Gå til innhold

2 uker i Australia - hvor MÅ man dra? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal 2 uker til Australia og 2 uker til New Zealand i høst. Jeg lurer på hvor man bør dra hvis man bare har 2 uker i Australia? Hvilken flyplass bør man fly til? Jeg vet at dette ikke er så mye tid i et så stort land, og har realistiske forestillinger om at jeg ikke får sett så mye . Hva er mest viktig? 

Anonymkode: 47730...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det spørs jo hva du liker? Jeg ville nok satset på Øst-kysten når du har så lite tid, det er praktisk mtp NZ også. Når på året er det? Jeg ville tatt en uke i Sydney og en uke i Cairns (evt Brisbane). Men hvis du er der om vinteren ville jeg kanskje droppet Sydney og heller gått for Queensland hele turen, man fryser nok i Norge. 🤣 Jeg ville i alle fall tilbrakt tid på Great Barrier Reef, det tenker jeg er et must. Husk at Australia er enormt stort, og du rekker mye mindre enn du tror. I Cairns anbefaler jeg å leie bil og bruke Cairns som utgangspunkt for kortere turer. Få med deg Mossman Gorge! 😍

Anonymkode: 5708f...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly til Sydney, verdens flotteste by. Deretter ville jeg ha gjort, som over nevnt, dratt til Brisbane eller Cairns, og fått med meg Great Barrier Reef før det blir borte. Kjøreturen mellom Syd og Brisbane (kjør "kystriksveien"), den er bare vakker.

Mye mer i landet er flott, men bare innse at du ikke rekker over alt på 14 dager. Melbourne er en utrolig trivelig by, samt kjøreturen langs kysten videre vestover. Men der er det ganske kjølig om du er der tidligere enn november.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Sydney er overvurdert. Hadde gått for Cairns og området rundt, Port Douglas er der kjendisene henger når de drar til Queensland.
Så hadde jeg valgt Melbourne, prøvd en kjøretur på The Great Ocean Road.

Anonymkode: 62106...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke reise på vinteren? Da er det jo sommer der nede

Anonymkode: 491a2...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Australia er gigantisk. Fint på østkysten, men jeg syntes vest og sentralt var mer eksotisk. Du må nok belage deg på å reise tilbake senere med mere tid 😉 Hva med å ta alle fire uker på New Zealand i stedet denne gangen? 🤩 Da rekker du både Nord-Øya og Sør-Øya.

Anonymkode: ed4fa...67e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke reise på vinteren? Da er det jo sommer der nede

Anonymkode: 491a2...07d

Hvis du tenker på mitt innlegg, mente jeg australsk vinter da jeg skrev «vinter» (mtp Sydney). Mao at jeg ville valgt nordlige deler av Australia hvis det er snakk om en reise når det er sommer i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Australia Zoo!

Anonymkode: acb72...72d

Ja, signerer den! Veldig positivt overrasket over Australia Zoo, det føltes ikke som et vanlig zoo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke skummelt å dra til Australia da? Folket der er jo etterkommere av kriminelle kjeltringer som ble deportert vekk fra Storbritannia i gamle dager. 

Anonymkode: a8bdb...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke skummelt å dra til Australia da? Folket der er jo etterkommere av kriminelle kjeltringer som ble deportert vekk fra Storbritannia i gamle dager. 

Du har kanskje noen kjeltringer og forbrytere i ditt familietre også, uten at du vet det, men har det gjort DEG mer kriminell av den grunn?

Anonymkode: 8818b...735

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er skikkelig tøff, er gift med en australier 😆

Anonymkode: 0afdf...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria: Great Ocean Road og Melbourne (Melbourne er min favoritt over Sydney , men dette er to forskjellige byer så det er smak og behag :) Liker den mer laidback stilen 

Hamilton Island og Whit Sundays

Sydney er aldri feil og her er Taronga Zoo, Bronte beach til Bondi Beach er en flott gåtur langs kysten, Luna park om man har barn ;)  Ellers så synes jeg China Town er en kjekk opplevelse.

Hilsen halvt australer uten noen kriminelle forfedre i familien :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville vært noen dager i Sydney og deretter tatt fly til Melbourne og leid bil Og kjørt Great Ocean Road. Ta fergen over til Kangaroo Island, det er en kjempeopplevelse med fantastisk natur og ikke minst besøk en Kenguru park der du får nærkontakt med disse fantastiske dyrene. Minst tre dager på Kangsroo Island. Ta deretter fergen over til Adelaide og vær de siste dagene der. Adelaide er en fantastisk by, laidback, flotte strender og med massevis av vingårder rett i nærheten. Australia er fantastisk!!

Anonymkode: 57768...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 23.02):

Jeg skal 2 uker til Australia og 2 uker til New Zealand i høst. Jeg lurer på hvor man bør dra hvis man bare har 2 uker i Australia? Hvilken flyplass bør man fly til? Jeg vet at dette ikke er så mye tid i et så stort land, og har realistiske forestillinger om at jeg ikke får sett så mye . Hva er mest viktig? 

Anonymkode: 47730...773

Du ser kanskje ikke dette... hva ble erfaringene dine for en som planlegger 2 mnd i Aus og NZ? 😊

Anonymkode: a266e...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 22.29):

Jeg ville vært noen dager i Sydney og deretter tatt fly til Melbourne og leid bil Og kjørt Great Ocean Road. Ta fergen over til Kangaroo Island, det er en kjempeopplevelse med fantastisk natur og ikke minst besøk en Kenguru park der du får nærkontakt med disse fantastiske dyrene. Minst tre dager på Kangsroo Island. Ta deretter fergen over til Adelaide og vær de siste dagene der. Adelaide er en fantastisk by, laidback, flotte strender og med massevis av vingårder rett i nærheten. Australia er fantastisk!!

Anonymkode: 57768...c2c

Helt enig. Adelaide er virkelig utrolig bra. En plass som har alt. Strender, vingårder, dyreliv, by. Og enig også i Melbourne. Nydelig by. Personlig likte jeg også Sydney, og selvsagt en stor opplevelse å være lenger nord med Great Barrier Reef, Fraser Island osv. Jeg likte ikke Brisbane, da, men gav den kanskje ikke helt en sjanse. Men av alt Australia har å by på, er ikke brisbane verdt å bruke tid på mener nå jeg. Elsker Australia. 

Anonymkode: 49e88...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...