AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Jeg har hatt kontakt med tre foreldre i klassen til barnet. Deres unger er venner av barnet mitt. Plutselig er det null kontakt. Daglige snapper(Snapchat) på antall ti-femten tilsammen, er ned på null. Ingen meldinger, ingen forslag om kaffe, lengre. Null kontakt. Jeg har vridd hjernen på hvorfor, hva galt har jeg gjort, sagt osv… Hadde en venn/kompis som var interessert i meg, som jeg nylig måtte kutte kontakten med da han var veldig manipulerende, innpåsliten og sjalu(?) da jeg nevnte at jeg drakk kaffe med ene faren i klassen. Han ba meg om å «ikke ha så mye kontakt med foreldrene til barnet i klassen, du vet aldri hva de kan finne på» var hans ord… Han vennen har vist interesse flere ganger men jeg har alltid avvist. Da han visste jeg forleden ville få et par dager barnefri, var han veldig ivrig på å treffes og ringes og møtes. Jeg avviste og det ble for mye mas så jeg kutta kontakten. Han går alltid langt over grensene mine så jeg trengte å kutte ut kontakten en stund. Dette er ikke en forelder i klassen til barnet men noen jeg har kjent i flere år. Ingenting romantisk mellom oss. Syns bare det er merkelig, at når jeg til slutt gir beskjed til denne noe innpåslitne vennen at jeg må tenke litt på meg selv for tiden og være alene, så går det bare et par dager og foreldrene i klassen til barnet stopper kontakten med meg samtidig… Sammenheng? Kan han ha sagt/gjort noe som hevn? Anonymkode: d3ade...173
Gjest Hottentått Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Spør dem? Dere har åpenbart et vennskap utover at dere har barn i samme klasse. Hvis alle har kuttet deg ut tvert er det en grunn til det. Og dersom du ikke responderer på det tenker de at du syns det er i orden. Så du må spørre dem for å få et svar. Vi kan ikke vite det.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Hottentått skrev (14 minutter siden): Spør dem? Dere har åpenbart et vennskap utover at dere har barn i samme klasse. Hvis alle har kuttet deg ut tvert er det en grunn til det. Og dersom du ikke responderer på det tenker de at du syns det er i orden. Så du må spørre dem for å få et svar. Vi kan ikke vite det. Jeg kjenner de ikke så godt, er jo mer bekjente ikke venner. Virker litt smålig å spørre: hvorfor har du sluttet å sende snapper og meldinger? Jeg er redd det er en grunn til det, men aner ikke hva for jeg har ikke sagt eller gjort noe. Ikke har jeg fått tilbakemelding på at barnet har sagt eller gjort noe galt heller. Anonymkode: d3ade...173
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Inviter til noe du da, og se hva responsen blir? Anonymkode: 27e89...eeb 8 1
Gjest Hottentått Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kjenner de ikke så godt, er jo mer bekjente ikke venner. Virker litt smålig å spørre: hvorfor har du sluttet å sende snapper og meldinger? Jeg er redd det er en grunn til det, men aner ikke hva for jeg har ikke sagt eller gjort noe. Ikke har jeg fått tilbakemelding på at barnet har sagt eller gjort noe galt heller. Anonymkode: d3ade...173 Man sender ikke mange snapper daglig om man ikke er venner. Men hvis dere ikke er venner, så er det kanskje ikke så farlig? Jeg vet ikke. Skjønner liksom ikke helt hva problemet er dersom det ikke er vennskap. Spør om dere skal ta en kaffe og se hva de sier da. Eller bare: hei dere! Hva skjer a? Lenge siden jeg har hørt noe.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Hottentått skrev (3 minutter siden): Man sender ikke mange snapper daglig om man ikke er venner. Men hvis dere ikke er venner, så er det kanskje ikke så farlig? Jeg vet ikke. Skjønner liksom ikke helt hva problemet er dersom det ikke er vennskap. Spør om dere skal ta en kaffe og se hva de sier da. Eller bare: hei dere! Hva skjer a? Lenge siden jeg har hørt noe. Noen er jo bare sånn av vane, sender masse snapper og meldinger til alle. Jeg bruker alltid å svare. Men nå har det vært lite lyd. Skulle så gjerne ha visst hva galt jeg eventuelt har gjort eller sagt, mot alle tre… Eller hva som har skjedd. Anonymkode: d3ade...173
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Hva sier de om du inviterer til kaffe da? Anonymkode: 40c72...983 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Dette er jo en av grunnen for at man ikke involverer seg med foreldre i klassen, man holder de på avstand og får dekket sine sosiale behov andre steder. Du får jo bare håpe at uansett hva som rir de så kommer det ikke til å gå utover barnet ditt. Om det er denne vennen din eller noe annet som har gjort at de har fått "avsmak" er egentlig ikke så viktig for hvis du vet at du ikke har gjort noe helt "ekstremt" så er det like greit at de bare forsvinner ut av livet ditt for den slags oppførsel er bare dritt og ikke noe man vil omgås med. Anonymkode: 9151e...a39 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette er jo en av grunnen for at man ikke involverer seg med foreldre i klassen, man holder de på avstand og får dekket sine sosiale behov andre steder. Du får jo bare håpe at uansett hva som rir de så kommer det ikke til å gå utover barnet ditt. Om det er denne vennen din eller noe annet som har gjort at de har fått "avsmak" er egentlig ikke så viktig for hvis du vet at du ikke har gjort noe helt "ekstremt" så er det like greit at de bare forsvinner ut av livet ditt for den slags oppførsel er bare dritt og ikke noe man vil omgås med. Anonymkode: 9151e...a39 Har aldri gjort noe «ekstremt» i mitt liv. Er utdannet, ordentlig og helt vanlig. Har ingen spesielle meninger eller holdninger. Er ikke hatsk eller fiendtlig mot noen. Stusser over at alt dette skjedde på samme dato. Anonymkode: d3ade...173
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har aldri gjort noe «ekstremt» i mitt liv. Er utdannet, ordentlig og helt vanlig. Har ingen spesielle meninger eller holdninger. Er ikke hatsk eller fiendtlig mot noen. Stusser over at alt dette skjedde på samme dato. Anonymkode: d3ade...173 Skjønner at du stusser over dette men noe har jo skjedd. Om det er denne fyren du kjenner som har sagt noe eller de har reagert på et eller annet ved deg spiller jo som sagt liten rolle for hvis de dropper kontakt med deg helt ut av det blå uten å ta en prat om det som er problemet så er de jo ikke verdt å ha kontakt med. Folk kan faktisk gjøre merkelige ting som gjør at folk tar avstand selv om de er "utdannet, ordentlig og helt vanlig" og altså. Selv tror jeg det er lite sannsynlig at det er denne vennen din som har sagt noe, jeg tror de har reagert på et eller annet ved deg, uten at det nødvendigvis er noe feil med deg. Det som er rart her er jo at, slik jeg forstår, at dette er både kvinner og menn, og menn pleier ikke å oppføre seg slik...derfor jeg tenker at de reagerer på noe du har gjort. Er noen av de et par, kan de tro du har flørtet med den ene? Er noen av foreldrene mer involvert enn hva du har fått med deg? Anonymkode: 9151e...a39 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner at du stusser over dette men noe har jo skjedd. Om det er denne fyren du kjenner som har sagt noe eller de har reagert på et eller annet ved deg spiller jo som sagt liten rolle for hvis de dropper kontakt med deg helt ut av det blå uten å ta en prat om det som er problemet så er de jo ikke verdt å ha kontakt med. Folk kan faktisk gjøre merkelige ting som gjør at folk tar avstand selv om de er "utdannet, ordentlig og helt vanlig" og altså. Selv tror jeg det er lite sannsynlig at det er denne vennen din som har sagt noe, jeg tror de har reagert på et eller annet ved deg, uten at det nødvendigvis er noe feil med deg. Det som er rart her er jo at, slik jeg forstår, at dette er både kvinner og menn, og menn pleier ikke å oppføre seg slik...derfor jeg tenker at de reagerer på noe du har gjort. Er noen av de et par, kan de tro du har flørtet med den ene? Er noen av foreldrene mer involvert enn hva du har fått med deg? Anonymkode: 9151e...a39 Da skulle jeg virkelig ha ønsket å fått vite hva det er. De er jo foreldrene til venner av barnet mitt. Ingen av de er et par. Anonymkode: d3ade...173
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da skulle jeg virkelig ha ønsket å fått vite hva det er. De er jo foreldrene til venner av barnet mitt. Ingen av de er et par. Anonymkode: d3ade...173 Det skjønner jeg men når de ikke har tatt en prat med deg på forhånd så ser jeg ikke for meg at du vil få et skikkelig svar om du spør direkte heller, så jeg tviler på at du vil få en skikkelig forklaring. Igjen, det er derfor man ikke involverer seg for mye med foreldre i klassen , da slipper man slikt. Du er jo ikke alene om å oppleve slikt, som foreldrekontakt så har jeg fått høre mye rart om ting som skjer foreldre i mellom på skolen men så lenge det ikke går utover barna så lar man det gå. Anonymkode: 9151e...a39 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjønner jeg men når de ikke har tatt en prat med deg på forhånd så ser jeg ikke for meg at du vil få et skikkelig svar om du spør direkte heller, så jeg tviler på at du vil få en skikkelig forklaring. Igjen, det er derfor man ikke involverer seg for mye med foreldre i klassen , da slipper man slikt. Du er jo ikke alene om å oppleve slikt, som foreldrekontakt så har jeg fått høre mye rart om ting som skjer foreldre i mellom på skolen men så lenge det ikke går utover barna så lar man det gå. Anonymkode: 9151e...a39 Nei jeg vet virkelig ikke. Merker jo at det er noe. Uhyggelig… Anonymkode: d3ade...173
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Om dette betyr mye og du tenker mye på det så ville jeg kanskje forsøkt å snakke med den forelderen du føler du har mest kontakt med. Ikke legg det frem som et stort problem. Eter litt småprat sier du feks "...det har forresten blitt så stille på snap. Før var det masse meldinger hit og dit, men nå er det ingen. Vet du om det har skjedd noe spesielt?" Eller noe slikt. Anonymkode: 16580...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Om dette betyr mye og du tenker mye på det så ville jeg kanskje forsøkt å snakke med den forelderen du føler du har mest kontakt med. Ikke legg det frem som et stort problem. Eter litt småprat sier du feks "...det har forresten blitt så stille på snap. Før var det masse meldinger hit og dit, men nå er det ingen. Vet du om det har skjedd noe spesielt?" Eller noe slikt. Anonymkode: 16580...eb8 Jeg får meg nok ikke til å si noe sånt i frykt for å høres anklagende eller sutrete ut. Anonymkode: d3ade...173
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får meg nok ikke til å si noe sånt i frykt for å høres anklagende eller sutrete ut. Anonymkode: d3ade...173 Det må du nesten si, om du skal finne ut av dette. Jeg ser at du skriver foreldre, som i menn og kvinner. Men jeg hvordan damer fungerer i slike sammenhenger, og de mannlige foreldrene har nok bare fått beskjed om å følge ordrene fra kjerringa. Det er helt normalt at noen mødre rotter seg sammen, og ekskluderer andre. Slik er mange damer. Så om de nå har fått det for seg at du holder på med fedre i trinnet, så er du fritt vilt for de. Anonymkode: 62bfe...72f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det må du nesten si, om du skal finne ut av dette. Jeg ser at du skriver foreldre, som i menn og kvinner. Men jeg hvordan damer fungerer i slike sammenhenger, og de mannlige foreldrene har nok bare fått beskjed om å følge ordrene fra kjerringa. Det er helt normalt at noen mødre rotter seg sammen, og ekskluderer andre. Slik er mange damer. Så om de nå har fått det for seg at du holder på med fedre i trinnet, så er du fritt vilt for de. Anonymkode: 62bfe...72f Holder ikke på med noen fedre. Anonymkode: d3ade...173
Rhodiola Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 Ryddet for diskriminerende ytringer og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Gjest Hottentått Skrevet 13. juni 2022 #19 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen er jo bare sånn av vane, sender masse snapper og meldinger til alle. Jeg bruker alltid å svare. Men nå har det vært lite lyd. Skulle så gjerne ha visst hva galt jeg eventuelt har gjort eller sagt, mot alle tre… Eller hva som har skjedd. Anonymkode: d3ade...173 Du sier jo at du tidligere har blitt invitert på kaffe??? Men hvis du så gjerne vil vite hva som har skjedd må du SPØRRE! Ellers får du jo aldri svar!
Bacteria Skrevet 13. juni 2022 #20 Skrevet 13. juni 2022 Kjenner jeg ble litt nysgjerrig på denne. Veldig rart at alle tre har sluttet å snappe, og samtidig det med han typen… Hadde spurt den av de tre som er mest troende til å være ærlig. Men kanskje tatt kontakt selv først. Er det lenge siden det ble stille da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå