Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om det er noen voksne som har tatt helsesekretær eller apotekteknikker i voksen alder som kan fortelle om dette? Vet lønna ikke er å skryte av og at det ikke er flust av jobber. Kan noen fortelle om hverdagen på jobb i disse yrkene? Jeg vurderer å omskolere meg da jeg valgte feil vgs retning. 

Ønsker også innspill/erfaringer fra andre som har vært i yrket lenge. Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er mange steder man kan jobbe som helsesekretær, er ikke bare fastlegekontoret man treffer dem. Mange av dem på sykehus også feks. På fastlegekontoret er det jo mye prøvetaging etter rekvisjson fra legen og mye administrativt som timebestillinger osv. På sykehus er det mye mer rent administrativt er mitt inntrykk og det hender at sykehusene også ansetter ikke autoriserte som sekretærfunksjon. Fordelen er vel uansett at man ikke har ugunstige arbeidstider i det hele tatt da (iallefall der jeg har jobbet på sykehus har jeg kun sett sekretærene på hverdag dagtid). Men nei generelt for det tror jeg du skal være veldig glad i å snakke i telefon, administrere ting, bestille ting osv. Særlig på sykehusene bestiller man jo ofte portører, taxier for pasienter etc. 

Anonymkode: e6ed9...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...