AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Kan en bolig bli min om jeg meldte forkjøp (borettslag) før meldefrist uten å ha bydd på boligen og selv om det på finn.no står solgt når ikke meldefrist av forkjøp er gått ut ennå? Anonymkode: 6a70a...492
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan en bolig bli min om jeg meldte forkjøp (borettslag) før meldefrist uten å ha bydd på boligen og selv om det på finn.no står solgt når ikke meldefrist av forkjøp er gått ut ennå? Anonymkode: 6a70a...492 Ikke ta min bolig. Anonymkode: 11d78...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Dette spørsmålet er vel like enkelt å stille til megler som til KG? Anonymkode: 885a4...b93 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Ja, hvis du er den som står fremst med forkjøpsrett. Anonymkode: 59162...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Når fristen for å melde forkjøpsrett går ut, kontakter saksbehandler i boligselskapet den med høyest ansiennitet (med mindre det er samme person som vant budrunden) med tilbud om å kjøpe boligen på forkjøpsrett med samme vilkår, overtagelsesdato og pris som budvinner hadde, og hvis den personen takker nei kontakter saksbehandler nestemann (nest høyest ansiennitet - igjen med mindre det er samme person som vant budrunden), og sånn fortsetter det nedover lista. Annonsen merkes som solgt på Finn fordi boligen er solgt. Det gjenstår bare å se hvem det er som ender opp med å kjøpe den. Anonymkode: 3142f...8cb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Når fristen for å melde forkjøpsrett går ut, kontakter saksbehandler i boligselskapet den med høyest ansiennitet (med mindre det er samme person som vant budrunden) med tilbud om å kjøpe boligen på forkjøpsrett med samme vilkår, overtagelsesdato og pris som budvinner hadde, og hvis den personen takker nei kontakter saksbehandler nestemann (nest høyest ansiennitet - igjen med mindre det er samme person som vant budrunden), og sånn fortsetter det nedover lista. Annonsen merkes som solgt på Finn fordi boligen er solgt. Det gjenstår bare å se hvem det er som ender opp med å kjøpe den. Anonymkode: 3142f...8cb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Når fristen for å melde forkjøpsrett går ut, kontakter saksbehandler i boligselskapet den med høyest ansiennitet (med mindre det er samme person som vant budrunden) med tilbud om å kjøpe boligen på forkjøpsrett med samme vilkår, overtagelsesdato og pris som budvinner hadde, og hvis den personen takker nei kontakter saksbehandler nestemann (nest høyest ansiennitet - igjen med mindre det er samme person som vant budrunden), og sånn fortsetter det nedover lista. Annonsen merkes som solgt på Finn fordi boligen er solgt. Det gjenstår bare å se hvem det er som ender opp med å kjøpe den. Anonymkode: 3142f...8cb Når fristen er ute så er den vel ute? Megler ga meg beskjed om når den går ut, og har ingen meldt seg da så er den min. Anonymkode: 11d78...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Når fristen er ute så er den vel ute? Megler ga meg beskjed om når den går ut, og har ingen meldt seg da så er den min. Anonymkode: 11d78...4bd Ingen kan melde forkjøpsrett når fristen har gått ut. Men forkjøpsretten avklares ikke av megler. Megler styrer med budrunden og saksbehandler i boligselskapet styrer med forkjøpsretten. Anonymkode: 3142f...8cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen kan melde forkjøpsrett når fristen har gått ut. Men forkjøpsretten avklares ikke av megler. Megler styrer med budrunden og saksbehandler i boligselskapet styrer med forkjøpsretten. Anonymkode: 3142f...8cb Ja, men da må jo dette avklares til det klokkeslett at noen har meldt inn. Anonymkode: 11d78...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, men da må jo dette avklares til det klokkeslett at noen har meldt inn. Anonymkode: 11d78...4bd Etter fristen for å melde forkjøpsrett er ute kan det ta inntil 20 dager til før forkjøpsretten faktisk er avklart. Det går ikke automatisk. Anonymkode: 3142f...8cb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Etter fristen for å melde forkjøpsrett er ute kan det ta inntil 20 dager til før forkjøpsretten faktisk er avklart. Det går ikke automatisk. Anonymkode: 3142f...8cb Det hvis noen melder seg. Anonymkode: 11d78...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det hvis noen melder seg. Anonymkode: 11d78...4bd Ja. Anonymkode: 3142f...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå