Gå til innhold

Er i et avstandsforhold, men blir misunnelig hver gang jeg ser pene unge par

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 26, har kjæreste i Thailand, og det er vanskelig for meg å være i avstandsforhold, altså å kombinere det med jobb. Jeg dro dit fordi det er lett å få dame der som hvit mann. Jeg tok med andre ord en nødløsning fordi jeg vet at jeg aldri får dame i Norge, selvom jeg er høy og kjekk. Grunnen til dette er primært at jeg er sjenert….

På mange er det en forbedring at jeg nå har en kjæreste, på den andre siden merker jeg fremdeles en stor misunnelse overfor unge norske menn som har fått seg pen norsk dame, der de har samme kultur og ikke bare treffes et par uker i året. I tillegg liker jeg egentlig hvite damer bedre enn asiatiske, og ville egentlig helst ha fått meg norsk dame jeg og, men er bare en kjensgjerning at jeg ikke har det som skal til for å få en økonomisk uavhengig kvinne her i hjemlandet. 

Jeg blir ofte utsatt for passiv aggressivitet der hun ønsker seg penger til alt mulig, ny leiebil og penger til moren hennes mv, jeg får også masse klager over min oppførsel, at jeg ikke spanderer nok, at jeg ikke liker å drikke meg full hver helg (noe hun gjør)

Jeg håper ikke på mye medfølelse herinne, vil bare lufte min frustrasjon over situasjonen min. Jeg er uansett for gammel til å finne norsk kjæreste. 

Mann 26

Anonymkode: 6d483...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du er høy og kjekk, men sjenert - Hvordan fikk du en dame i det hele tatt? 

Hvorfor skal det vær lettere å få en thai dame i stedet for Norsk en når man bare er sjenert? 

Edit: Du er 26, ikke 60. Ta deg sammen.

Endret av Kenelz
  • Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjæreste som bare er ute etter pengene dine kanskje ? Men en kjæreste er ikke bindende og er du ikke lykkelig så slå opp mener jeg. 

Du er bare 26. Du har da masse sjanser enda... avstandsforhold er tøft. Men skjønner at folk aksepterer det hvis de anser det som eneste mulighet de har. 

Men hva med å kikke litt rundt her og nå da og se hvor det går? Husk at selvtilliten øker med alderen så kanskje om noen år så gir du mer faan og da blir ting egentlig enklere. 

Selvsagt er det nok enklere med en partner man kan treffe ofte men samtidig kan man vel gå fortere lei og når man ser hverandre hele tiden. Er jo ingen garanti for at det skulle vare så mye lengre. Kommer an på personene tror jeg. 

Anonymkode: 292ae...0fc

AnonymBruker
Skrevet

For gammel???

Du vet de fleste menn får mer draget i 30 årene enn 20 årene.

Sjenert er jo ikke en dealbreaker. De fleste er jo litt sjenerte på første date.

Du blir jo kjent med hun tilslutt.

Anonymkode: e7902...e1a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å ta sorgene på forskudd …!!! 

Anonymkode: 474c7...efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk om å ta sorgene på forskudd …!!! 

Anonymkode: 474c7...efb

Ok ja. Jeg har prøvd i 5 år å få dame i hjemlandet, det eneste jeg fikk var et forhold til en kristen dame som ikke ville ha sex før ekteskap, og ikke hadde nok følelser for meg til å ville gifte seg med meg. Jeg ble lei av å vente og være singel, og da korona restriksjonene lettet, bestemte jeg meg for å gjøre noe nytt, fikk dame som forventet, og i dag er jeg fremdeles ulykkelig, pga avstanden og fordi jeg er misunnelig på alle de mennene som får det til i hjemlandet og har lik kultur, like holdninger, bor i samme by mv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok ja. Jeg har prøvd i 5 år å få dame i hjemlandet, det eneste jeg fikk var et forhold til en kristen dame som ikke ville ha sex før ekteskap, og ikke hadde nok følelser for meg til å ville gifte seg med meg. Jeg ble lei av å vente og være singel, og da korona restriksjonene lettet, bestemte jeg meg for å gjøre noe nytt, fikk dame som forventet, og i dag er jeg fremdeles ulykkelig, pga avstanden og fordi jeg er misunnelig på alle de mennene som får det til i hjemlandet og har lik kultur, like holdninger, bor i samme by mv

Det er vel bare å gifte seg det, så kan dere bo sammen. Hvis du elsker henne, da. Det høres jo ikke helt sånn ut...

Anonymkode: ce638...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Start med en ny hobby, dra på kurs med og møt kvinner ved å bonde over like interesser. Jobb med deg selv, enten alene eller i terapi. Du er 26 år gammel, du er kjempeung. Jeg er 29 og fortsatt singel, er ikke desperat for det, jobber heller mye med meg selv og å lærer meg å styrke relasjoner med andre, og fokuserer på de vennskapelige. Hvis man slutter å jage etter romantiske relasjoner, så dukker de naturlig opp. Det er ikke uten grunn at man sier at det er når man minst venter det at den riktige personen dukker opp. Fokuser på deg selv og det du liker. DET er sexy, det. Men det som ikke er sexy, er mannfolk som ikke klarer å være alene, ei heller med et ønske om å jobbe med seg selv og tar det for gitt at man kun klarer å få seg en thaidame - i en alder av TJUESEKS! Jeg tror du er en skikkelig ålreit fyr, jeg. Og det å være litt sjenert er jo bare sjarmerende. Har troa på deg. Bare start med å ha litt troa på deg sjæl.

Hilsen kvinne 29

Anonymkode: a3dd9...9c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en jobb der du er i kontakt med mennesker generelt, slik at du blir bedre på å sosialisere deg og kanskje skaffe bedre selvtillit i tillegg. Var det som funka på meg. 

Anonymkode: 65366...ce0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette må være tull?

Selvsagt kan du få deg norsk dame! Og du er 26, ikke 70! 70-åringer får seg forresten også kjærester.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må flire når ungdom på 26 år tror at han er for gammel for noe som helst...Bli først 50+ før du begynner å kalle deg "eldre" Du er bare en ungdom i din unge alder. Hvis du skal finne dame fra østen bør du se til Fillipinerne, de har en kristen kultur og er mye mer lik oss kulturelt enn Thailendere er, selv om de er mer tradisjonelle i kjønnsrollene.

Anonymkode: d6643...fda

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en mann på 26, har kjæreste i Thailand, og det er vanskelig for meg å være i avstandsforhold, altså å kombinere det med jobb. Jeg dro dit fordi det er lett å få dame der som hvit mann. Jeg tok med andre ord en nødløsning fordi jeg vet at jeg aldri får dame i Norge, selvom jeg er høy og kjekk. Grunnen til dette er primært at jeg er sjenert….

På mange er det en forbedring at jeg nå har en kjæreste, på den andre siden merker jeg fremdeles en stor misunnelse overfor unge norske menn som har fått seg pen norsk dame, der de har samme kultur og ikke bare treffes et par uker i året. I tillegg liker jeg egentlig hvite damer bedre enn asiatiske, og ville egentlig helst ha fått meg norsk dame jeg og, men er bare en kjensgjerning at jeg ikke har det som skal til for å få en økonomisk uavhengig kvinne her i hjemlandet. 

Jeg blir ofte utsatt for passiv aggressivitet der hun ønsker seg penger til alt mulig, ny leiebil og penger til moren hennes mv, jeg får også masse klager over min oppførsel, at jeg ikke spanderer nok, at jeg ikke liker å drikke meg full hver helg (noe hun gjør)

Jeg håper ikke på mye medfølelse herinne, vil bare lufte min frustrasjon over situasjonen min. Jeg er uansett for gammel til å finne norsk kjæreste. 

Mann 26

Dagens samfunn bryr seg bare om utseende. Du har en kjærest som er asiatisk men sier du heller kunne tenke deg en norsk dame.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

For gammel???

Du vet de fleste menn får mer draget i 30 årene enn 20 årene.

Sjenert er jo ikke en dealbreaker. De fleste er jo litt sjenerte på første date.

Du blir jo kjent med hun tilslutt.

Anonymkode: e7902...e1a

Nei kjekke menn har draget i 20 årene om de er kjekk.

Anonymkode: ce792...580

AnonymBruker
Skrevet

Du klager over at du må brødfø en Thaidame... Det er jo det det betyr å finne seg ei derfra. Du får kone, som du må betale for. 

Anonymkode: 7325e...b12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har skrevet her før, om deg og denne kristne dama? 

Du ser bra ut, og bør med dine eskapader hittil, ha kommet over den verste redselen for kvinner. Jeg regner med at du har ligget med thaidamen? Og hvorfor tror du at en økonomisk uavhengig norsk dame er mindre aktuelt, enn en helt avhengig utenlandsk dame? 

Det er egentlig så mange rare påstander i innlegget ditt, at du virker lite troverdig. 

Anonymkode: 0ca0f...e1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mann 26

Ditt problem er ikke noe av det du hevder, det er at du har gitt opp. 26 år gammel? Ta deg sammen da! Skjønner du ikke at dette blir for dumt?

Hvis du skjerper deg og endrer innstilling så kan du få et helt nytt liv. Garantert. Å gi opp er det dummeste man kan gjøre. 

Anonymkode: 6c457...7b3

Skrevet

Høres ut som du har mer på tallerken en det at du er sjenert. ✌️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SinEater skrev (20 minutter siden):

Høres ut som du har mer på tallerken en det at du er sjenert. ✌️ 

Jeg tror vi snakker buffét her.

Anonymkode: 0ca0f...e1a

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...