AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Samboeren min blir trukket 4000 kr i tvangstrekk fra skatteetaten i lønn hver måned. I januar stod det at restbeløpet var 21000 kr. De neste fem lønnslippene har det beløpet variert fra 18 000, 24 000, 16 000 og 22 000. Altså ingen logisk «nedbetaling». Vi har gått gjennom skatteoppgjør tilbake til 2016 og finner ingenting. I fjor og i år har han fått penger tilbake på skatten som er rart hvis man er skyldig skatteetaten penger. Har et enk. foretak men det stammer ikke derfra. Har ringt Skatteetaten 2 ganger men ingen av de på «kundesenteret» har kunnet hjelpe. Noen som har noen anelse om hva dette kan være? Har også vært gjennom hele Digipost for å se etter evnt vedtak om tvangstrekk men ingenting. Anonymkode: 424d9...4c8
Gjest Hippokrates Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Hva med å snakke med regnskap/lønn om det? Er de som punsjer trekket...
smilo Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Og du er sikker på at det er skatteetate? I såfall ville jeg trodd det var Statens innkrevingsnsentral dere må kontakte. Men din samboer skal ha fått alle varsler også Arbeidsgiver/ lønningskontoret har kopi av alle trekk som skal gjøres.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Sikker på at det ikke er tvangsmulkt for enkeltpersonforetaket. Har han sjekket i Altinn? Anonymkode: 28c4d...91c
Gjest Hippokrates Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 For øvrig SKAL dere ha mottatt informasjon om hva trekket innebærer. Alt annet er meget rart. Har dere logget inn på Skatteetaten og Altinn for å se om det står noe om det? Uansett bør arbeidsgiver/lønn ha informasjonen dere leter etter. Er tross alt dem som gjennomfører trekket.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Sjekk i Brønnøysundregisteret og spør lønningskontoret, det er lønningskontoret som gjennomfør trekket. Men han skal ha fått varsel om utleggsforetning. Anonymkode: d6327...83d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Han har blitt trukket flere tusen i lønn i månedsvis uten å vite for hva og har ikke spurt lønningskontoret hva det dreier seg om? 😳 Anonymkode: 100b5...68a 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Dette tror jeg han er veldig klar over hva dreier seg om. Jeg vil tippe det er bidragsgjeld for et barn han skjuler overfor deg. For det er nemlig Skatteetaten som krever inn bidragsgjeld… Og hvilken idiot sitter og ser på at det trekkes av lønna uten å bry seg med hva det beløpet går til? Her må du nok konfrontere ham for her er det noe som ikke henger på greip. Enten med firmaet han har drevet eller eventuelle barn. NOE er det helt sikkert at han skjuler for deg i alle fall… Anonymkode: 24faa...791 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette tror jeg han er veldig klar over hva dreier seg om. Jeg vil tippe det er bidragsgjeld for et barn han skjuler overfor deg. For det er nemlig Skatteetaten som krever inn bidragsgjeld… Og hvilken idiot sitter og ser på at det trekkes av lønna uten å bry seg med hva det beløpet går til? Her må du nok konfrontere ham for her er det noe som ikke henger på greip. Enten med firmaet han har drevet eller eventuelle barn. NOE er det helt sikkert at han skjuler for deg i alle fall… Anonymkode: 24faa...791 Nei det er absolutt ikke Skatteetaten som inndriver bidragsgjeld. Det er Nav innkreving. Anonymkode: 92632...587 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei det er absolutt ikke Skatteetaten som inndriver bidragsgjeld. Det er Nav innkreving. Anonymkode: 92632...587 Grunnen til at det sies er fordi NAV innkreving nå ligger organisert under skatteetaten. Men, det heter fortsatt NAVI, og det vil stå på trekket - ikke skatteetaten.. Anonymkode: e14df...823
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette tror jeg han er veldig klar over hva dreier seg om. Jeg vil tippe det er bidragsgjeld for et barn han skjuler overfor deg. For det er nemlig Skatteetaten som krever inn bidragsgjeld… Og hvilken idiot sitter og ser på at det trekkes av lønna uten å bry seg med hva det beløpet går til? Her må du nok konfrontere ham for her er det noe som ikke henger på greip. Enten med firmaet han har drevet eller eventuelle barn. NOE er det helt sikkert at han skjuler for deg i alle fall… Anonymkode: 24faa...791 Nei det er NAV som krever bidrag. Anonymkode: f15de...60c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Huff! Når jeg ser denne typen rot skjønner jeg at det vil smelle skikkelig for en del når alt blir dyrere. Herregud TS! Dette går virkelig ikke ann! Det er fryktelig mye penger som trekkes, og så aner dere ikke hva det er. Hva med å sjekke nettbanken? Alle trekk har ei kvittering. Start der. Anonymkode: 34525...f21
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva med å sjekke nettbanken? Alle trekk har ei kvittering. Start der. Anonymkode: 34525...f21 Dette er et lønnstrekk, så da er det jo ikke noe å hente i nettbanken. Anonymkode: 78c2f...e4a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå