AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg kom til å tenke på en sak som jeg har lurt på en gang i blant. Det er absolutt ingen stor sak, men det fikk meg til å lure. En gang fir flere år siden så begynte jeg i et mannsdominert yrke, eneste jenta på plassen og slikt. Så før jeg skulle begynne der så sjekket jeg ut hvem alle var, sånn på sosiale medier. Et par av de kjente jeg fra før så jeg, da føltes det ikke så skummelt. Sjefen var en sånn mann, ja da kanskje vi har noe til felles, avdelingsleder kjente jeg nevøene til, kjekt å vite, etc. Det var jo en liten plass, alle kjenner til de fleste eller er felles venner av. Så var det et par stykker som var totalt ukjente, men da var jeg mer forberedt. Så begynte jeg å jobbe der, men det var en veldig uskoselig plass å jobbe. Det var tydelig at de ikke ønsket å ha jenter ansatt. Etter hvert la jeg merke til at sjefen min hadde blokkert meg på sosiale medier. Jeg er en slik person som har sosiale medier veldig privat, under 100 venner på fb og kun familie eller nærmeste. Jeg la ikke til noen fra jobben på Facebook eller annet, ikke fulgte jeg de på noen areanaer. Når jeg er på jobb så er det jobb og jeg skiller dette så mye som mulig. Pga det vanvittig dårlige arbeidsmiljøet så valgte jeg å slutte i den jobben å heller flytte på meg for noe bedre. Jeg fant noe bedre ganske kjapt og trives godt her jeg er nå. Selv om vi er flere menn enn kvinner, så finnes det ikke slikt som det var der. Så jeg lurer på hva som gjør at en sjef med ganske lukket fb profil ønsker å blokkere en ansatt med like lukket profil? Anonymkode: d1939...644
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Kanskje han ikke ønsket at du skulle legge han til som venn da. Ingen burde ha sin sjef på facebook. Anonymkode: f16cb...791
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kanskje han ikke ønsket at du skulle legge han til som venn da. Ingen burde ha sin sjef på facebook. Anonymkode: f16cb...791 Ingen burde ha noen fra arbeidsplassen på sosiale medier. Jeg føler meg forhåndsdømt for noe jeg uansett ikke ville gjort. Anonymkode: d1939...644
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Ikke noe å tenke for mye på. For alt du vet gjør han dette med alle de ansatte. Om så var at han hadde noe konkret i mot akkurat deg er det ikke noe du kan gjøre noe med, og det tjener ingen hensikt å spekulere i det. Anonymkode: 6f5ef...d8b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe å tenke for mye på. For alt du vet gjør han dette med alle de ansatte. Om så var at han hadde noe konkret i mot akkurat deg er det ikke noe du kan gjøre noe med, og det tjener ingen hensikt å spekulere i det. Anonymkode: 6f5ef...d8b Flere som var venner privat og på sosiale medier. 4-5 fra samme området var jo mye med hverandre på fritiden. Det ble fanget opp av meg da de pratet om hva den eller den hadde postet på sm. Jeg har ikke opplevd dette siden, så jeg syns det var litt rart. Anonymkode: d1939...644
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Jeg forstår at du er nysgjerrig. For ofte dukker det opp en liten tanke bakerst i hodet som tenker "hva om det er noe galt med meg?". Men den tror jeg du kan legge bak deg, om du tenker på noe slikt, for høres ut som at det er han som hadde det største problemet. Mest sannsynlig med seg selv. 😛 Kanskje var du attraktiv, og han følte han måtte blokkere deg på de stedene han vet om så han ikke skal tenke så mye på deg? Kanskje har han en sjalu kone som krever det? Eller kanskje blokkerte han deg ikke, han bare måtte ha en pause fra sosiale medier selv. (Det er det massevis av folk som har gjort de siste år). Jeg har blitt blokkert en del de siste år. For meg har det alltid vært en av disse to grunnene. En bitter romanse eller at man trenger en pause. Som oftest de sistnevnte. Anonymkode: fa57a...c17 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg forstår at du er nysgjerrig. For ofte dukker det opp en liten tanke bakerst i hodet som tenker "hva om det er noe galt med meg?". Men den tror jeg du kan legge bak deg, om du tenker på noe slikt, for høres ut som at det er han som hadde det største problemet. Mest sannsynlig med seg selv. 😛 Kanskje var du attraktiv, og han følte han måtte blokkere deg på de stedene han vet om så han ikke skal tenke så mye på deg? Kanskje har han en sjalu kone som krever det? Eller kanskje blokkerte han deg ikke, han bare måtte ha en pause fra sosiale medier selv. (Det er det massevis av folk som har gjort de siste år). Jeg har blitt blokkert en del de siste år. For meg har det alltid vært en av disse to grunnene. En bitter romanse eller at man trenger en pause. Som oftest de sistnevnte. Anonymkode: fa57a...c17 Hva om du blokkerer en kollega første dag den er på jobb? Anonymkode: d1939...644
Queen of the North Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Nå er jeg en sjef som sjelden legger ut noe i sosiale medier og har begrenset hvem jeg legger til som venner. Jeg må legge mine ansatte til som venner for å få lagt de inn i grupper vi bruker på jobb. Jeg oppfordrer dem til å fjerne meg som venn hvis de ønsker det fordi at de ikke skal føle att jeg følger med eller att de skal føle seg hemmet på fritiden av att jeg kan se hva de evt har gjort på tur til Ayia Napa. Og det er veldig greit å ha litt avstand - noen ansatte er gullegode som man gjerne har i privatlivet også, mens andre er veldig på deg og krever mye av deg ut over arbeidstid. Og sjefen er bare en - mens de ansatte er mange. De ansatte har som oftest totalt flere forespørsler til sjef enn andre veien og det er ikke alltid det passer å svare på fritiden. Det kan ganske enkelt være att sjefen ikke ønsker å bruke sosiale media som en kommunikasjonskanal.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Jeg er leder og ønsker ikke ansatte under meg i sosiale medier. At jeg synger karaoke på fylla og filmer på Snapchat er gøy for mine nærmeste venner, men kanskje ikke noe som burde være tema for mine ansatte. Sjefer liker også å verne om privatlivet sitt, uten at det handler om folk er hyggelige eller ei. Anonymkode: 96e82...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå