AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Har vært forkjølt/syk konstant nå siden midten av mai. Det er ikke slik at jeg er sengeliggende, går på jobb og noen dager er bedre enn andre, men føler meg til tider ganske dårlig med masse hoste (røyker ikke), vondt i hodet og trøtt i kroppen. Har tatt flere hurtigstester for korona som jeg hadde liggende men har ikke fått positivt på noen av dem. Flere som har hatt det slik i vår eller kan det være et tegn på annen mer alvorlig sykdom eller allergi for eksempel? Har aldri hatt allergi før Anonymkode: 5339b...da2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har akkurat det samme. Ble syk i midten av mai (rett før 17. mai) og etter det har det vært en evig forkjølelse. Snørr, hoste, halsvondt, har mistet stemmen, vondt i kroppen og hodet osv. Ingen korona her heller. Jeg har prøvd allergimedisin ettersom jeg har slitt med det tidligere, men det hjalp ikke. Og snørret mitt er grønt, som tyder på infeksjon. Du er i hvert fall ikke alene ❤️ Anonymkode: 5c011...f47
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Legen min sa at det går veldig mange virus nå, blant annet influensa, og at mange blir rammet av flere av disse virusene på rad. Immunforsvaret er jo allerede svekket av et, og når man da blir utsatt for et nytt skal det ikke så mye til for å bli smittet. Har for øvrig samme problem. Har i alle fall hatt parainfluensa med påfølgende øre- og halsbetennelse, som jeg vet om. God bedring ❤️ Anonymkode: 5e0c6...fb6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 AKkurat slik dere beskriver det har jeg det òg! Da er det vel noe som går. Utrolig slitsom inngang til sommeren, og så denne travle siste uka før skoleferien der alt skal skje. Ja ja god bedring til oss alle. HI Anonymkode: 5339b...da2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Det kalles pollenallergi... Kjøp Zyrtec eller Cetritzin på apoteket og test. Anonymkode: 1b32f...7e2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Jepp, dette er allergi. Anonymkode: de9b5...07b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har hatt det sånn siden slutten av april, samme med flere kolleger. Testet allergimedisin, men det hjalp ikke en dritt. Gikk til slutt til lege fordi jeg trengte hostesaft for å sove, hun sa det er veldig mange som har langvarige virusinfeksjoner nå. Ofte kommer den ene etter den andre, så akkurat i det man tror det skal bli bedre så blir det verre igjen. Sannsynligvis har du fått det samme høres det ut som. Jeg ble testet for alle mulige virus pga hvor jeg jobber, men det slo ikke ut på noe. Kjipe greier, enda godt at det er drittvær ute og ikke full sommer som ikke kan nytes. Anonymkode: c0087...634
Gjest Warrior Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Det har gått influensa i vår så kan være det også. Var vel en influensatopp i April. Kom mye senere enn vanlig. Det er jo kraftigere enn en vanlig forkjølelse og oftere lengre syk. Ellers kan det være en hard forkjølelse, eller korona som ikke viser på testen? Eller allergi men trodde virusinfeksjoner ga oftere hoste enn allergi og mer rennende/sviende øyner med allergi? Dette vet nok en lege mye bedre enn meg så hør med han eller henne. Kun en lege som kan svare på hva du har
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har hatt det sånn siden slutten av april, samme med flere kolleger. Testet allergimedisin, men det hjalp ikke en dritt. Gikk til slutt til lege fordi jeg trengte hostesaft for å sove, hun sa det er veldig mange som har langvarige virusinfeksjoner nå. Ofte kommer den ene etter den andre, så akkurat i det man tror det skal bli bedre så blir det verre igjen. Sannsynligvis har du fått det samme høres det ut som. Jeg ble testet for alle mulige virus pga hvor jeg jobber, men det slo ikke ut på noe. Kjipe greier, enda godt at det er drittvær ute og ikke full sommer som ikke kan nytes. Anonymkode: c0087...634 Ok, har du tatt blodprøver for å sjekke for allergi? Hvor mange uker gikk du på allergimedisin? Anonymkode: de9b5...07b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Jeg er på min fjerde uke med forkjølelse nå! Blir ikke frisk, men bedre og så verre igjen. Hostet så jeg ikke fikk puste (sprukket trommehinne på ett øre og susing, piping og trykk i det andre), snørr av en annen verden, hodepine, vondt i halsen og verking i ben. Tydeligvis noe som går, for jeg har aldri vært så syk før av forkjølelse. Men dette er min femte runde på et år, og det pleier jeg heller ikke.. Anonymkode: 0e7c7...daa
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ok, har du tatt blodprøver for å sjekke for allergi? Hvor mange uker gikk du på allergimedisin? Anonymkode: de9b5...07b Nei ikke tatt blodprøver, tok bare Cetirizin i halvannen uke for å se om det hjalp, hvilket det ikke gjorde. Men jeg har kolleger som har hatt det på samme måten, man blir frisk til slutt visstnok, tar bare forbanna lang tid.... Anonymkode: c0087...634
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei ikke tatt blodprøver, tok bare Cetirizin i halvannen uke for å se om det hjalp, hvilket det ikke gjorde. Men jeg har kolleger som har hatt det på samme måten, man blir frisk til slutt visstnok, tar bare forbanna lang tid.... Anonymkode: c0087...634 Halvannen uke er ikke nok. Anonymkode: 1b32f...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Halvannen uke er ikke nok. Anonymkode: 1b32f...7e2 Om du ikke merker noen bedring av cetirizin er det ikke allergi! Anonymkode: 6dca1...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå