Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er skikkelig irriterende at de lyver, når jeg vet at de for eksempel ikke har fått B på eksamen. Jeg fikk C på min eksamen på torsdag forrige uke, og det var også gjennomsnittskarakteren, som vil si at folk flest endte opp med C som resultat. Det var 4 B’ere, og jeg vet hvem alle de som fikk B var. Også når spurte jeg en kompis fra klassen om han var fornøyd med karakteren sin, og han svarer med en gang at han fikk B. Også spurte jeg han hvordan han klarte å ta eksamen uten å ha bok på eksamen, fordi han sa at han ikke hadde kilder med på sin, også svarte han «det gidder jeg ikke å svare på»? 

Man får ikke B på eksamen uten å bruke kilder

Anonymkode: 9663e...929

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker dere om karakterer? Det er en privatsak, synes jeg.

Anonymkode: b8362...38d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor snakker dere om karakterer? Det er en privatsak, synes jeg.

Anonymkode: b8362...38d

Jeg spurte ikke han hva han fikk. Jeg spurte han om han var fornøyd. Hva du synes spiller egentlig ikke noe rolle. Er relativt vanlig å snakke om karakterer. Er mange der ute som forteller om sine resultater, og andre ikke. Sånn er det. Men at han skal lyve, det er bare idiotisk 

AnonymBruker
Skrevet

Var et par D’ere der også, og han ligger nok sikkert der🤭

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Var et par D’ere der også, og han ligger nok sikkert der🤭

Jeg skjønner hvorfor han lyver om karakterer hvis det er sånn det er vanlig å tenke om hverandre på studiet. Hadde du fnist innvendig om du visste at han fikk en D? Hadde du visket og tisket med andre i klassen om han teitingen som fikk D men som latet som han fikk B? 

Anonymkode: ee2c4...669

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er skikkelig irriterende at de lyver, når jeg vet at de for eksempel ikke har fått B på eksamen. Jeg fikk C på min eksamen på torsdag forrige uke, og det var også gjennomsnittskarakteren, som vil si at folk flest endte opp med C som resultat. Det var 4 B’ere, og jeg vet hvem alle de som fikk B var. Også når spurte jeg en kompis fra klassen om han var fornøyd med karakteren sin, og han svarer med en gang at han fikk B. Også spurte jeg han hvordan han klarte å ta eksamen uten å ha bok på eksamen, fordi han sa at han ikke hadde kilder med på sin, også svarte han «det gidder jeg ikke å svare på»? 

Man får ikke B på eksamen uten å bruke kilder

Ikke nødvendigvis rett det du sier her, har selv fått B på eksamener der jeg verken har vært på forelesninger eller pugget noe spesielt, eller brukt mange kilder. Noen fag er man flink i og kan godt fra "naturens side" andre må man jobbe mye med.

Ut over det så berøres jo ikke du personlig av en klasse kamerats karakterer evt manglende karakterer. Han er ikke pliktig og oppgi det til deg og synes vel kanskje det er ekkelt at du spør og graver.

Fokusere mere på deg selv og mindre på hva alle andre gjør/ikke gjør neste semester 😊

Anonymkode: 552d9...1f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han sa D men at du «hørte» B?

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (1 minutt siden):

Kanskje han sa D men at du «hørte» B?

Han SKREV B

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor han lyver om karakterer hvis det er sånn det er vanlig å tenke om hverandre på studiet. Hadde du fnist innvendig om du visste at han fikk en D? Hadde du visket og tisket med andre i klassen om han teitingen som fikk D men som latet som han fikk B? 

Anonymkode: ee2c4...669

Hadde ikke hvisket og tisket nei, men nå som jeg vet at han lyver då kanskje ja

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis rett det du sier her, har selv fått B på eksamener der jeg verken har vært på forelesninger eller pugget noe spesielt, eller brukt mange kilder. Noen fag er man flink i og kan godt fra "naturens side" andre må man jobbe mye med.

Ut over det så berøres jo ikke du personlig av en klasse kamerats karakterer evt manglende karakterer. Han er ikke pliktig og oppgi det til deg og synes vel kanskje det er ekkelt at du spør og graver.

Fokusere mere på deg selv og mindre på hva alle andre gjør/ikke gjør neste semester 😊

Leste du hva jeg skrev i mitt innlegg egt? Jeg spurte han ikke om karakter. Jeg spurte om han ble fornøyd, og at han svarer at han fikk B, er hans egen skyld 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han SKREV B

Ikke kjefte….

AnonymBruker
Skrevet

Klart han kan få B uten kilder. Kanskje en av de andre som fikk B løy? Eller at han klaget og fikk ny sensur? 

Har du dårlig selvtillit TS siden du må rakke ned på andres karakterer? Du har lov å være fornøyd med din C selv om andre fikk høyere karakter.

Anonymkode: a6a49...4b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

kanskje fordi de andre studentene ikke orker folk som tråd-starter her. 

folk som hele tiden skal sammenligne seg selv, og alle andre....    

Anonymkode: 147ea...a12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig å henge seg opp i slikt, bruk heller energien din på å studere ts ...

Anonymkode: 34bdc...5b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste du hva jeg skrev i mitt innlegg egt? Jeg spurte han ikke om karakter. Jeg spurte om han ble fornøyd, og at han svarer at han fikk B, er hans egen skyld 

Hva er det han har skyld i? At du graver og gjør det opp meninger du ikke har grunnlag for? Igjen dette er jo ikke noe som berører deg i det hele og store, dåg har du så store problemer med tematikken som du utviser her så bør du ta kontakt med profesjonell hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt med meg en eneste bok på eksamen, likevel fått både A og B på flere. 

Anonymkode: 7d220...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blander du deg i hvilke karakterer medelever får?

Anonymkode: 47ab9...487

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får skrive en felles melding til alle på studiet om denne personen som skrev han fikk B, men som du bestemt mener fikk dårligere. Da blir du helten.

Anonymkode: 8f15e...351

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en av de fire du "vet" fikk B løy og han snakker sant. 

Anonymkode: ebd84...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, som folk vrir og vrenger på TS sine uttalelser!

Det er teit å lyve om resultatene sine. Siden du sier at du VET hvem som fikk B, så regner jeg med at du har det fra sikre kilder. Det eneste du vet er at han ikke tar noe for å lyve om resultatene sine. Kanskje var han flau, kanskje var han irritert på seg selv: det er bare når man har gjort det kjempebra eller bedre enn forventet at det er ok å bli stilt akkurat dette spørsmålet. Det er uansett ikke noe man får gjort noe med. Hvis han noen gang stiller deg samme spørsmål svarer du bare noe helt random: "Meh, helt greit" eller noe. 

Anonymkode: 95ce5...c9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...