AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Jeg skal gå ferdig vgs til høsten i en alder av 21 fordi jeg sliter med alvorlig ptsd, depresjon og angst. Klarte ikke å møte opp nok dager tidligere så jeg strøyk, har måtte gå igjen vg2 flere ganger men strøyk alle gangene. Skal gi det ett siste forsøk nå til høsten. Jeg er livredd for å ikke være god nok. Jeg er god i Èn ting i livet og det er treningslære og anatomi/biologi. Alt annet er jeg helt sinnsykt dårlig i. Har strøket i matte flere ganger og får maks 2-3 i alle fag. Vet ikke hva jeg skal utdanne meg etter vgs siden alt jeg er god i er trening og kosthold. PT er jo helt sylt dårlig betalt og fysioterapi har helt syke karakterkrav. Har prøvd flere ganger å øke karakterene mine i allmennfagene men uten noe fremgang. Jeg har muligens adhd og går til utredning men er redd jeg ikke klarer å stå i fagene. Hvilken utdanning kan jeg ta etter vgs? Anonymkode: 95345...191
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 I følge forskjellige tester har jeg en iq på litt over 80. Noe som er rart siden jeg er ekstremt god på alt som omhandler kroppens biologi og spesielt idrettsfag. Anonymkode: 95345...191
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: I følge forskjellige tester har jeg en iq på litt over 80. Noe som er rart siden jeg er ekstremt god på alt som omhandler kroppens biologi og spesielt idrettsfag. Anonymkode: 95345...191 vær kritisk til de tester Anonymkode: 5d2af...e85
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken utdanning kan jeg ta etter vgs? du må jo først bestå vgs før du kan søke videre utdanning hva med gymlærer? Anonymkode: 5d2af...e85
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: du må jo først bestå vgs før du kan søke videre utdanning hva med gymlærer? Anonymkode: 5d2af...e85 Jaja vet det, kommer til å bestå vgs, men det kommer ikke til å bli noe bra karakterer. Er det gjennomførbare karakterkrav til det? Anonymkode: 95345...191
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Dropp skolen om du likevel ikke får karakterer. Jobb, ta et år i militæret eller annet som gir deg realkompetanse og heller ta opp igjen skole når du har gitt det litt tid. Jobber du i 5 år slipper du å ha fullført videregående for å ta høyere utdannelse. Anonymkode: 2fb4f...bab
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg skal gå ferdig vgs til høsten i en alder av 21 fordi jeg sliter med alvorlig ptsd, depresjon og angst. Klarte ikke å møte opp nok dager tidligere så jeg strøyk, har måtte gå igjen vg2 flere ganger men strøyk alle gangene. Skal gi det ett siste forsøk nå til høsten. Jeg er livredd for å ikke være god nok. Jeg er god i Èn ting i livet og det er treningslære og anatomi/biologi. Alt annet er jeg helt sinnsykt dårlig i. Har strøket i matte flere ganger og får maks 2-3 i alle fag. Vet ikke hva jeg skal utdanne meg etter vgs siden alt jeg er god i er trening og kosthold. PT er jo helt sylt dårlig betalt og fysioterapi har helt syke karakterkrav. Har prøvd flere ganger å øke karakterene mine i allmennfagene men uten noe fremgang. Jeg har muligens adhd og går til utredning men er redd jeg ikke klarer å stå i fagene. Hvilken utdanning kan jeg ta etter vgs? Anonymkode: 95345...191 Hvorfor skal du utdanne deg, tenker du? Altså - du tjener ikke noe på å bruke 4-10 år på å stryke på høyere utdanning. Greit nok at du står videregående, til slutt. Men videregående er mye enklere enn høyskole/universitet. Så problemet forsvinner ikke. Man kan tenke seg at du tar en yrkesretning. Men da bør du jo bytte linje nå, på videregående. Hva med å få deg jobb på et treningssenter, mens du avventer om medisin/utredning etc hjelper på nå-situasjonen? At noe er dårlig betalt er greit nok, det. Men det er bedre med dårlig betalt enn ikke betalt. Anonymkode: ba06d...090
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du utdanne deg, tenker du? Altså - du tjener ikke noe på å bruke 4-10 år på å stryke på høyere utdanning. Greit nok at du står videregående, til slutt. Men videregående er mye enklere enn høyskole/universitet. Så problemet forsvinner ikke. Man kan tenke seg at du tar en yrkesretning. Men da bør du jo bytte linje nå, på videregående. Hva med å få deg jobb på et treningssenter, mens du avventer om medisin/utredning etc hjelper på nå-situasjonen? At noe er dårlig betalt er greit nok, det. Men det er bedre med dårlig betalt enn ikke betalt. Anonymkode: ba06d...090 Joda er mest det at jeg har vokst opp i en ganske fattig familie og vet selv at om jeg noen gang vil ha familie selv så er ikke det noe særlig for barna å vokse opp i. Jobba innkalling på treningssenter, veldig bra betalt, 220 kr timen. Jobba en god del i noen måneder men så ble jeg fullstendig ghosta av bedriften til tross for at jeg fikk bare skryt av arbeidet mitt. Anonymkode: 95345...191
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå