AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Hvor mye kan barnet ditt si/snakke? Føler jeg stadig leser om barns utvikling og hvor mange ord de kan, men mitt barn sier ingenting. Han kan si mamma og pappa, eller det er mer "mam" og "papp", men vet ikke om han helt vet hva de betyr for han sier det litt sånn nå og da og ikke alltid helt i riktig setting. Når begynner ordene å falle mer på plass? Anonymkode: cc051...b9c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Vår på 15mnd sier mamma, bappa, ja, nei, mat, hæ, voff. Og ellers bare masse babling som vi ikke klarer å tyde ennå i alle fall Anonymkode: 1ae3e...090
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Vår er15 mnd og han sier mamma, bæ, mæ og bakbak, kvakk, ooh til ugle og wææ til dinosaur 🦕 Anonymkode: 47f7d...3dc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Snart 14 mnd og sier mamma (ofte tilfeldig mamama), næ (nei) og oj. That`s it. Ellers masse babling. Føler litt på det samme. At hun "burde" kunne flere ord i følge apper/nett. Anonymkode: 96afd...c79
Arkana Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Det er veldig stor variasjon. Den av mine tre som hadde færrest ord sa 7 ord ved 15 mnd, mens den som sa flest sa 25-26 og hadde i tillegg begynt med toordssetninger (se den, mamma nei osv). De snakker ikke om språk på helsestasjonen før toårskontrollen og for de aller aller fleste barn har mye løsnet da, så ingen grunn til bekymring.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Min har akkurat fylt et år og kan ingen skikkelige ord. Sier noen ganger mamma, men mest mamama eller mami eller noe. Kan også si pappa, men stort sett papa, papapa eller liknende. Hun tror hun sier mø (mææææææ), kan si bi (for bil, men bruker det jo hele tiden så hvem vet 🤷🏻♀️). Så ja, hun kan null ord. Eldste sa heller ikke så mye i den alderen med satte sammen flere ord før 18 mnd. Anonymkode: 8d107...30c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Snart 12 mnd., sier mamma, pappa, bæ og tiss 😂 Anonymkode: 06960...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå