AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Hei. Kjenner hodet koker av frustrasjon og trenger råd. Min kjæreste og jeg bor ikke sammen (enda) og har snakket om å reise på ferie sammen i ca 6 mnd. Ved en tilfeldighet fikk jeg vite at det ene barnet hans at hun skal ta med seg en venninne. Sikkert hyggelig det, men da er det ikke plass til alle i bilen som vi skal bruke til å komme oss til destinasjon. I tillegg har han da tilrettelagt for datteren og venninnen sin og gitt grønt lyst med at vi må kjøre tidligere enn antatt pga noe der vi skal. Jeg jobber enda da og har ikke mulighet å komme meg bort fra det, samtidig som jeg ikke får mine egne barn før en uke etter at de ønsker å kjøre. Overreagerer jeg? Opplever at han har planlagt mye viktige ting her som jeg burde vært en del av å ha noe å si. Har sagt at jeg ikke ønsker å være med på denne ferien pga alt og ønsker de en flott tur. Blir trist og sint av det her, hadde sett veldig fram til ferien noe barna mine også hadde. Hva gjør jeg? temaet å flytte sammen har også vært oppe i lufta, men akkurat nå tenker jeg at så umoden oppførsel ikke er noe jeg ønsker å bringe videre. Gi meg gjerne respons om jeg overreagerer. Skal sies at han er god på å skyve meg bort i situasjoner hvor det er essensielt å bruke hverandre som partner og heller går undercover alene, noe som også er litt red flag. Ble plutselig veldig usikker på hele forholdet Anonymkode: 8b2f4...077
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Ts her. har ikke sett hverandre på to uker ca, pga mye jobb hos han. Opplever at det er en unnskyldning for å unngå å snakke sammen, da jeg vil anta ut fra hvordan jeg tolker han at han forstår han har gjort noe som ikke er helt greit. Unngår ofte diskusjoner Anonymkode: 8b2f4...077
-Missi- Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Høres litt rart ut hele greia 🤔 Skjønner jo at egne barn kommer først men virker ikke helt som dere tenker likt om ting nei. Ville ikke flyttet sammen med en mann jeg var usikker på allerede før vi flytter sammen. Mine/dine/våre går sjelden bra hvorfor må man absolutt bo sammen? Er vell bedre for barna om man ikke gjør det tenker jeg. Evt bli enig om noe ferie felles og noe med vær deres barn? Så får barna også alenetid med sin forelder? 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Ts her. Er veldig for ferie alene med barna også, men når det ikke har vært planen og man sitter med katta i sekken, så blir det bare for dumt. Hadde vi snakket om det, kunne man ordnet noe slik at de eldste barna hoppet på et fly, for å møte oss. Føler bare hele greia blir for dumt Anonymkode: 8b2f4...077 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her. har ikke sett hverandre på to uker ca, pga mye jobb hos han. Opplever at det er en unnskyldning for å unngå å snakke sammen, da jeg vil anta ut fra hvordan jeg tolker han at han forstår han har gjort noe som ikke er helt greit. Unngår ofte diskusjoner Anonymkode: 8b2f4...077 Dropp å flytte sammen. Se hvordan han løser dette. Det er faktisk han som må tan iniativ til å prate med deg. Og gjør han ikke det, så gå videre i livet ditt. Og bruk det på noe positivt Anonymkode: de3e9...adb 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 Ja, det å flytte sammen når jeg ikke er 120% trygg og han skyver meg bort er jo ikke helt optimalt.. Anonymkode: 8b2f4...077
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 Forsto jeg det rett nå? Dere skal feriere sammen han og hans datter + venninne og du og dine barn? Dere må nå kjøre hver deres bil, og de starter tidligere på ferien, og gjør ting du også hadde hatt lyst til å gjøre med dine barn? Og så kommer dere etter og ferierer sammen alle sammen når du er ferdig på jobb og tar ferie og får ungene dine? Anonymkode: 29048...635 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 Fortsettelse. Med mindre du ikke har bil/sertifikat, og at du ikke må betale for oppholdet deres, så ser jeg ikke problemet med at de ferierer mens du jobber? Anonymkode: 29048...635 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Der skal to til å kommunisere, og det hjelper heller ikke på situasjonen at du ikke sier hva du virkelig mener. I stedet for "Ha en fin tur!" burde du jo ha fortalt ham du synes han er en føkkings respektløs vattpikk idiot som blåser i avtaler med deg uten å ha ryggrad til å fortelle det. Men du kan sende ham en melding, "Gidder du forklare hvordan det står til med ferieplanene våre?" for å få det skriftlig. Deretter fortelle ham at han er en idiot. Anonymkode: ec883...638
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 1.Kommunikasjon, greit at egne barn kommer først, men man snakker og diskuterer med kjæresten. 2. Kompromiss, uansett om man er en etablert familie, eller en ny familie hvor den ene eller begge har barn fra før, så forsøker man jo å finne på noe slik at det tilpasses best mulig for alle, og at alle må gi og ta. Det gjelder tidspunkter, hvem som blir med, destinasjoner og så videre. Her ville samboeren og datteren til syden, noe som er det verste jeg kan tenke meg på sommeren. Men jeg blir med dit, mot at de blir med på hytta i 2 uker etter at vi er tilbake. Om alle ofrer litt så finner man ut av det. Anonymkode: f789e...689 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Her er det jo ikke snakk om en familie. Men snakk om et kjærestepar med hver sine barn. Og så drar den ene kjæresten i forveien med sin datter + venninnen og ferierer litt i forkant. Eneste problemet her er at det blir ekstra kostnader med at de må ta to biler. Og selvsagt et STORT problem hvis TS ikke har bil/sertifikat om må bli hjemme med ungene 😮 Anonymkode: 29048...635
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 Kan dere ikke bare ta to biler da? Med to familier, hver sine barn, er jo ikke det unaturlig? Anonymkode: abd83...a6a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Ikke mulig å ta to biler. Små barn og kjører ikke så langt alene. ts Anonymkode: 8b2f4...077
Biloba Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 Hvis de kunne hoppet på et fly er det vel gjerne mulig for deg og barna også? Jeg ville nok spurt ham hvordan han ser på planer og avtaler dere imellom, om det er noe han tenker er viktig å følge opp, eller om deres planer for ham er noe som når som helst kan bli utkonkurrert av andre ideer uten at dine ønsker betyr noe. Hvis dine ikke kan kjøre langt i bil med en voksen, og hans barn er store nok til at venner kan bli med på ferie i lengre tid, har nok barna deres veldig ulike behov under ferie. Uansett ville jeg forventet at han ikke endret alt av felles planer for et annet opplegg som ikke inkluderer deg og dine. Her må han forklare hva han tenker, mener og føler, og hva slags prioritet han gir deres forhold.
Gjest Chroma Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 Har du ikke spurt han hva han har tenkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå