Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tok testen i dag tidlig og den var positiv, men det har liksom ikke gått opp for meg helt ennå. Mange spørsmål surrer rundt i hodet. Bør man bestille legetime med en gang?

Også var det en annen ting...skal ut med jobben i morgen, og har ikke lyst til å fortelle det riktig ennå..det er jo så tidelig. De kommer sikkert til å reagere hvis jeg ikke tar meg et glass vin eller lignende..er det skadelig å gjøre det? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Angående tur ut med kolleger, hva med å bare bestille alkoholfri vin (uten at de vet det, selvsagt, allier deg om nødvendig med bartender?) Eller si at du har så vondt i hodet/spiser antibiotika (urinveisinfeksjon "anbefales" ofte i slike situajsoner, det kan de jo ikke se om du har eller ei?)

Legetime trenger du ikke helt enda, men ring eventuelt legen din og forklar da, så kan dere avtale en time på det tidspunktet legen mener passer. Om du VIL kan du nok få en time nå, få bekreftet graviditeten og sånn..

Lykke til i alle fall :)

Skrevet

Først og fremst: Gratulerer med positiv test!

Er enig med Fredagsbarn; drikk alkoholfritt når du skal ut i morgen. Du finner sikkert på en unnskyldning hvis du trenger det!

Skrevet

Jeg drakk tidlig i graviditeten før jeg visste at jeg var gravid! Jeg hørte med legen om dette senere og hun sa at det var ikke farlig å drikke såpas tidlig i graviditeten fordi hjernen til barnet ikke er utviklet enda! Så du kan sikkert ta deg et glass uten problem, men jeg tror det er greit å holde seg til kun det ene glasset... Du kan jo bruke laaaaaang tid på å drikke det opp :wink: Vil også bare si at KG har flotte dagboksider her hvor du kan lese om andre jenters opplevelser etter og før de ble/blir gravide. Der er det masse fine historier :)

Mange hilsner fra Tvinny :D

Gjest motorrypa
Skrevet

gratulere så mye.

alokohol er ikke bra for ungen din uansett hvor tidlig du er i svangerskapet. husk på at det er de første ukene av svangerskapet som det meste av grunnlaget for babyen din blir dannet.

drikk alkoholfritt. arbeidskollegaene dine har jo ikke noe med hvor vidt du drikker eller ikke

hilsen motorrypa

bare 98 dager igjen. :sjarmor:

Gjest Zalomine
Skrevet

Du vil antakelig oppleve flere slike situasjoner i løpet av de neste ukene, før du vil fortelle noe, så du kan like godt begynne å produsere unnskyldninger allerede uansett :)

Skrevet

Selv om mange har drukket tidlig i svangerskapet, før man vet at man er gravid, så blir det noe helt annet å drikke når man vet man er gravid... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...