Gå til innhold

Barnefar mistet kontroll på baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og baby var på «ferie» på camping med barnefar. Jeg tok oppvasken mens datteren og barnefar satt i sengen å så på tv. Plutselig detter datteren min med hode ned i gulvet og barnefar følger ikke med. Jeg så alt, men rakk ikke reagere. Det gikk fint med babyen min, men jeg ble så redd! Hun er bare 11 mnd gammel! Så får jeg høre at jeg er hønemor og spørsmålet om min egen mor var sånn da jeg var liten osv, at jeg er overbeskyttende. Det er flere episoder hvor far mener jeg er overbeskyttende og virker ikke til å bry seg om grenser. Jeg og barnefar er ikke sammen! Jeg har til og med sett han har gått fra stellebordet!!! Sa selvfølgelig i fra! Datteren min har samvær hos han, og jeg merker at jeg er redd hun skal skade seg/ikke får oppfølging nok der. Trenger råd!

Anonymkode: 954ed...927

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må få foreldreveiledning fra helsestasjon, ressursteam eller barnevernet. Hadde holdt barnet tilbake fra samvær inntil jeg var sikker på at tilsyn, trygghet og sikkerhet er på plass. 

Anonymkode: 85c74...2a6

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, min "baby" på 11 mnd faller ned og og dunker borti ting og sånt hele tiden, for i den alderen skal barn jo få krabbe rundt, utforske, prøve, feile, falle og komme seg opp igjen. :) Det gikk jo bra med barnet sier du, så da gikk det jo bra da

At pappaen lot barnet utforske rundt i senga på egenhånd også skjedde det et lite uhell er ikke en enkelthendelse jeg ville stusset over i de hele tatt. Uhell kan skje selv om man følger med som en hauk. :)

Anonymkode: 66159...47f

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fall fra senga kan skje, og vil sikkert skje igjen.. 

Men å gå fra stellebordet er bare uansvarlig. Jeg ville kuttet ut stellebordet uansett (jobber i akutten... Du vil ikke tro hvor mange ganger vi får inn barn etter fall fra stellebordet) 

Anonymkode: b1084...45a

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En baby på 11 mnd er ikke "bare" 11 mnd. Barn i dne alderen faller og slår seg hele tiden av seg selv. Det rettferdiggjør ikke å forlate stelleplassen, men uhell kan skje og du fokuserer spesielt på denne hendelsen, så da får jeg inntrykk av at du er litt hønemor, ja.

For øvrig har jeg fjernet stellebordet og bruker gulvet nå som babyen på 4 mnd begynner å røre mer på seg. Et tips til deg. 

Anonymkode: 286d0...26b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg og baby var på «ferie» på camping med barnefar. Jeg tok oppvasken mens datteren og barnefar satt i sengen å så på tv. Plutselig detter datteren min med hode ned i gulvet og barnefar følger ikke med. Jeg så alt, men rakk ikke reagere. Det gikk fint med babyen min, men jeg ble så redd! Hun er bare 11 mnd gammel! Så får jeg høre at jeg er hønemor og spørsmålet om min egen mor var sånn da jeg var liten osv, at jeg er overbeskyttende. Det er flere episoder hvor far mener jeg er overbeskyttende og virker ikke til å bry seg om grenser. Jeg og barnefar er ikke sammen! Jeg har til og med sett han har gått fra stellebordet!!! Sa selvfølgelig i fra! Datteren min har samvær hos han, og jeg merker at jeg er redd hun skal skade seg/ikke får oppfølging nok der. Trenger råd!

Ting skjer. Jeg hadde en lignende situasjon som mor, det betyr ikke at jeg er uegnet. Farfar har opplevd det samme. Det lille sekundet er alt som skal til, men det betyr ikke at man må ha inn resurssteam for det. Uhell skjer hos alle. 

Anonymkode: 9f632...bb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En baby på 11 måneder skal ikke se på tv! 

Anonymkode: 7331c...748

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det gikk fint med babyen min,

din, men ikke deres? Søsteren min var utrolig eiersyk ovenfor babyen, det var så flaut å være vitne til at foreldrene mine måtte si noe til henne.🤦‍♀️ Var så vidt, selv ikke barnefar fikk ta i ungen.

Anonymkode: ccb71...eaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

din, men ikke deres? Søsteren min var utrolig eiersyk ovenfor babyen, det var så flaut å være vitne til at foreldrene mine måtte si noe til henne.🤦‍♀️ Var så vidt, selv ikke barnefar fikk ta i ungen.

Anonymkode: ccb71...eaa

Uff, det må være temmelig ille for barnefaren. Og utrolig flaut å vitne til. 

Anonymkode: f5070...fcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å det var DET du fikk ut av tråden 🙈

Anonymkode: dd7b6...665

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At barnet faller ned kan skje «den beste». Men som forelder får man jo da uendelig dårlig samvittighet og gjør det man kan for at det ikke skal skje igjen. Man avskriver det ikke som «det var ingenting»! 

Anonymkode: 75941...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 1.03):

Altså, min "baby" på 11 mnd faller ned og og dunker borti ting og sånt hele tiden, for i den alderen skal barn jo få krabbe rundt, utforske, prøve, feile, falle og komme seg opp igjen. :) Det gikk jo bra med barnet sier du, så da gikk det jo bra da

At pappaen lot barnet utforske rundt i senga på egenhånd også skjedde det et lite uhell er ikke en enkelthendelse jeg ville stusset over i de hele tatt. Uhell kan skje selv om man følger med som en hauk. :)

Anonymkode: 66159...47f

Jeg synes det er så merkelig med alle påstandene her inne om at det er vanlig at små barn under ett år faller ned fra senga og/eller stellebordet. Det er jo bare jævlig uansvarlig synes jeg. 

Jeg har tre barn, og har aldri opplevd dette. 

Anonymkode: db9cf...2c2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 6.44):

Fall fra senga kan skje, og vil sikkert skje igjen.. 

Men å gå fra stellebordet er bare uansvarlig. Jeg ville kuttet ut stellebordet uansett (jobber i akutten... Du vil ikke tro hvor mange ganger vi får inn barn etter fall fra stellebordet) 

Anonymkode: b1084...45a

⬆️

AnonymBruker
Skrevet
On 6/13/2022 at 12:02 AM, AnonymBruker said:

Du kan begynne med at det er datteren deres. 

En annen ting. Det er nok saker du gjør/har gjort som får han til å heve øyenbrynene. Men gidder ikke si noe. 

Uhell skjer. Lev med det 

Hilsen far som gikk fra mor pga ekstreme hønemor takter

Anonymkode: e9ff3...c3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 11.32):

Å herregud. Så man skal kaste ut TV-en og kjøpe ny når ungen er 18 år da, mener du? Gud bedre. 

Anonymkode: e4206...a7a

AnonymBruker
Skrevet

Her syntes jeg det var mye rare kommentarer. Du har ikke en 11 mnd gammel baby i sengen uten å følge godt med!! De skjønner jo ingenting og vil jo da selvfølgelig falle ut. Det er overhode ikke greit. Selvfølgelig kan uhell skje, men å avfeie ts som hønemor når babyen detter på hodet.. Folk as. Ja. En baby kan slå seg når han leker på gulvet eller øver på å gå, men en skal jo uansett følge godt med. Jeg hadde ringt legevakten…

Hadde ikke likt å sende babyen på samvær med en slik far. Han trenger veiledning

Anonymkode: 61d48...503

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 6/13/2022 at 11:32 AM, AnonymBruker said:

Joda, det skal de. Takket være TV og YouTube. Kan min 4åring forstå engelsk talende mennesker. Og klarer 4-5 ords setninger på engelsk. 2åringen derimot er helt ute å sykler men det kommer seg

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud. Så man skal kaste ut TV-en og kjøpe ny når ungen er 18 år da, mener du? Gud bedre. 

Anonymkode: e4206...a7a

Man kan fint se på tv når babyen sover. Uansett en uting med foreldre som stirrer i en skjerm foran ungene. 

Joda, det skal de. Takket være TV og YouTube. Kan min 4åring forstå engelsk talende mennesker. Og klarer 4-5 ords setninger på engelsk. 2åringen derimot er helt ute å sykler men det kommer seg

Nei, det skal de ikke. I følge helsedirektoratet og who skal ikke barn under 2 år ha noe som helst skjermtid. Skremmende at du ikke evner å lære barna dine ting selv. Vår 2 åring teller fint til ti på engelsk, men det har han lært av oss. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 0.02):

ulykker kan skje, en baby på 11mnd er kjapp, kan ikke skylde på far her.

Min slo nesa i bordet når han var 9mnd da far holdt han, men klandrer ikke far for det

Anonymkode: 8f184...b94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min også kunne ofte ligge i senga/sofaen mens datteren vår nesten var på vei utfor. Jeg vet ikke, men mannfolk er noe eget altså… Jeg gjentok at han IKKE kan forlate eller snu ryggen til stellebordet, det endte med at jeg demonterte hele greia før vi kunne fått en uheldig situasjon.

Jo mindre farer den andre forelderen ser, jo mer vil den andre se. Så hvis han begynner å ta mer ansvar så vil jo si også slappe av litt mer.

Når det er sagt så vil ungene få et par knall og fall. Det er umulig å følge med 24/7. 

Anonymkode: 0405a...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...