Gå til innhold

Får du eura før anfall??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før anfall, så er det noe som skjer. Det skjer hver gang. Jeg føler lykke, som å være forelsket, jeg føler meg rolig, bekymringsløs, jeg vil bare sitte der og nyte følelsen. Så starter anfallet og det helvete der. 

Hva skjer med deg før anfall?
Det er jo veldig individuelt 

Anonymkode: d0b46...3e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva prater du om? Epilepsi eller hva?

Anonymkode: 72170...9ef

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aura migrene. Merker ikke forskjell, eneste er synsforstyrrelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva prater du om? Epilepsi eller hva?

Anonymkode: 72170...9ef

Hva som helst av anfall 😜 Jeg selv har en mild form for epilepsi anfall

ts

AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (6 minutter siden):

Jeg har aura migrene. Merker ikke forskjell, eneste er synsforstyrrelser. 

Oj! Det hørtes ikke noe gøy ut. Varer anfallene lenge?

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj! Det hørtes ikke noe gøy ut. Varer anfallene lenge?

ts 

Liten halvtime. Med sånn sikksakkmønster i sølv som lyser og klarer ikke og se på tlf eks. Kan bli svimmel, så jeg legger meg nedpå når dette skjer. 

Men, ville heller hatt mer av aura anfallene, enn nakkemigrene. Da fungerer jeg nesten ikke på flere døgn. Tar imigran for dette. 

AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (5 minutter siden):

Liten halvtime. Med sånn sikksakkmønster i sølv som lyser og klarer ikke og se på tlf eks. Kan bli svimmel, så jeg legger meg nedpå når dette skjer. 

Men, ville heller hatt mer av aura anfallene, enn nakkemigrene. Da fungerer jeg nesten ikke på flere døgn. Tar imigran for dette. 

Uff 😫❤️ Nakkemigrene hørtes helt grusomt ut… Jeg har nesten aldri hodepine selv, så når jeg først har det litt så syntes jeg skikkelig synd på meg selv 😅 Klarer ikke forestille meg hvordan det må være å ha migrene!

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff 😫❤️ Nakkemigrene hørtes helt grusomt ut… Jeg har nesten aldri hodepine selv, så når jeg først har det litt så syntes jeg skikkelig synd på meg selv 😅 Klarer ikke forestille meg hvordan det må være å ha migrene!

ts

Da er du heldig ☺️ Det er skikkelig vondt og slitsomt. Har hatt det siden 15 års alder og nå er jeg 29. Hører flere får mindre perioder med dette etter og ha født barn. Så får håpe det gjelder meg og dagen jeg skal ha barn ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva aura er, jeg. Men har opplevd noen ganger å bli suicidal i forkant av migreneanfall. Altså ikke på grunn av smerter eller noe, bare brått veldig mørk til sinns og selvmordstanker. 

Anonymkode: 0c7f1...133

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva aura er, jeg. Men har opplevd noen ganger å bli suicidal i forkant av migreneanfall. Altså ikke på grunn av smerter eller noe, bare brått veldig mørk til sinns og selvmordstanker. 

Anonymkode: 0c7f1...133

Slik får jeg under aura. Og de sikksakk greiene beveger seg

Screenshot_20201029_012826_com.huawei.browser.jpg.927cbecca53709a2040db31d5d5d19fe.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg får aura i form av synsforstyrrelser før migreneanfall. Ikke spesielt plagsomt, mer et greit hint på at "nå kommer helvete, husk å ta medisinen din". 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Migrene med aura her. Synsforstyrrelser og lammelser før hodepine.

Anonymkode: 0e6e6...e39

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (11 timer siden):

Håper du får god behandling for migrenen din.  Hvis du har anfall som varer i flere døgn, kan det hende du bør be legen om en annen variant av anfallsmedisin. Imigran er den anfallsmedisinen med kortest virketid.  

Jeg har også slike lange anfall, og tar først Relpax for å stanse anfallet.  Når jeg legger meg om kvelden tar jeg en Naramig for å unngå at anfallet restarter dagen etter.  

image.png.bda8144dce165cdfe3269ffcd007c22f.png

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men har opplevd noen ganger å bli suicidal i forkant av migreneanfall. Altså ikke på grunn av smerter eller noe, bare brått veldig mørk til sinns og selvmordstanker.

Migrene er jo en nevrologisk sykdom med mange symptomer.  En av tingene som skjer i hjernen i begynnelsen av anfallet, gjerne før hodepinen kommer - er at serotoninnivået synker. Da er det mange som opplever nedstemthet/depresjonsfølelse.  Det er rett og slett en del av migreneanfallet. 

Fasene i et migreneanfall:

https://www.instagram.com/p/B_yJQGDgVey/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får aura før migreneanfall, men ofte får jeg aura uten hodepine også. Da får jeg sikksakkmønster foran øynene, mister litt følelse i hånd og ansikt og noen ganger får jeg problemer med å lese og finne ord. Det er en helt sprø og skummel følelse, akkurat som om halve "ordboken" min er blitt slettet. Det hele er over i løpet av 30 minutter.

Anonymkode: 708a2...db9

Skrevet

Får aura I ca 20-30 minutter før det går over i migrene. Diamanter som glitrer i masse farger, og som til slutt dekker over have synsfeltet. 

Skrevet

Fascinerende hvor likt aura er! Sikksakkmønster, miste følelse i hendene og fjeset, mister ord, og så forsvinner sidesynet. 

Det absolutt rareste er når ordene forsvinner. Jeg vet nøyaktig hva jeg mener, jeg kunne (kanskje?) tegnet det, men ordet er borte vekk. Helt vanlige ord som hatt eller bok eller ku.. Borte vekk!

Dog aldri vært lykkelig når det skjer 😛 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Før anfall, så er det noe som skjer. Det skjer hver gang. Jeg føler lykke, som å være forelsket, jeg føler meg rolig, bekymringsløs, jeg vil bare sitte der og nyte følelsen. Så starter anfallet og det helvete der. 

Hva skjer med deg før anfall?
Det er jo veldig individuelt 

Får ingen aura og ingen forvarsel. Under anfall er jeg bevisstløs så det merker jeg ikke, men er helt utslitt etterpå. 

Anonymkode: 2dd31...d34

AnonymBruker
Skrevet

Har aura i form av synsforstyrrelser, som å se gjennom et prismeglass eller å ha vann som skvulper på øynene - blir nesten litt dement også…..og så kommer migrenen🤯

Anonymkode: 93ea8...b78

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk migrene, 15-20 dager pr mnd, men får ikke aura. Blir svimmel og veldig lyssky, så blir det verre og verre.

Anonymkode: a9432...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...