Gå til innhold

Innglassing av balkong

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å glasse inn balkongen min. Er det noen som har gode (eller dårlige!) erfaringer med noen tilbydere i Oslo?

Og ellers eventuelle tanker for og imot innglassing? 

Og kanskje en idé om hvor mye det kan komme til å koste for en balkong på 7 kvadratmeter?

Takk!

Anonymkode: 5aed4...0ce

Skrevet

Først må du snakke med styret i sameiet. Så må det engasjeres en ansvarlig søker. Så må PBE kontaktes. Etter det må antagelig en brannteknisk rådgiver engasjeres. Kanskje du må krangle med byantikvaren. Til slutt kan du engasjere en entreprenør for å gjøre jobben

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Først må du snakke med styret i sameiet. Så må det engasjeres en ansvarlig søker. Så må PBE kontaktes. Etter det må antagelig en brannteknisk rådgiver engasjeres. Kanskje du må krangle med byantikvaren. Til slutt kan du engasjere en entreprenør for å gjøre jobben

Neida.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Neida.

Kommer helt an på hva slags bolig du bor i. Så litt vanskelig når du bare sier "neida" uten ytterligere informasjon

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/-20-1-og-20-2-og-sak--4-1---departementets-tolking-av-soknadsplikt-for-innglassing-av-balkong-veranda-mv.-og-forholdet-til-grad-av-utnytting---bruksareal-bra/id2626532/

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Jeg bor i blokk i et borettslag hvor de fleste allerede har glasset inn, og tillatelse er ikke en problemstilling. Så takk for bidraget ditt, men du besvarte dessverre ingen av spørsmålene mine.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke noe om pris, tilbydere og lignende, men jeg bodde i en leilighet med innglasset balkong og jeg likte det ikke. På vinteren ble det for kaldt til å være der ute, og på sommeren ble det et drivhus og alt for varmt. Så det ble egentlig bare et rom til oppbevaring. 

Men det kan jo avhenge av utforming, mulighet for åpning, isolasjon osv. 

Anonymkode: 765a9...c39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bor i blokk i et borettslag hvor de fleste allerede har glasset inn, og tillatelse er ikke en problemstilling. Så takk for bidraget ditt, men du besvarte dessverre ingen av spørsmålene mine.

Det er jo uansett fasadeendring og søknadspliktig. 

Anonymkode: e6522...c8b

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i blokk i et borettslag hvor de fleste allerede har glasset inn, og tillatelse er ikke en problemstilling

At alle andre tidligere har gjort det er ikke ensbetydende med at du nødvendigvis får lov...  

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha blitt sendt inn en felles søknad for hele blokka, men det er jo noe som må gjøres innen to år (eller tre, husker ikke) etter innvilget søknad. 

Anonymkode: 765a9...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...