Gå til innhold

Dere menn som er/var utro; hva annerledes gjør elskerinna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er der som gjør at hun er tiltrekkende?

Måten hun kommuniserer på, kler og fører seg, ser ut?

Eller er det bare «et ligg»?

Alltid vært nysgjerrig på hva som gjør den andre kvinnen tiltrekkende, utenom om den åpenbare tilgjengeligheten.

Det er ikke en tråd for å dømme, så ingen «moralprekener» takk😉

Anonymkode: 3a6cd...bd8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var utro . For min del var det null oppmerksomhet , null sex og jeg ble kun sett på som en som brakte penger på bordet . 
kunne egentlig vært hvilken som helst dame jeg var bare sulteforet på oppmerksomhet for min person og ikke bare penger / ting . 

har i ettertid lært mye om meg selv og hva feil jeg gjorde / ikke gjorde . 
hva slags damer jeg faller for / bør holde meg unna . 

Anonymkode: 1511d...026

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alltid vært nysgjerrig på hva som gjør den andre kvinnen tiltrekkende, utenom om den åpenbare tilgjengeligheten.

Samboer har utro, jeg fikk endel svar etterpå. Jeg kan svare deg på litt forskjellig, selv om akkurat jeg ikke var utro. Når det er sagt så førte det til brudd, men etter det så fant vi et godt vennskap. Så derfor vet jeg litt. 

Jeg sleit med psyken da vi møttes, jeg hadde kommet ut av et forhold med psykisk vold. Jeg var nok ikke klar for et nytt forhold, han fikk vite alt og fikk alltid muligheten til å trekke seg. Ting var vanskelig og ble ikke lettere i en graviditet. Når graviditeten også var vanskelig så sleit vi skikkelig, kom babyen til å overleve? Vi visste ikke. 

Han dro oftere på fylla og jeg var hjemme. Han var surere mens jeg holdt maska når han var hjemme. Det var en lite koselig tid selv om begge ønsket barnet og felles fremtid. 

Så en fylletur møtte han på eksen sin. Denne eksen var ikke mye å se på, det syns ikke han heller, men det er personen hun er hver gang de har startet opp noe. Love bombing, så han har opplevd psykisk vold han også. 

Så fort de begynte å prate sammen var han tilbake til love bombing. Det var akkurat det han trengte der og da. Masse oppmerksomhet, masse trøst, støtte uansett hva han gjorde. Alt det fikk han av henne, mens hjemme var det fare for å miste en liten baby. 

Ugseendemessig er ingen betydning i saken her. Kanskje det ikke er det så ofte heller. Så ble det et ligg, han angret seg etterpå for det var helt feil sex enn hva han hadde blitt vant til. 

Hun var en tilgjengelig person da han var langt nede. Heldigvis så visste hun om meg, så det var ikke sånn at også hun ble lurt. 

Anonymkode: 7d52a...c8e

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var utro . For min del var det null oppmerksomhet , null sex og jeg ble kun sett på som en som brakte penger på bordet . 
kunne egentlig vært hvilken som helst dame jeg var bare sulteforet på oppmerksomhet for min person og ikke bare penger / ting . 

har i ettertid lært mye om meg selv og hva feil jeg gjorde / ikke gjorde . 
hva slags damer jeg faller for / bør holde meg unna . 

Anonymkode: 1511d...026

Ble du i ekteskapet?

AnonymBruker
Skrevet

Elskerinnen klager ikke, hun maser ikke, hun gir etterlengtet oppmerksomhet og hun er konstant kåt. Null drama. 

Anonymkode: e4a97...f1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Svaret er ofte ganske enkelt. Det er en ny kvinne. En mann behøver ikke ha et dårlig forhold hjemme for å ha lyst til å prøve andre. Likevel skal det ofte noe mer til som at hun feks kan dekke visse behov han ikke får hjemme.

Anonymkode: 71720...cb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En dame som vil fiske en mann ut av et forhold klarer det hvis de jobber for det.

En ting menn ikke klarer å motstå er når ei dame booster egoet hans. Hun setter han first, gir han komplimenter, prioriterer han, flørter osv.

Han føler seg som en konge. Det er en deilig følelse og han vil ha mer.

Se på Kelly Mcgillis og Harrison Ford i filmen Witnes fra 1985. Mange menn sitter sammen for å spise , kvinnene serverer (Amish). Hun tar muggen med vann og går bort til han og serverer han først, hun begynner ikke på enden av bordet.

En slik enkel symbolsk handling viser at hun har valgt han, hun er hans. Og hun viser det i alles påsyn. Det gir en boost for mannen. En slik handling sier mye. 

Anonymkode: e475d...02e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En ting menn ikke klarer å motstå er når ei dame booster egoet hans. Hun setter han first, gir han komplimenter, prioriterer han, flørter osv.

Men vil ikke mange synes det er for mye? Masete? Tror menn liker damer som har sitt liv, klarer seg selv, bein i nesa og ikke er avhengig av han. Men bare for sex funker det kanskje at hun virker desperat?

Anonymkode: 5629c...367

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men vil ikke mange synes det er for mye? Masete? Tror menn liker damer som har sitt liv, klarer seg selv, bein i nesa og ikke er avhengig av han. Men bare for sex funker det kanskje at hun virker desperat?

Anonymkode: 5629c...367

Booste mannens ego fungerer. Trenger ikke å mase eller være påtrengende, kanskje mer subtilt, det blir lagt merke til. Hvem velger man å sitte ved siden av gitt flere valg, blikket, fylle opp kaffekoppen hans. Spørre om hans planer til helga ol.

Være normalt interessert men samtidig vise at han har prioritet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er den peneste kvinnen på jobb og midtpunkt for alt sosialt som skjer. Hun velger å være elskerinnen min fremfor å være kjæresten til en meget hunky kollega av meg.

Jentene ville aldri ha meg i tenårene, og det gjør veldig vondt hver dag. Hun er det eneste som noen gang har hjulpet på egoet mitt.

Anonymkode: b2420...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle de klassiske tingene. Hun er alltid klar for sex, hun er blid, har godt humør og ønsker å tilfredsstille meg. Samtidig en haug med smiger om hvor flott og flink jeg er. Når man kun hører negative ting fra kona så kjenner man hvor godt det er å føle seg likt igjen. 

Anonymkode: 4a58d...38d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jentene ville aldri ha meg i tenårene, og det gjør veldig vondt hver dag.

Du trenger seriøst hjelp. Brorparten av de mennene jeg kjenner, var uten kjærester og sex ut tenårene og vel så det. Ingen av dem går med bitterhet i voksen alder av den grunn. 

Anonymkode: 8bf41...173

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle de klassiske tingene. Hun er alltid klar for sex, hun er blid, har godt humør og ønsker å tilfredsstille meg. Samtidig en haug med smiger om hvor flott og flink jeg er. Når man kun hører negative ting fra kona så kjenner man hvor godt det er å føle seg likt igjen. 

Anonymkode: 4a58d...38d

Hverdagen hadde kommet etterhvert hvis du hadde vært i forhold elskerinnen også🤔

Anonymkode: 53dd5...1d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hverdagen hadde kommet etterhvert hvis du hadde vært i forhold elskerinnen også🤔

Anonymkode: 53dd5...1d5

Eller mulig elskerinna er en bedre match?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Eller mulig elskerinna er en bedre match?

Jepp.. tror noen ser elskerinne som en som passer bedre enn kona.

Man kan ha vokst fra hverandre, eller kanskje valgt feil i utgangspunktet. 

Det er iallfall ikke en naturlov at alle par som går inn i den såkalte hverdagen skal ende opp med å aldri ha sex og krangle om hvem som skal ta ut søpla.. 

Anonymkode: 38574...5ce

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har vært utro. 

Jeg fikk absolutt ingen anerkjennelse hjemme. Mannen min forventet middagen på bordet, klær var rene, at ungen ikke var i veien og at jeg var tilgjengelig for sex 24/7. Ikke et takk, ikke et «godt jobba» når jeg vaska hele huset, ingenting. Sexlysten min ble lik null, og det gav bare kjeft fordi «alle andre kompiser». Etter fødselen av vårt barn, hvor jeg fikk store skader, måtte opereres, og lå på intensiv i flere dager var setningen «kompis fikk seg etter to uker, bare sier det».

Plutselig møter jeg en mann som ser meg. En mann som har fyllt i badekaret og et glass vin om kvelden når jeg kommer - og ber meg slappe av. En mann som sier tusen takk og gir meg et kyss når jeg tømmer oppvaskmaskinen. Jeg har bodd med sistnevnte mann i 10 år nå, og han er helt lik. Vi har fått to barn sammen, og han er ennå helt lik. Jeg gikk fra en mann som sa «faen da, jeg er tom for truser! Hva har du GJORT i dag egentig?» til en mann som sier «jeg er tom for truser, jeg går å setter på en maskin». Selv om forskjellen er liten, er den i praksis helt enorm. 

Jeg gjør i praksis MYE mer husarbeid enn min nåværende mann, den enorme forskjellen ligger i anerkjennelsen av det. Seksuelt er vi også en mye bedre match. Min eks kunne ligge i senga å si «ja, SKAL vi ha sex nå eller?». Nåværende mann kommer bak meg på vaskerommet, tar på meg og sier «du er så deilig, jeg må ha deg!». Igjen, liten praktisk forskjell, men enorm emosjonell forskjell. 

Anonymkode: 5cdf0...393

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 10.00):

En dame som vil fiske en mann ut av et forhold klarer det hvis de jobber for det.

Se på Kelly Mcgillis og Harrison Ford i filmen Witnes fra 1985. Mange menn sitter sammen for å spise , kvinnene serverer (Amish). Hun tar muggen med vann og går bort til han og serverer han først, hun begynner ikke på enden av bordet.

En slik enkel symbolsk handling viser at hun har valgt han, hun er hans. Og hun viser det i alles påsyn. Det gir en boost for mannen. En slik handling sier mye. 

100% korrekt… og vet du hvorfor?

Det handler ikke om egoet hans som sådanne. Det handler om at hun formidler tegn på lojalitet.

Helt frem til for bare noen tiår siden var det umulig for en mann å vite om han faktisk var far til barna, eller om en annen hadde satt barn på henne bak hans rygg.

Derfor er en slags invers mate guarding nedarvet genetisk i menn: Han tiltrekkes kvinner som viser tegn på at hun virkelig vil ha ham for kvalitetene hans, og ikke bare fordi han kan være "nyttig som forsørger", siden dette vil redusere faren for at han ender opp med å bruke ressursene sine på avkom som likevel ikke var hans.

Tilsvarende er tegn på promiskuøsitet noe menn reagerer negativt på, da dette signaliserer økt fare for at barna ikke vil være hans.

Derfor er det solid jiu-jitsu for kvinner å demonstrere tegn på lojalitet dersom hun vil ha en bestemt mann. Å stryke egoet hans er en måte å gjøre dette.

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I følge samboeren min handlet det ikke om henne, men om bekreftelse. Han likte å føle at noen ville ha han. 

Anonymkode: 870b1...4bf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 21.30):

Har ingen elskerinne, og vil ikke ha en heller.

Men om jeg hadde ønsket det måtte det vært fordi jeg befant meg i en situasjon der hun der hjemme bare var bitchy og avvisende, men jeg ikke kunne forlate henne av en eller annen god grunn.

Er nå heldigvis ikke i en slik situasjon, da…

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...