Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hele livet hatet røyk. Men så har jeg nå da truffet en som liker meg veldig godt.  Jeg liker han jeg og. Men han røyker litt. Jeg liker ikke røyk ånden og den lukta der. Enda han er flink å pusse tenner og spise tyggis og slike ting så hjelper det ingenting for min del. 

Så nå må jeg revurdere mine egne krav her føler jeg. Er det mulig å klare å akseptere at noen røyker over tid og venne seg til lukta??? Når alt det andre er så bra. Det er kun den røyken som er minuset. 

Anonymkode: 36fb5...9f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper jo ikke å pusse tennene når hele fyren stinker. 😂👀🤢🤮

Om du kan venne deg til at fyren stinker? Nei, gudene vet. Hadde du kunnet venne deg til svettelukt? Drittlukt? Tror det varierer fra person til person. Du må nesten bare prøve og se. Du er voksen og liker fortsatt ikke røyklukt... Tror du vet svaret. Kanskje det går an å operere bort luktesansen? 🤔😂

Anonymkode: f5d51...aa4

• Liker 1
Skrevet

Niks, umulig å venne seg til!
Finn deg en ny partner, det måtte jeg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

tenor.gif

• Liker 2
Skrevet

Alt er en tilvenningssak så jo, det kan tilvennes! Men da må dere bo sammen og vær i lag over en lengre periode sånn duften smitter over til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt røyking stå i veien for et ellers fint forhold. 

Anonymkode: 9c449...3b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hvis du også begynner å røyke 🚬

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har hele livet hatet røyk. Men så har jeg nå da truffet en som liker meg veldig godt.  Jeg liker han jeg og. Men han røyker litt. Jeg liker ikke røyk ånden og den lukta der. Enda han er flink å pusse tenner og spise tyggis og slike ting så hjelper det ingenting for min del. 

Så nå må jeg revurdere mine egne krav her føler jeg. Er det mulig å klare å akseptere at noen røyker over tid og venne seg til lukta??? Når alt det andre er så bra. Det er kun den røyken som er minuset. 

Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal bli sammen med en som røyker, men så dukket det opp en da. Syns ikke det lukter av han med mindre han akkurat har vært ute å røyka. Det går fort over, jeg er vant til det nå og vi har holdt sammen I 3 år. Han kommer nok aldri til å slutte å røyke  

Anonymkode: 90fb9...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal bli sammen med en som røyker, men så dukket det opp en da. Syns ikke det lukter av han med mindre han akkurat har vært ute å røyka. Det går fort over, jeg er vant til det nå og vi har holdt sammen I 3 år. Han kommer nok aldri til å slutte å røyke  

Anonymkode: 90fb9...52e

Ja er det ikke rart det der. Har opplevd mange ganger at når jeg sier noe jeg aldri skal … så skjer nettopp det😂

Jepp har ikke tenkt å kaste han på båten pga røyken med en gang. Vil gjerne prøve og se om det er mulig å bli vant med det.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke mulig å bli vant med. Og hvorfor skulle du det? Det er jo den ekleste vanen som finnes, og den påvirker alt. Alt stinker, røykepauser over alt, stigmatisering, hva med ungene dere kanskje får? Men du kan jo gjøre som jeg - være den perfekte kjæreste i starten, og så stille et ultimatum. Min slutta å røyke på grunn av meg. 

Nå er jeg ingen fan av tvang eller ultimatum på noen som helst måte, men altså. Røyking har jo absolutt ingen fordeler, og en masse ulemper. Min har takket meg for at jeg tvang ham til å slutte 😊 så lenge det er det eneste jeg tvinger ham til, så er det greit :ler:

Anonymkode: 04be0...72c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mista en av mine nærmeste av lungekreft. Alltid tenkt, og spesielt etter det, at jeg ikke vil ha en mann som røyker.

Men er jeg i bli kjent-fasen med en som røyker. Jeg har aldri røyka nær meg. Han bare har en røyk i hånda på flere av bildene han har lagt ut av seg på facebook.

Kunne ikke falt meg inn å droppe akkurat han pga røyk. Så lenge han ikke sitter og damper i stua/bilen etc. Jeg får hodepine av direkte røyklukt. Men det stinker da ikke så jævlig av røykere stort sett.

Anonymkode: fd472...ab3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kunne ikke falt meg inn å droppe akkurat han pga røyk. Så lenge han ikke sitter og damper i stua/bilen etc. Jeg får hodepine av direkte røyklukt. Men det stinker da ikke så jævlig av røykere stort sett.

Er det mulig å være sammen med en person en får hodepine av??? Jeg får også hodepine av røykelukt. Og jeg ofrer ikke helsen min uansett hvor glad jeg er i den personen. Skal jeg flytte sammen med den personen vil jeg jo da ha konstant hodepine. En røyker lukter ikke bare akkurat mens han røyker. Han lukter også etterpå. Hele han dunster. Klærne, og huden. Hele personen gir meg hodepine. Et smertehelvete er ikke et liv. Følelser går over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 59d81...16c

AnonymBruker
Skrevet

Husk å tenke på fremtidige barn som må kjenne på denne kvalme stanken 🤮

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er VANSKELIG å slutte helt. Har prøvd i 25 år. 😪 Har hatt perioder med total slutt, pga svangerskap.  

En stor skam . ! Datteren min på 10 vet ikke jeg røyker.... 

Min siste kjæreste som var ikke-røyker skrøt av ånden min og elsket å kysse. ( jeg maskerte det godt tydeligvis...🙄

Det er et substitutt for å takle stress ,og ikke ta ordentlig grep om alt man vil endre i eget liv.  

Forsøker på nytt i sommer, når hverdagsstresset rundt ungene og skole er på pause. 

Men jeg liker å røyke. Hadde jeg ikke hatt unger ,ville jeg ikke prøvd å slutte. 

Og jeg har mistet 2 veldig nære i lungekreft.  😪 

Du ser sikkert det er vanskelig.  

Anonymkode: 21863...c2d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det mulig å være sammen med en person en får hodepine av??? Jeg får også hodepine av røykelukt. Og jeg ofrer ikke helsen min uansett hvor glad jeg er i den personen. Skal jeg flytte sammen med den personen vil jeg jo da ha konstant hodepine. En røyker lukter ikke bare akkurat mens han røyker. Han lukter også etterpå. Hele han dunster.

Direkte røyklukt skrev jeg. Altså om noen røyker innendørs mens jeg er i rommet, eller kommer inn i rommet litt senere. Men hvem røyker inne nå for tida?

Man trenger jo ikke stå ute med vedkommende når han røyker. Jeg får ikke hodepine av lukta som setter seg litt i hud og klær. Og har ikke vært nær noen som lukter veeldig, og hvor lukta sitter i lenge.

Hadde jeg hatt det som deg, sier det seg jo selv. Enten måtte han slutta å røyka, ellers hadde vi droppa forhold.

Anonymkode: fd472...ab3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri greid å venne meg til det. Det går ut over nærkontakt.

Anonymkode: 1968c...157

AnonymBruker
Skrevet

Husk å tenke på fremtidige barn som må kjenne på denne kvalme stanken 🤮

Vi skal ikke ha barn. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er VANSKELIG å slutte helt. Har prøvd i 25 år. 😪 Har hatt perioder med total slutt, pga svangerskap.  

En stor skam . ! Datteren min på 10 vet ikke jeg røyker.... 

Min siste kjæreste som var ikke-røyker skrøt av ånden min og elsket å kysse. ( jeg maskerte det godt tydeligvis...🙄

Det er et substitutt for å takle stress ,og ikke ta ordentlig grep om alt man vil endre i eget liv.  

Forsøker på nytt i sommer, når hverdagsstresset rundt ungene og skole er på pause. 

Men jeg liker å røyke. Hadde jeg ikke hatt unger ,ville jeg ikke prøvd å slutte. 

Og jeg har mistet 2 veldig nære i lungekreft.  😪 

Du ser sikkert det er vanskelig.  

Anonymkode: 21863...c2d

Ja har full forståelse for at det er vanskelig og hadde han sagt at jeg måtte slanke meg 10 kg så hadde det nok vært like ille.. så ja syns dette er vanskelig. Det må bestandig være et MEN samma faan hva en roter seg borti... 

Men det er så vanskelig å finne noen man liker nå tildags og jeg er ikke ung lengre så mannfolka står ikke i kø vanligvis. Så det er jo er dette kanskje siste sjanse jeg får? 

Bortsett fra røyken så er det første mann jeg har møtt som jeg har følt meg trygg på og som viser at han liker meg. Har vært i kontakt med så mange drittsekker de siste 5 åra at når det endelig dukker opp en ordentlig mann så måtte det være en røyk involvert. Greia var at han sa han ikke røykte før dagen før vi skulle møtes så fortalte han at han røykte litt. Det er ikke så mye. Men nok til at jeg syns han har røyk ånde. Klærne lukter heldigvis ikke noe og han gikk ut å røykte og han lot være å røyke når han jeg leier hos var hjemme for min del. Han og bruker røyk til å takle stress har han sagt. 

Det er da jeg lurer på hvordan takler vi stress vi som ikke røyker? Vi må jo takle samme stresset vi og. 

Nei er villig til å se det an litt.. se neste gang jeg treffer han om jeg syns det er like ille da som nå. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke latt røyken ødelegge for drømmemannen. Røyker ikke selv, men plages ikke av lukta heller. Hadde kanskje vært annerledes om det plaget meg. Hadde tenkt mer på økonomi. Det er så dyrt å røyke😳

Anonymkode: 8e31f...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...