AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Skal starte på Uis til høsten. Men sitter fortsatt på valget mellom barnehagelærer eller barnevern. Har allerede fått bolig og alt. Har også lest at hvis man tar 60 ekstra poeng etter barnevern kan man være ped.leder i barnehage. Hva tror det er best? Mtp hvor mye det kreves, lønn, arbeidsforhold osv? Anonymkode: e943a...a2f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Barnevernstjenesten i Stavanger og Sandnes er ikke anbefalte å begynne å jobbe. Utdanner du deg innen det feltet så bør du ikke tenke å jobbe der. Anonymkode: 46dcc...338
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Dersom du tenker på å jobbe i barneverntjeneste, bør du være obs på at det kommer nye kompetansekrav snarlig og at det vil bli krav om mastergrad. Det er selvsagt en mulighet å jobbe på institusjon, men da får man fort turnus. Utover det er lønnsnivået noe rundt det samme i begge yrker per nå. Jeg jobber i barneverntjeneste, har tidligere jobbet i barnehage (som assistent og etter hvert ped.leder på dispensasjon). For min del var barnehage mer fysisk krevende, mens barneverntjeneste er vesentlig mer mentalt krevende. Begge deler har sine sider og begge yrkene har en høy andel ansatte som ikke holder til pensjonsalder. Turnoveren er likevel svært mye høyere for saksbehandlere i barneverntjeneste enn de er for pedagogiske ledere i barnehage. Jeg tenker kanskje du må finne mer ut av hva du liker å drive med. I barnehage jobber du primært med barn. I barnevernet jobber du minst like mye med barnas foreldre. Anonymkode: 54a0c...ad1
Mariell1995 Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Jeg forstår godt at valget er vanskelig. Skriv en liste med fordeler og ulemper med hver av yrkene. Finn gjerne ut hvilke muligheter utdannelsene har for å eventuelt kunne jobbe andre steder også, da begge utdannelsene er spesialisert mot enten barnehage eller barnevern. Det blir jo masterkrav for å jobbe i barneverntjenesten innen 2031 også - men er det bachelor eller master i barnevern du har søkt? 😊
Mariell1995 Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Det er i hvert fall mangel på barnehagelærere, så jeg håper du velger det ☺️ Det er jo en så fin og givende jobb, og du har muligheten til å jobbe både som "vanlig" barnehagelærer eller som pedagogisk leder da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå