytte jobb neste år men har ikke våget å gjøre det fordi jeg er redd de ikke har størrelser i uniform til meg og at jeg blir byrden som må ha "spesialbestilt tøy". Så, jeg har et år på meg til å gå ned i fornuftig størrelse så jeg i det minste kan passe en XL

Jeg jobber også i helsevesenet. Har måttet gå opp i størrelse de siste par årene, og vil gjerne ned til min "vanlige" :(

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den følelsen av å ta på gamle klær man tror er små / kanskje passse for å finne ut at de er for store er ubetalelig deilig TS! 

Etter en periode hvor jeg fikk intent mindre enn tre prolapser i nakke / rygg over en periode på 4 mnd og var fullstendig ute av stand til å gjøre noe, hvor vekten kom smygende på - og til alt overmål viste det seg jeg hadde ett stoffskifteproblem så på knappe 10 mnd gikk jeg opp  og ned igjen 20 kilo var den god-følelsen det som satt igjen lengst.. 😎

Anonymkode: f608c...690

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart i mål, og det beste er uten tvil at jeg føler meg vel i klær som ikke har test-fasong. Det meste av normale klær føles bra å ha på seg, og strammer ikke over magen. 

Og så er det fint å kunne sitte fremoverlent uten at magen er i veien. 

Anonymkode: cd7e0...006

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den følelsen av å ta på gamle klær man tror er små / kanskje passse for å finne ut at de er for store er ubetalelig deilig TS! 

Etter en periode hvor jeg fikk intent mindre enn tre prolapser i nakke / rygg over en periode på 4 mnd og var fullstendig ute av stand til å gjøre noe, hvor vekten kom smygende på - og til alt overmål viste det seg jeg hadde ett stoffskifteproblem så på knappe 10 mnd gikk jeg opp  og ned igjen 20 kilo var den god-følelsen det som satt igjen lengst.. 😎

Anonymkode: f608c...690

Ja, tror det blir bra! Egentlig helt tullete å ta vare på alt av klær. Men det kan vel bli en liten seremoni av å ta dem på og kjenne at de passer og så rydde dem bort.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er snart i mål, og det beste er uten tvil at jeg føler meg vel i klær som ikke har test-fasong. Det meste av normale klær føles bra å ha på seg, og strammer ikke over magen. 

Og så er det fint å kunne sitte fremoverlent uten at magen er i veien. 

Anonymkode: cd7e0...006

Den er veldig i veien for aktiviteter som intimbarbering😆

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slippe å gå bredbent pga lårgnissing😬 føle meg vel i klær og generelt🙌🏼

Anonymkode: b62e8...797

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe jeg  gleder meg til sånn sent.  Dyrt å kjøpe nye klær. 20 kg gjør at alt må byttes ut.    Men jeg ser ikke på meg som tynnere da . Ser på meg selv akkuratt som jeg gjorde.  

Anonymkode: 52633...694

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned ganske mye det siste året og en helt uventet ting jeg setter stor pris på: sitte med beina i kryss! 

Anonymkode: 7c296...bdd

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...