AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg er taxi sjåfør fulltid. Får prosenter av hva du kjører inn. Dvs jo mer du jobber jo bedre tjener du. Greit nok det. Trives som taxi sjåfør men liker ikke at arbeidsmiljøloven er en saga blott i taxi næringen. Det går utover oss ansatte. Mange jobber alt for mange timer og det er langt fra forsvarlig å ferdes i trafikken etter 15-16 timer i bilen. Hvorfor er det ingen myndigheter som tar tak i dette??? Nå driver jeg å lukter på annen transport der man har times betalt. Og skal innom å drikke kaffe med dem en morgen for å hilse på. Bare en tilfeldighet at jeg tok kontakt med dem. Håper og tro med times betaling så bør det være litt mer ordna forhold. Og at arb miljø loven følges i det minste. Kan nok tjene bra på taxi hvis en jobber døgnet rundt men tviler på helsa holder like lenge da. Anonymkode: e4cf5...7b5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Det er i alle fall større trygghet med timelønn. Men du vet jo sånn ca hva du pleier å kjøre inn ila en dag/uke/måned i taxi, er jo bare å sammenligne med timelønn og stillingsprosent du eventuelt kan få hos det andre selskapet. Anonymkode: 7d6b6...74a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Ps: ift arbeidsmiljøloven så skal jo det i de fleste tilfeller følges, ja. Men her kommer det dessverre litt an på selskapet og sjefen. Jeg jobbet for en av de store selskapene i Norge, men opplevde likevel både svindel, brudd på arbeidsmiljøloven, og tyveri fra ledelsens side på arbeidsplassen min. Men det gikk jo på sjefen, ikke selskapet i seg selv. Anonymkode: 7d6b6...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå