Gå til innhold

Hjemmekjær og gruer meg til sommerferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn som trives best hjemme. Sover dårlig når jeg sover borte, så gjør det sjeldent. Har vel ikke sovet borte siden sommeren i fjor når jeg tenker meg om. Vi har tre barn så når vi er på ferie nekter mannen min å bruke penger på hotell, camping osv fordi det blir så dyrt, Vi bor alltid hos slektninger i ferien, og det synes jeg er slitsomt fordi jeg kjenner jeg blir sliten av å være rundt andre som ikke er familien min mer enn noen timer. Jeg synes det er skikkelig kjipt å ha det slik, og i år kjenner jeg at jeg gruer meg skikkelig til ferien. Gruer meg til å være borte, og sikkert litt ekstra siden det er lenge siden jeg har vært borte. Gruer meg til å måtte være sosial store deler av dagen, og generelt det å bo oppå andre mennesker (utenom min familie). Er det noen som kjenner seg igjen i dette, eller har noen tips for hvordan få en fin ferie? Jeg blir litt oppgitt over at jeg føler det slik, men føler ikke jeg kan noe for det..

Anonymkode: cb6e1...0a8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de fleste kjenner seg nok igjen i dette:)

Dere har tre barn..... ta kampen med din mann om å feriere mer hjemme. Seriøst; hva tenker han med?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør jo begge ha en ferie som kan være komfortabel for dere begge, eller i det minste bytte litt på, så begge kan oppleve å få ferier som gir glede og hvile. Hotell kan være dyrt ja, men hva med å investere i et stort telt dere kan ta med dere på tur? Noen steder kan man campe i det fri, men det er heller ikke så dyrt å bruke et telt på campingplass noen dager, slik at man slipper å bo oppå slektninger hele tiden. Er enig i at det kan være slitsomt over tid. 

Anonymkode: 78c0f...4da

Skrevet

Mannen din nekter... ?

Hva mener du med det? Er han gjerrig, eller har dere ikke råd? Er det slik at han bestemmer alt, sånn generelt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bli enige om en ferie dere begge trives med? Hvorfor skal han bestemme alt?

Anonymkode: c14a0...12e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (23 minutter siden):

Mannen din nekter... ?

Hva mener du med det? Er han gjerrig, eller har dere ikke råd? Er det slik at han bestemmer alt, sånn generelt?

Vi har råd, men han vil ikke prioritere det. Han mener det er andre ting han heller vil bruke penger på. Det er jeg til en viss grad enig i, vi har blant annet et bad vi skal pusse opp, men jeg mener jo at noen dager-->en liten uke må vi jo kanskje kunne unne oss. Jeg mener jo ikke at vi skal bruke 50 000 på sydentur akkurat.  Han tjener nesten det dobbelte av meg, og jeg tjener ikke så mye at jeg kan betale alt selv. Han bestemmer absolutt ikke alt, men han er veldig opptatt av at jeg ikke skal bestemme alt og kontrollere han. Hvis jeg sier jeg vil dra med ungene og bo på hotell osv, så kan han si at det orker ikke han, men at vi gjerne må dra alene. Og så kan han si at han skal på ferie og bo til feks gamle stefaren sin, men at han ikke skal tvinge med meg hvis jeg ikke vil. Så det er på en måte alltid en som må gi seg, og i sommerferiene er det som regel meg fordi jeg vil jo ikke være hjemme alene mens han og barna drar. For han drar jo uansett.. 

Skrevet

Hvorfor lar du ikke han ta med barna og så blir du hjemme? Jeg ser absolutt 0 grunner til at dere må reise sammen og besøke familie.

Problemet løst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt han dra en ukes tid alene hos bestefetter Anton.

Så kan du ta ungene med til enellerannen plass.

Skal ungene aldri oppleve noe som helst når dere har råd? Som du sier trenger det jo ikke være dyr ferie, men en liten langhelg må vel være greit? 

Anonymkode: 31a4b...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har råd, men han vil ikke prioritere det. Han mener det er andre ting han heller vil bruke penger på. Det er jeg til en viss grad enig i, vi har blant annet et bad vi skal pusse opp, men jeg mener jo at noen dager-->en liten uke må vi jo kanskje kunne unne oss. Jeg mener jo ikke at vi skal bruke 50 000 på sydentur akkurat.  Han tjener nesten det dobbelte av meg, og jeg tjener ikke så mye at jeg kan betale alt selv. Han bestemmer absolutt ikke alt, men han er veldig opptatt av at jeg ikke skal bestemme alt og kontrollere han. Hvis jeg sier jeg vil dra med ungene og bo på hotell osv, så kan han si at det orker ikke han, men at vi gjerne må dra alene. Og så kan han si at han skal på ferie og bo til feks gamle stefaren sin, men at han ikke skal tvinge med meg hvis jeg ikke vil. Så det er på en måte alltid en som må gi seg, og i sommerferiene er det som regel meg fordi jeg vil jo ikke være hjemme alene mens han og barna drar. For han drar jo uansett.. 

Hvorfor i all verden kan ikke han dra til gamle stefaren sin, uten deg? Så kan barna velge om de vil bli med ham på det eller bli med deg på telttur eller kose dere hjemme? 

En uke hjemme uten mann og barn er jo helt nydelig!

Anonymkode: ff235...e64

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt supersliten av å bo med annen familie. Feie skal jo være ferie. 

Anonymkode: 661ca...447

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (19 timer siden):

Ja, de fleste kjenner seg nok igjen i dette:)

Dere har tre barn..... ta kampen med din mann om å feriere mer hjemme. Seriøst; hva tenker han med?

Eller leie hotell/hytte.

Anonymkode: 1fd2e...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Men insisterer han på å reise bort? I så fall, hadde jeg sagt; Jeg blir kun med hvis vi overnatter mesteparten av dagene på (f.eks) hotell!

Bor stefaren alene? I så fall kan dere kanskje bo der et par dager? Jeg er som deg, men synes det er gøy å dra på hytteturer etc med andre en helg. 1 uke blir forlenge hvor jeg ikke kan være meg selv. Hater å være med andre, hvor døgnrytme og måltidsrytme (og alt som har med mat/drikke å gjøre) er forskjellig. Når jeg har ferie og føler meg tvunget til å stå opp kl 0800 for å lage frokost, fordi den andre familien gjør det slik… De vil spise middag kl 1400, mens vi ønsker å spise middag kl 1700. Det ender alltid med  vi «gir oss», og følger dem vi er med. Ikke gøy. Til syden i sommer, ville 2 vennepar med da tilsammen 8 barn at vi skulle dele leilighet i 14 dager. Jeg sa nei, og de «kom igjen da, tenk alle pengene vi sparer»…. Jeg sier at jeg ikke orker å bo med andre familier i 2 uker av min 3 uker lange ferie, jeg vil kunne ha litt egentid, lese bøker, bestemme selv hva vi lager til middag når vi ikke spiser ute, slenge på sofaen uten at det hele tiden sitter 5-6 personer der. Disse folkene elsker å være sosiale og hater å være alene. Mannen min er delt, men forstår meg (ikke gøy når jeg begynner å bli sur etter 3 dager og sutrer osv 😅). Så svarer disse «jammen, du vil jo få alenetid, du kan jo sitte på rommet hvis du føler for det….». Jeg vet jeg er litt sær, men ønsker først og fremst å trives i min egen ferie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men insisterer han på å reise bort? I så fall, hadde jeg sagt; Jeg blir kun med hvis vi overnatter mesteparten av dagene på (f.eks) hotell!

Bor stefaren alene? I så fall kan dere kanskje bo der et par dager? Jeg er som deg, men synes det er gøy å dra på hytteturer etc med andre en helg. 1 uke blir forlenge hvor jeg ikke kan være meg selv. Hater å være med andre, hvor døgnrytme og måltidsrytme (og alt som har med mat/drikke å gjøre) er forskjellig. Når jeg har ferie og føler meg tvunget til å stå opp kl 0800 for å lage frokost, fordi den andre familien gjør det slik… De vil spise middag kl 1400, mens vi ønsker å spise middag kl 1700. Det ender alltid med  vi «gir oss», og følger dem vi er med. Ikke gøy. Til syden i sommer, ville 2 vennepar med da tilsammen 8 barn at vi skulle dele leilighet i 14 dager. Jeg sa nei, og de «kom igjen da, tenk alle pengene vi sparer»…. Jeg sier at jeg ikke orker å bo med andre familier i 2 uker av min 3 uker lange ferie, jeg vil kunne ha litt egentid, lese bøker, bestemme selv hva vi lager til middag når vi ikke spiser ute, slenge på sofaen uten at det hele tiden sitter 5-6 personer der. Disse folkene elsker å være sosiale og hater å være alene. Mannen min er delt, men forstår meg (ikke gøy når jeg begynner å bli sur etter 3 dager og sutrer osv 😅). Så svarer disse «jammen, du vil jo få alenetid, du kan jo sitte på rommet hvis du føler for det….». Jeg vet jeg er litt sær, men ønsker først og fremst å trives i min egen ferie. 

Dette kjenner jeg meg så igjen i.. jeg føler også at jeg ikke er meg selv, og det er som du sier, veldig slitsomt over lengre tid! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En uke hjemme uten mann og barn er jo helt nydelig!

Anonymkode: ff235...e64

Jeg har lyst til å være sammen med barna mine i ferien. Jeg er muligens litt rar, men jeg synes ikke det er deilig å være helt alene hjemme mer enn en dag omtrent. Det er derfor jeg alltid gir meg og blir med. Barna er ganske små så de to minste vil ikke skjønne hva de velger mellom om vi skulle bare dele oss i ferien. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...