Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så en tråd her for folk som har forlatt en til fordel for en ny man har noe på gang med.

Hvordan startet greia deres med "den andre"? Visste han at du hadde type, og syntes det var uproblematisk at du flørta med han osv?

Hvor ærlig var du med den nye om hjemmebanen? Er det ikke vanskelig for den nye å stole på at han ikke blir forlatt også, etter at du har hatt noe på gang med en ny en stund, siden du gjorde det med eksen? Er det ikke ubehagelig for han å vite at han på en måte er en av to? Selv om dere sikkert er "ferdig" med eksen.

Lurer fordi jeg leeenge, altså flere år, har tenkt at jeg må VEKK fra mannen jeg har barn med. Og så har jeg blitt litt betatt av en annen, og han føles som en katalysator i det minste, om ikke det blir noe mer etterhvert.

Jeg føler meg mer våken og bevisst på at jeg må gå. Når jeg nylig har hatt kontakt med han jeg er betatt av, er jeg på hugget med å se etter bolig osv. Men når det er lenge siden jeg har sett han, får jeg nesten panikk. Føler at jeg ikke klarer å komme meg vekk uten å i det minste flørte litt eller bare prate litt med han jeg er betatt av. Han vet forresten ikke at jeg liker han. Eller, han begynner vel å oppfatte det. Før tok han mest kontakt, nå tar jeg initiativ og. Han sender flørtete smil osv.

Føler litt for å være ærlig med han. Hvordan han får meg til å føle meg, at jeg er på vei ut fra dårlig forhold.

På en annen måte vil jeg helst komme meg vekk først, og så nærme meg han andre litt etter litt. Altså bli godt kjent, bli venner i første omgang, veldig rolig.... men igjen kjenner jeg en slags panikk, trenger å vite at han bryr seg, er interessert osv. før jeg går. Og det er jo dumt i tilfelle han ikke er interessert. Blir jeg da værende hvor jeg ikke bør være i enda flere år. Føler det er en grunn til at jeg nylig har blitt litt betatt. Føles ikke som at han bare er en øyeåpner, har veldig god magefølelse på han.

Møter han tilfeldig, ikke kjempeofte. Kjenner han ikke såå godt ennå. Ikke kontakt på tlf/sosiale medier etc.

Trenger ikke masse kommentarer om at jeg allerede er følelsesmessig utro og blabla.

Anonymkode: b2b33...e43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha en ny før du går ut av ditt nåværende forhold? 

Hva er det værste som kan skje om du blir singel? 

Anonymkode: b7fb8...d72

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke "ha en ny først", men det verste som kan skje er at hvis jeg blir sittende alene, så vil jeg huske det positive. Lure på om jeg burde blitt osv.

Familie og venner kan jo støtte meg til en viss grad. Men en mann som liker meg, og som jeg liker, ville gjort det lettere å holde seg på rett kurs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vil ikke "ha en ny først", men det verste som kan skje er at hvis jeg blir sittende alene, så vil jeg huske det positive. Lure på om jeg burde blitt osv.

Familie og venner kan jo støtte meg til en viss grad. Men en mann som liker meg, og som jeg liker, ville gjort det lettere å holde seg på rett kurs.

Det forstår jeg veldig godt. Men det er ikke lurt å ta livsvalg basert på å lene seg på noe annet. Ikke la din lykke være avhengig av ytre faktorer. 

Du må ta et valg som er basert på om du hadde hatt det bedre som singel eller i ditt nåværende forhold. Ikke bli bare fordi du er redd for at du kommer til å krype tilbake. Selv om du går i fra han, og er singel, så betyr ikke det at du kommer til å være evig singel. Det er også lettere å bygge en ny sunn relasjon om begge parter er single. 

Det er helt greit å ønske seg et forhold som er bedre enn det man står i den dag i dag. Men veien dit, inkluderer at man åpner døren for å være tilgjengelig (singel) først. 

Det er noen som får til å hoppe fra et forhold og rett inn i et nytt. Og jeg forstår at det kan høres tryggere ut. Men hva om det nye forholdet ikke ble noe bedre? At det ikke var grønnere på den siden. Faren for at du til tider kan ønske å gå tilbake til eksen ligger der uansett. Jeg forstår det kan høres bedre ut at man er distrahert av en ny kjæreste, men de fleste krangler eller har diskusjoner. Da kan jo savn komme krypende. 

Men alt dette er jo om du velger å forlate han du nå er med. Er jo et stort valg det også. Hva er det du savner i relasjonen din? Hva er det du ser for deg vil være bedre med en ny? 

Livet er for kort til å forbli i situasjoner som ikke er bra. Men igjen, så kan man ikke se seg blind på å konstant jakte noe bedre. Men man må ta seg selv seriøst også, om man vil ha en endring. Jeg forstår det er vanskelig! Jeg har selv brukt laaaang tid på å bestemme meg når jeg har gått i fra tidligere ekser. 

Anonymkode: b7fb8...d72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det forstår jeg veldig godt. Men det er ikke lurt å ta livsvalg basert på å lene seg på noe annet. Ikke la din lykke være avhengig av ytre faktorer. 

Du må ta et valg som er basert på om du hadde hatt det bedre som singel eller i ditt nåværende forhold. Ikke bli bare fordi du er redd for at du kommer til å krype tilbake. Selv om du går i fra han, og er singel, så betyr ikke det at du kommer til å være evig singel. Det er også lettere å bygge en ny sunn relasjon om begge parter er single.

Jeg forstår det kan høres bedre ut at man er distrahert av en ny kjæreste, men de fleste krangler eller har diskusjoner. 

Ikke kjæreste. Jeg kjenner han jo som sagt ikke så godt.

Jeg føler meg helt ferdig i forholdet jeg er i. Jeg kommer ikke til å savne han. Men det er en usunn relasjon vi har, lett å bli dratt inn igjen.. Må bare være steinhard og alliere meg med mine nærmeste.

For som du skriver i det uthevede, så er det såklart best å være singel en stund først.

Jeg har egentlig vært bestemt på å dra i flere år, det er ingenting som kan fikses ved forholdet. Men så går det sånn passe greit en stund, jeg "holder ut", så går det dårligere osv. Så det er for å hjelpe meg selv på det vanskeligste punktet, å faktisk dra og forbli borte fra han at jeg tenker det hadde vært godt å kunne sende en mld og høre hva han jeg er betatt av gjør. Bare "småprat" for å distrahere litt.

Men for at det skal kunne bli noe mellom oss senere, er det nok viktig å vente med mer kontakt til jeg er helt fri.

Har bare vært i et par forhold før. Som har vært mye bedre forhold, jeg var mer glad i dem, men andre grunner til å avslutte. Det var ikke så vanskelig selv om det er tøft midt i brudd og en stund etter.

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker fortsatt å høre fra de damene i den andre tråden. Ville bare ikke kuppe den med mine spørsmål. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et skranglende forhold som det var vanskelig å gå fra pga små barn. Jeg begynte etterhvert å falle for en ny, og da jeg ikke klarte å slutte å tenke på han forstod jeg at jeg måtte gå. Ikke fordi jeg nødvendigvis ville være med han jeg likte, men det var også helt feil ovenfor samboeren min å bli når jeg følte det sånn. Han fortjente ei som likte han, i det minste fortjente han ikke å bo med en som drømte om en annen.

Jeg flyttet. Det var utrolig vondt. Jeg var revet i tusen biter, og veldig lei meg ovenfor barna, følte jeg hadde tatt fra de familien de fortjente. 
Men barna fikk det bedre. De fikk etterhvert to glade foreldre, foreldre som hadde det bedre hver for seg, uten krangling og irritasjoner :) 

Han jeg hadde falt for, forsvant egentlig ganske raskt ut av hodet mitt etter flytting. Jeg tror han var en dagdrøm i den trauste hverdagen min, en drøm jeg skapte litt i meg selv om hvordan jeg egentlig kunne hatt det. Og en som ga meg litt kribling i magen i motsetning til det ikke eksisterende forholdet jeg og barnefar hadde. 

Det er viktig og ikke pakke og fyke ut døren i det øyeblikket man sliter litt i forholdet, for med litt pleie av forholdet får veldig mange tilbake de gode følelsene for hverandre. Men for min del hadde disse dårlige dagene blitt flertall, samtaler, terapi, familievernkontoret osv osv… ikke noe hjalp, så jeg visste at det var riktig å gå, og har aldri angret. 
Jeg og barnefar er veldig gode venner, jeg tror dette er pga at vi ikke strakk det for langt, og at vi snakket mye om dette, så ikke den ene ble sittende igjen som et spørsmålstegn. Jeg har hørt at mange, spesielt menn, gjør nettop dette. De forstod ikke at noe var galt før samboer pakker.

Håper dere har snakket godt sammen. Lykke til videre😊

Anonymkode: 84ccc...6df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

J⅚⁶åeg begynte etterhvert å falle for en ny, og da jeg ikke klarte å slutte å tenke på han forstod jeg at jeg måtte gå. Ikke fordi jeg nødvendigvis ville være med han jeg likte, men det var også helt feil ovenfor samboeren min å bli når jeg følte det sånn. Han fortjente ei som likte han, i det minste fortjente han ikke å bo med en som drømte om en annen.

Det er viktig og ikke pakke og fyke ut døren i det øyeblikket man sliter litt i forholdet, for med litt pleie av forholdet får veldig mange tilbake de gode følelsene for hverandre. Men for min del hadde disse dårlige dagene blitt flertall, samtaler, terapi, familievernkontoret osv osv… ikke noe hjalp, så jeg visste at det var riktig å gå, og har aldri angret. 
Jeg og barnefar er veldig gode venner, jeg tror dette er pga at vi ikke strakk det for langt, og at vi snakket mye om dette, så ikke den ene ble sittende igjen som et spørsmålstegn. Jeg har hørt at mange, spesielt menn, gjør nettop dette. De forstod ikke at noe var galt før samboer pakker.

Takk!😊 Godt å høre at du ikke gar angret. Det vet jeg at ikke jeg vil gjøre, skal be mine nærmeste minne meg på om hvorfor hvis det blir nødvendig, for løpet er virkelig kjørt.

Det er visst vanlig å bli betatt av andre. Så man bør ikke pakke og fyke ut av den grunn heller. Men føler at vi ikke kommer noen vei. Har snakket masse, han vil absolutt ikke i terapi, for min del har det blitt for sent nå. Jeg bryr meg ikke lenger. Derfor er ting mer "harmonisk" nå, vi krangler nesten ikke. Men det er jo fordi jeg ikke irriterer meg mer, blir ikke lenger stressa osv. av alt han sier og gjør. Viktig å huske istedet for å tenke at det går litt bedre igjen nå, og så bare la det humpe og gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...