AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 SÅ avansert er det ikke. Blir de så blinde av sin egen lyst? Jeg vet det er store forskjeller og alle er forskjellige. Både kvinner og menn. Jeg kommer nå til å sette det litt i båser, for å forenkle det. Verden utvikler seg i lyn hastighet, mens vårt dna og vår biologi er så og si den samme. Kåthet er viktig for reproduksjon. Menn er laget slik at de skal få mest mulig avkom og videreføre sitt dna. Den forstår jo menn også, den er enkel. Men tenker de aldri på hvorfor kvinner er som de er? Nå er det jo ny informasjon om at kvinners klitoris er der kun for nytelse. Det er også viktig for kvinners del å reprodusere seg. Om man ser bort i fra virus og kjønnssykdommer, så er det jo ingen fare for menn å få avkom. Men for kvinner er det annerledes. Det flest kvinner dør av den dag i dag er komplikasjoner ved graviditet. Det er ikke før i senere tid i rike land at man har teknologien og medisinen til å kunne følge mer med og avse farer. Fra gammelt av var det enda farligere å bli gravid. Komplikasjoner er en ting, men også ytre faktorer spilte inn. Man er mer utsatt og kan ikke løpe like fort fra farer. Etter man har født bruker kroppen tid på å bli seg selv igjen, om den i det hele tatt gjør det. Man var også mer utsatt med en unge på armen. Og enda mer med 2, 3 eller 4 stk. Selv om det er en fare, så var det fortsatt viktig ift biologien og menneskeheten at reproduksjon skjedde. Men kvinner er laget slik at man ikke utsatte seg for denne faren konstant. Så at mange kvinner har mindre lyst enn menn, er egentlig et overlevelses instinkt. Prevensjonsmidler er jo også svært nytt ift alle år mennesker har gått med to ben på denne planeten. (Igjen, minner jeg på at jeg forklarer veldig svart på hvitt og setter kjønn i båser, for å forenkle og forklare) Kvinner trenger å føle seg trygge. Både når det gjelder ytre faktorer (et trygt hjem, stabil situasjon) og indre faktorer (stabil følelsesmessig tilknytning). Og det virker som det er dette menn ikke forstår. At det er mer som skal til, for at lyst skal vokse hos kvinnen. Det er som regel ikke en av og på knapp, som det kan virke for menn. Hos kvinner kan lyst også være mer flyktig, mens hos menn er lysten mer konstant. Jeg syntes det er så rart at så mange menn tror kvinner fungerer som menn. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt historier om at mannen er skuffet over at det ikke er mer sex, UTEN å tenke en tanke lenger på hva de selv gjør. Jeg legger ikke krav på at det er mannens oppgave, men de forstår ikke. Første de må gjøre er jo å forstå. En hver dame er også ulike, så hvorfor ikke heller bare spørre? Hva tenner deg? Istedenfor å hoppe rett til negativitet som «Hvorfor ikke mer sex? Det er ikke nok sex». Hva er dine meninger om dette? Anonymkode: 9f1b2...b4d 15 2 5
nisselue Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syntes det er så rart at så mange menn tror kvinner fungerer som menn. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt historier om at mannen er skuffet over at det ikke er mer sex, UTEN å tenke en tanke lenger på hva de selv gjør. Jeg legger ikke krav på at det er mannens oppgave, men de forstår ikke. Første de må gjøre er jo å forstå. En hver dame er også ulike, så hvorfor ikke heller bare spørre? Hva tenner deg? Istedenfor å hoppe rett til negativitet som «Hvorfor ikke mer sex? Det er ikke nok sex». Hva er dine meninger om dette? Anonymkode: 9f1b2...b4d Dette går strengt tatt begge veier. Andelen kvinner som vet hva som fungerer for menn er like forsvinnende liten. Jeg forstår at du vil ha en tråd om menn her men jeg mener du sikter på kun halvparten av et problem. Svaret er vel at kommunikasjonen mangler for det er jammenmeg ikke bare mannen som feiler i dette. 9 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 nisselue skrev (8 minutter siden): Dette går strengt tatt begge veier. Andelen kvinner som vet hva som fungerer for menn er like forsvinnende liten. Jeg forstår at du vil ha en tråd om menn her men jeg mener du sikter på kun halvparten av et problem. Svaret er vel at kommunikasjonen mangler for det er jammenmeg ikke bare mannen som feiler i dette. Det har du rett i, det mangler mye kommunikasjon begge veier. Men jeg føler kvinner har litt mer kunnskap. Ikke at menn trenger det ift lyst, men kvinner er oftere flinkere til å bygge opp stemning. Det kan gjøre sexlivet mer spennende, lekent og innholdsrikt generelt. Kvinner har oftere mer kunnskap om erogene soner også. Selvfølgelig finnes det håpløse kvinner der og. Og det finnes mange menn som har mer kunnskap enn kvinner. Men min erfaring gjennom egne forhold og historier jeg har lest og hørt, så forstår mannen svært lite. Og da refererer jeg til menn som klager på for lite sex, istedenfor å heller prøve endre situasjonen. Det er ikke menns ansvar, men om en part er misfornøyd med noe, så må det starte med at man tar det opp på en åpen måte, istedenfor klaging. Anonymkode: 9f1b2...b4d 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 En kan like godt spørre motsatt, hvorfor er det så få kvinner som skjønner menns seksualitet? Noen tror de vet alt om mannen, og ender opp med forakt og hån, fordi mannen ikke reagerer likt med dem selv. De har ikke forstått så mye. Problemet er vel at vi er forskjellige, og vi sammenligner hverandre ut fra oss selv. Anonymkode: d484c...d03 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Vi forstår hverandre ikke, og vi er ikke interessert i å forstå hverandre på gruppenivå, virker det som. Er dette kanskje noe som ligger i vår biologi, når det fortsatt er sånn i 2022? Anonymkode: 0ed49...b81 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): SÅ avansert er det ikke. Blir de så blinde av sin egen lyst? Jeg vet det er store forskjeller og alle er forskjellige. Både kvinner og menn. Jeg kommer nå til å sette det litt i båser, for å forenkle det. Verden utvikler seg i lyn hastighet, mens vårt dna og vår biologi er så og si den samme. Kåthet er viktig for reproduksjon. Menn er laget slik at de skal få mest mulig avkom og videreføre sitt dna. Den forstår jo menn også, den er enkel. Men tenker de aldri på hvorfor kvinner er som de er? Nå er det jo ny informasjon om at kvinners klitoris er der kun for nytelse. Det er også viktig for kvinners del å reprodusere seg. Om man ser bort i fra virus og kjønnssykdommer, så er det jo ingen fare for menn å få avkom. Men for kvinner er det annerledes. Det flest kvinner dør av den dag i dag er komplikasjoner ved graviditet. Det er ikke før i senere tid i rike land at man har teknologien og medisinen til å kunne følge mer med og avse farer. Fra gammelt av var det enda farligere å bli gravid. Komplikasjoner er en ting, men også ytre faktorer spilte inn. Man er mer utsatt og kan ikke løpe like fort fra farer. Etter man har født bruker kroppen tid på å bli seg selv igjen, om den i det hele tatt gjør det. Man var også mer utsatt med en unge på armen. Og enda mer med 2, 3 eller 4 stk. Selv om det er en fare, så var det fortsatt viktig ift biologien og menneskeheten at reproduksjon skjedde. Men kvinner er laget slik at man ikke utsatte seg for denne faren konstant. Så at mange kvinner har mindre lyst enn menn, er egentlig et overlevelses instinkt. Prevensjonsmidler er jo også svært nytt ift alle år mennesker har gått med to ben på denne planeten. (Igjen, minner jeg på at jeg forklarer veldig svart på hvitt og setter kjønn i båser, for å forenkle og forklare) Kvinner trenger å føle seg trygge. Både når det gjelder ytre faktorer (et trygt hjem, stabil situasjon) og indre faktorer (stabil følelsesmessig tilknytning). Og det virker som det er dette menn ikke forstår. At det er mer som skal til, for at lyst skal vokse hos kvinnen. Det er som regel ikke en av og på knapp, som det kan virke for menn. Hos kvinner kan lyst også være mer flyktig, mens hos menn er lysten mer konstant. Jeg syntes det er så rart at så mange menn tror kvinner fungerer som menn. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt historier om at mannen er skuffet over at det ikke er mer sex, UTEN å tenke en tanke lenger på hva de selv gjør. Jeg legger ikke krav på at det er mannens oppgave, men de forstår ikke. Første de må gjøre er jo å forstå. En hver dame er også ulike, så hvorfor ikke heller bare spørre? Hva tenner deg? Istedenfor å hoppe rett til negativitet som «Hvorfor ikke mer sex? Det er ikke nok sex». Hva er dine meninger om dette? Anonymkode: 9f1b2...b4d Hva jeg mener? Alt du skriver er kjent. Men samtidig tenker jeg "women say, women do". Og det det muligens ligger bittelitt manipulering bak. Altså , når det påståes at det "mest sexy" en mann kan gjøre er å rydde og vaske? Sikkert bra med det. En mann som bidrar er en bedre enn ikke. Samtidig hadde par i Norge mer sex på 50 tallet enn i dag. Ref. Menn og husarbeid. Det er en logisk brist. Samtidig er det fakta at ingen menn blir utsatt for mer utroskap en hjemmeværende menn, så mye for trygghet og opprettholde standarden hjemme. Mange kvinner tenner kun på menn de ser opp til og beundrer. (Ref. Hypergamiet) Derfor litt høyere menn, litt mer , suksess, litt mer muskler osv. Hjemmeværende er turn off viser statistikken. Og hvis en mann plutselig vasker hele huset vil dama sannsynlig oppfatte det som et håp om at det blir sex (manipulering), føler det som et press, og det er turn off igjen. Det å finne balansen der er nærmest håpløst i mange tilfeller Trygghet osv er bra det. Men damer digger kelnere i Tyrkia, kjendiser, artister og playere også?!. Da forsvinner lizzom dette trygghets perspektivet. Og det å spørre? Hva er sjansen for at man får et ærlig svar da? Trøtt, mye på jobben, sliten, veit ikke osv. Hvor lenge skal man prøve før man gir opp. Kanskje kvinner skulle kommunisere i klartekst HVA som skal til?? Dessverre tror jeg at for damer flest, for å opprettholde en viss frekvens, er å jevnlig skifte partner ELLER at mannen må finne opp seg selv slik at kvinnehjernen oppfatter at hun har fått en ny partner (kickstarte forholdet gang etter gang) og kroppen hennes produserer tilknytningshormoner Oksytocin som øker lysten på nytt. Hormonproduksjonen avtar utover i forholdet, men tar seg opp igjen når hun bytter partner, Så det blir en runddans. Ny partner mye sex, etter 1 år, ting er stabilt og mindre og mindre sex Manipulere kvinnehjernen slik at dette hormonet produseres kontinuerlig er det som skal til i praksis for å opprettholde frekvensen over tid.. Å fortelle menn at hvis de er snille og greie og bidrar mer hjemme så blir det sex er bare tull. Det blir ikke mindre sex av å bidra hjemme, men MER blir det ikke. Anonymkode: ee1d2...e0f 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Tror det lett kan gå andre veien også, at kvinner ikke helt klarer å sette seg inn i menns situasjon. Eller, den konkrete kjærestens situasjon. Nå er vel mitt forhold litt omvendt, sånn sett, jeg er kvinne som tenner på en femøring og gjerne kunne hatt sex konstant, mens min mannlige kjæreste er mer avhengig av å ha det bra på alle plan for å ha sex. Der jeg er klar for sex etter jobb, vil han helst at sex skal skje på en fridag med mye ro rundt, sånn at han lettere kan slappe av og prestere. Da jeg var yngre, var jeg ofte seksuelt frustrert fordi ingen jeg var med egentlig matchet meg seksuelt, nå har jeg mer slått meg til ro med at det er bare sånn det er, og erstatter blant annet tida jeg kunne brukt på sex med ekstrajobb og hobbier, og fokuserer på å nyte den sexen jeg får. Anonymkode: 62c3f...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Huff gidder ikke å lese. Best å være alene.... Q Anonymkode: 5dd64...630 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Huff gidder ikke å lese. Best å være alene.... Q Anonymkode: 5dd64...630 Enig. Knulling er oppskrytt. Anonymkode: 4eda1...fe5 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tror det lett kan gå andre veien også, at kvinner ikke helt klarer å sette seg inn i menns situasjon. Eller, den konkrete kjærestens situasjon. Nå er vel mitt forhold litt omvendt, sånn sett, jeg er kvinne som tenner på en femøring og gjerne kunne hatt sex konstant, mens min mannlige kjæreste er mer avhengig av å ha det bra på alle plan for å ha sex. Der jeg er klar for sex etter jobb, vil han helst at sex skal skje på en fridag med mye ro rundt, sånn at han lettere kan slappe av og prestere. Da jeg var yngre, var jeg ofte seksuelt frustrert fordi ingen jeg var med egentlig matchet meg seksuelt, nå har jeg mer slått meg til ro med at det er bare sånn det er, og erstatter blant annet tida jeg kunne brukt på sex med ekstrajobb og hobbier, og fokuserer på å nyte den sexen jeg får. Anonymkode: 62c3f...8e8 HI skriver jo at det er en generalisering. Og selv om en del kvinner er som deg har nok hovedvekten av forhold rundt omkring motsatt dynamikk av det dere to har. Anonymkode: e6b63...481
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 Av alt som sies og skrives så handler det 90% om kvinnelig seksualitet. Så alle menn er opplyst om det. Derimot er det svært FÅ kvinner som forstår menn. Om vi overdriver litt og generaliserer, så vet vi at kvinners sexlyst er avhengig av at mannen har deltatt i huslige sysler, kosepratet med henne, stjernehimmelen må stå perfekt, hun må være uthvilt, romantisk stemning, begge nydusjet, nye sengeklær og 8.5 timers kos/foreplay, så kan hun være klar. Denne lotto-rekka er viden kjent for alt og alle. Av en eller annen grunn så anses det som mer komplisert at mannen gir f*** i alle de nevnte faktorene, og blir kåt når han ser en deilig pupp. Hadde det vært likestilling, så hadde det vært 50-50 forståelse av begge parter. Av en enda mer uforståelig grunn så kategoriseres det ene som kvinnenes naturlige seksualitet, mens det andre kategoriseres som nor dyrisk, simpelt og med nedverdigende ord. Anonymkode: c2af0...4e7 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Som dame må jeg bare si at trygt hjem og økonomisk sikkerhet betyr nada for meg, det tar jeg det hele ansvaret for sjøl. Trenger ingen som passer på meg eller fikser ting for meg. Trenger derimot en mann som kan prate på dybden og som jeg vet har samme behovet for emosjonell sikkerhet som meg sjøl. Historien hans vil vanligvis vise det, om han ikke klarer/ønsker å sette ord på det. Anonymkode: 8af38...38f 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av alt som sies og skrives så handler det 90% om kvinnelig seksualitet. Så alle menn er opplyst om det. Derimot er det svært FÅ kvinner som forstår menn. Om vi overdriver litt og generaliserer, så vet vi at kvinners sexlyst er avhengig av at mannen har deltatt i huslige sysler, kosepratet med henne, stjernehimmelen må stå perfekt, hun må være uthvilt, romantisk stemning, begge nydusjet, nye sengeklær og 8.5 timers kos/foreplay, så kan hun være klar. Denne lotto-rekka er viden kjent for alt og alle. Av en eller annen grunn så anses det som mer komplisert at mannen gir f*** i alle de nevnte faktorene, og blir kåt når han ser en deilig pupp. Hadde det vært likestilling, så hadde det vært 50-50 forståelse av begge parter. Av en enda mer uforståelig grunn så kategoriseres det ene som kvinnenes naturlige seksualitet, mens det andre kategoriseres som nor dyrisk, simpelt og med nedverdigende ord. Anonymkode: c2af0...4e7 Mitt inntrykk er heller at alle er fullt klar over at utseendet er viktigst, men at folk beklager seg over det. Vi får innprentet hele tiden at fin kropp og ungdommelighet er avgjørende for menns tenning. Alle kvinner vet dette. Og ja, det er jo litt simpelt? Ukomplisert. Og kjipt når man er en ikke lenger ung kvinne eller er uheldig med utseendet. Anonymkode: e6b63...481 3
Bacteria Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva jeg mener? Alt du skriver er kjent. Men samtidig tenker jeg "women say, women do". Og det det muligens ligger bittelitt manipulering bak. Altså , når det påståes at det "mest sexy" en mann kan gjøre er å rydde og vaske? Sikkert bra med det. En mann som bidrar er en bedre enn ikke. Samtidig hadde par i Norge mer sex på 50 tallet enn i dag. Ref. Menn og husarbeid. Det er en logisk brist. Samtidig er det fakta at ingen menn blir utsatt for mer utroskap en hjemmeværende menn, så mye for trygghet og opprettholde standarden hjemme. Mange kvinner tenner kun på menn de ser opp til og beundrer. (Ref. Hypergamiet) Derfor litt høyere menn, litt mer , suksess, litt mer muskler osv. Hjemmeværende er turn off viser statistikken. Og hvis en mann plutselig vasker hele huset vil dama sannsynlig oppfatte det som et håp om at det blir sex (manipulering), føler det som et press, og det er turn off igjen. Det å finne balansen der er nærmest håpløst i mange tilfeller Trygghet osv er bra det. Men damer digger kelnere i Tyrkia, kjendiser, artister og playere også?!. Da forsvinner lizzom dette trygghets perspektivet. Og det å spørre? Hva er sjansen for at man får et ærlig svar da? Trøtt, mye på jobben, sliten, veit ikke osv. Hvor lenge skal man prøve før man gir opp. Kanskje kvinner skulle kommunisere i klartekst HVA som skal til?? Dessverre tror jeg at for damer flest, for å opprettholde en viss frekvens, er å jevnlig skifte partner ELLER at mannen må finne opp seg selv slik at kvinnehjernen oppfatter at hun har fått en ny partner (kickstarte forholdet gang etter gang) og kroppen hennes produserer tilknytningshormoner Oksytocin som øker lysten på nytt. Hormonproduksjonen avtar utover i forholdet, men tar seg opp igjen når hun bytter partner, Så det blir en runddans. Ny partner mye sex, etter 1 år, ting er stabilt og mindre og mindre sex Manipulere kvinnehjernen slik at dette hormonet produseres kontinuerlig er det som skal til i praksis for å opprettholde frekvensen over tid.. Å fortelle menn at hvis de er snille og greie og bidrar mer hjemme så blir det sex er bare tull. Det blir ikke mindre sex av å bidra hjemme, men MER blir det ikke. Anonymkode: ee1d2...e0f Mer sex på femtitallet? Ja, det skulle ikke forundre meg. Vet du hva som var den gjengse holdningen til sex i ekteskap da? Det var ikke noe som het voldtekt i ekteskapet. Sex var en pliktjobb for husmora, på lik linje med å lage middag og koke kaffe. Bare å lese i datidens litteratur, eller finne seg ei dame på 80+ og høre åssen det var. Mange av denne generasjonen kvinner er helt ødelagt i huet av å være på jobb 24/7. Skal ikke svartmale helt, det at ikke begge parter var nødt til å jobbe, og at livet var mindre komplisert (var ikke internett) kan også være en forklaringsmodell for mer overskudd og sex. Fantes gode forhold da også, for all del. Men «ekteskapelig plikt» var en realitet… 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kvinner trenger å føle seg trygge. Både når det gjelder ytre faktorer (et trygt hjem, stabil situasjon) og indre faktorer (stabil følelsesmessig tilknytning). Og det virker som det er dette menn ikke forstår. At det er mer som skal til, for at lyst skal vokse hos kvinnen. Det er som regel ikke en av og på knapp, som det kan virke for menn. Hos kvinner kan lyst også være mer flyktig, mens hos menn er lysten mer konstant. Nå synes jeg du generaliserer voldsomt. Min tenning er ofte helt løsrevet fra alt det du snakker om nå. Jeg kan tenne momentant dersom jeg blir trigget, og det kan handle om ting som er det helt motsatte av "trygt hjem" og sånt. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Første de må gjøre er jo å forstå. En hver dame er også ulike, så hvorfor ikke heller bare spørre? Hva tenner deg? Nemlig, og nå sier du jo noe helt annet enn det du sa først. Da snakket du om kvinner i bestemt form flertall, som om de var én gruppe som tenkte likt og hadde de samme behovene. Vi er forskjellige, akkurat som menn (du generaliserer menn også), dessuten kan vi tenne på ulike ting avhengig av situasjon og stemning. Og all denne spørringen - for meg er den turn-off. Det er mye mer opphissende dersom mannen bare sier - eller viser - at han er kåt og vil ha sex, og så sørger for at det skjer. Akkurat slik jeg også kan gjøre det, dersom jeg er i det humøret. Anonymkode: c30e0...d26 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Mitt inntrykk er heller at alle er fullt klar over at utseendet er viktigst, men at folk beklager seg over det. Vi får innprentet hele tiden at fin kropp og ungdommelighet er avgjørende for menns tenning. Alle kvinner vet dette. Og ja, det er jo litt simpelt? Ukomplisert. Og kjipt når man er en ikke lenger ung kvinne eller er uheldig med utseendet. Anonymkode: e6b63...481 Nå generaliseres det i alle retninger om både kvinner og menn allerede her i denne tråden. Jeg tenker at det må handle mer om å forstå sin egen seksualitet (den er først og fremst individuell!) som kvinne, eller som mann, og samtidig forstå og forholde seg til partnerens. Man kan lese, diskutere på generelt nivå og tro man blir klok på "menn" eller "kvinner" som om enhver mann eller kvinne lever opp til stereotypier rundt hva slags seksualitet de har. Dette stemmer jo ikke. Jeg finner at terrenget stemmer dårlig med kartet. For hvert nytt forhold er det en ny konstellasjon og nye ulikheter å forholde seg til og finne ut av sammen. Hun andre her oppe som har lyst "hele tiden" beskriver akkurat samme seksuelle ulikhet overfor partner(e) som jeg kjenner meg dønn igjen i - som mann. (Kan tenke at jeg hadde vært heldig om jeg hadde funnet en som henne - men må innfinne meg med at det ikke skjedde og at det toget har gått for min del.) Visst er det noen litt typiske og karakteristiske mannlige og kvinnelige trekk ved seksualiteten, men jeg tror ikke lenger noe på disse generaliseringene. Man kan ikke forstå "kvinnen" eller "mannen" utfra hva et statistisk flertall passer inn i av karakteriseringer. Dessuten påvirkes den enkeltes seksualitet og lyst av det forholdet man er i og hvordan partneren er, hvordan sexen er osv. Det er interessante diskusjoner dette her, men man kommer bare ikke til noen enkle svar som alle blir klokere av. Til det er vi for forskjellige. Jeg er f. eks mer styrt av følelser seksuelt enn hva som er "typisk mann" og mye mer enn av kvinnens utseende. Min preferanse for kvinnekropp er også avvikende fra flertallets. Jeg er mann og tenner ikke først og fremst visuelt, men på fysisk kontakt og andre sanseinntrykk. Min kvinnelige partner legger mindre følelser i sex enn meg. Det lange forspillet "kvinner krever" funker ikke så bra på henne. Hennes tenningsmønster krever ofte mer å gå "rett på sak". (Avvik fra det "normale" er bare altfor normalt...) Bare som nok et eksempel på hva jeg tror mest på: Det handler mer om å møte hverandre og forstå hverandre som individer, personer. Og ikke sikkert man blir helt klok på det da heller! Anonymkode: 231a8...eeb 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 Til dere som skriver at kvinner ikke forstår menn. JEG (ja, jeg) har ALLTID, uten unntak fått mannen til å komme. Mens jeg kommer kanskje 5% (antagelig mindre) av gangene med en partner. Kommer selvfølgelig på egenhånd. Anonymkode: 26c94...393 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til dere som skriver at kvinner ikke forstår menn. JEG (ja, jeg) har ALLTID, uten unntak fått mannen til å komme. Mens jeg kommer kanskje 5% (antagelig mindre) av gangene med en partner. Kommer selvfølgelig på egenhånd. Anonymkode: 26c94...393 Jeg har heller aldri kommet. Synes menn stresser så jævlig. Orker ikke mer. Fri og Frank nå. 🥹 Det føles som å kvitte seg med en Haug med babyer… Anonymkode: 7da63...96c 4
nisselue Skrevet 13. juni 2022 #19 Skrevet 13. juni 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Det har du rett i, det mangler mye kommunikasjon begge veier. Men jeg føler kvinner har litt mer kunnskap. ...om kvinner. 11 hours ago, AnonymBruker said: Ikke at menn trenger det ift lyst, men kvinner er oftere flinkere til å bygge opp stemning. ...for kvinner. 11 hours ago, AnonymBruker said: Det kan gjøre sexlivet mer spennende, lekent og innholdsrikt generelt. ...for kvinner. 11 hours ago, AnonymBruker said: Kvinner har oftere mer kunnskap om erogene soner også. ...om kvinner. 11 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig finnes det håpløse kvinner der og. Og det finnes mange menn som har mer kunnskap enn kvinner. Men min erfaring gjennom egne forhold og historier jeg har lest og hørt, så forstår mannen svært lite. Nøyaktig min erfaring med nesten alle kvinner også. De behandler menn som om de var kvinner og forstår ikke (eller bryr seg ikke) om hvorfor det ikke fungerer. 11 hours ago, AnonymBruker said: Og da refererer jeg til menn som klager på for lite sex, istedenfor å heller prøve endre situasjonen. Det er ikke menns ansvar, men om en part er misfornøyd med noe, så må det starte med at man tar det opp på en åpen måte, istedenfor klaging. Anonymkode: 9f1b2...b4d Enig. Kommunikasjon er alt.
nisselue Skrevet 13. juni 2022 #20 Skrevet 13. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Som dame må jeg bare si at trygt hjem og økonomisk sikkerhet betyr nada for meg, det tar jeg det hele ansvaret for sjøl. Trenger ingen som passer på meg eller fikser ting for meg. Trenger derimot en mann som kan prate på dybden og som jeg vet har samme behovet for emosjonell sikkerhet som meg sjøl. Historien hans vil vanligvis vise det, om han ikke klarer/ønsker å sette ord på det. Anonymkode: 8af38...38f Så han må kunne prate i dybden men det er greit om han ikke klarer sette ord på det? Og kvinner lurer på hvorfor menn gir opp å prøve etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå