Gå til innhold

Jeg har hatt en skikkelig dritt uke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sliten i dag. Jeg er mamma til en adhd gutt som er opphengt i at jeg ikke skal forlate huset uten han. Det er en ting. (Jeg skal skaffe han hjelp) og så prøver jeg å date.

Han siste var det ikke match med, men han hang på chatt med meg som en klegg hele uka. Jeg er sliten mamma i fulltidsjobb, som pusser opp, og han brukte meg som søppelbøtte. Hver dag var det noe klaging, og jeg måtte oppmuntre. Voksne mannen på 40, leder og sjef. Og når jeg sa at det ikke funket, så pusher han på mer kontakt.joda vi skal på date nr to... Nàr jeg sier nei enda en gang, så blir han så sur at han kaller meg gal!  

Og så presser kollega på med mailer og oppgaver klokka 8 på fredag, noe jeg ikke så før i dag. 

Jeg er stressa, har vondt i brystet, og bestemmer meg for å åpne meg for en veninne som jeg har støttet mye i det siste. Hun sier bare " fatter ikke at du gidder å bry deg om det??" og så noen smilies og hadet. 

Hjalp ikke helt på angsten nei. Jeg som har støtta henne med lange samtaler der hun får brettet ut alt hun tenker på. 

Og så er jeg blakk frem til lønn og, så neste uke blir det for det meste bare nudler. 🥺 heldigvis er det hjemmekontor frem til tors.

Anonymkode: 084df...fae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du å date?

Det tar masse energi som du kan bruke på deg selv og gutten din. Ser ikke helt meninga med å dra «mer problemer» inn i livet sitt nå.

Selv slettet jeg tinder og andre apper i mars, kan bare anbefales. 💓

Anonymkode: ab253...c9d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor gidder du å date?

Det tar masse energi som du kan bruke på deg selv og gutten din. Ser ikke helt meninga med å dra «mer problemer» inn i livet sitt nå.

Selv slettet jeg tinder og andre apper i mars, kan bare anbefales. 💓

Enig med deg 😑 tenkte på å bare slutte, begynne å trene og fokusere på meg selv og barnet. Har det egentlig veldig bra alene. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig med deg 😑 tenkte på å bare slutte, begynne å trene og fokusere på meg selv og barnet. Har det egentlig veldig bra alene. 

Ja, ting ordner seg uansett på datingfronten.
Ha fokus på gutten din og deg selv. Trening er det jeg også tok tak i når jeg droppet dating. Nyter livet og har god tid til mine og meg selv ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Legg datingen på hyllen, bruk tiden din på trening som også vil gi deg overskudd. Dating kan du heller ta opp igjen når det er mindre travelt ellers i livet ditt. 😊 Du behøver jo ikke akkurat et «barn» til å forholde deg til nå.

Anonymkode: 1750b...6b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og i tillegg så vet du vel hva du bør gjøre neste gang venninna di har behov for å legge ut om sine problemer😣 Ang. mat, så har jeg erfart at man har utrolig mye i fryseren som det skal lite til for å få til noe bra med😊

Anonymkode: a2c94...eb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er så sliten i dag. Jeg er mamma til en adhd gutt som er opphengt i at jeg ikke skal forlate huset uten han. Det er en ting. (Jeg skal skaffe han hjelp) og så prøver jeg å date.

Han siste var det ikke match med, men han hang på chatt med meg som en klegg hele uka. Jeg er sliten mamma i fulltidsjobb, som pusser opp, og han brukte meg som søppelbøtte. Hver dag var det noe klaging, og jeg måtte oppmuntre. Voksne mannen på 40, leder og sjef. Og når jeg sa at det ikke funket, så pusher han på mer kontakt.joda vi skal på date nr to... Nàr jeg sier nei enda en gang, så blir han så sur at han kaller meg gal!  

Og så presser kollega på med mailer og oppgaver klokka 8 på fredag, noe jeg ikke så før i dag. 

Jeg er stressa, har vondt i brystet, og bestemmer meg for å åpne meg for en veninne som jeg har støttet mye i det siste. Hun sier bare " fatter ikke at du gidder å bry deg om det??" og så noen smilies og hadet. 

Hjalp ikke helt på angsten nei. Jeg som har støtta henne med lange samtaler der hun får brettet ut alt hun tenker på. 

Og så er jeg blakk frem til lønn og, så neste uke blir det for det meste bare nudler. 🥺 heldigvis er det hjemmekontor frem til tors.

Uff 😕 Da er det lurt og bruke mer tid på å planlegge maten, så du ikke havner i samme situasjon igjen. Vær kreativ med mat som er billig, men som er sunt og gir energi. Frukt og grønnsaker er jo billig, og hvis du kjøper fryst så kan du ha det liggende lenge. Og havregryn er fint å ha liggende sånn i tilfelle, for havregrøt er jo mye bedre enn nudler.

Appen "Too Good To Go", er kjempefin å bruke! Da kan du få masse god mat(som eller ville ha blitt kastet) veldig billig. Men det er lurt å sjekke hva folk skriver om de ulike stedene i anmeldelsene, slik at du vet hvor du får den beste maten. 

Og når det kommer til det sosiale: sett grenser for deg selv! Ikke la folk bruke deg som søppelbøtte, eller "psykolog", for det spiser så mye av energien din. Du skal orke jobben din, og å være mamma. Og du skal også orke å gjøre ting for deg selv. Så da kan du ikke drive å bruke all energien din på folk som ikke stiller opp for deg også, eller folk som skal drive å sutre på den måten. 

Hold deg langt unna han som kalte deg "gal" fordi at du satte en grense for deg selv, i hvert fall😳 Ikke aksepter at folk snakker til deg slik, eller behandler deg dårlig. De må respektere at du har andre ting som må prioriteres, og at du trenger tid til å slappe av. 

Anonymkode: 8a501...61a

Skrevet

Jeg har to gode råd, det første er som alt sagt drit nå i den datingen akkurat nå.. Den andre er den venninnen tar du en pause fra.. 

Mitt siste råd som kanskje funker for deg eller kanskje ikke er å lære deg å si nei i jobbsammenheng, ingen takker deg for alt du ikke rekker, ingen respekterer deg for alt du ikke sier fra om - lær deg å sette grenser for deg selv i jobb, og privat! 

Skrevet

Enig med veldig mange over her. Dropp datingen og fokuser på deg selv, og for all del dropp han fyren som kalte deg gal bare fordi du avviste han. Vært borti slike selv.. sier veldig mye om han som person og ikke et sjakktrekk i personlighet å date videre.

Jobben må du også bare sette en grense for deg selv. Si ifra at fritid er fritid og at du heller ser på det på mandag istedet for å bli bombadert med gjøremål på en fredag. 

Hun venninna di virker skikkelig usympatisk så der hadde jeg fort skjønt man ikke kommer noe vei med det vennskapet. 

Jeg har full forståelse for at dette har vært en kjip uke for deg, men for meg virker det som problemet er folkene du omgir deg med og det at du faktisk må sette litt grenser for deg selv:) godta ikke hva som helst og sett deg og barnet ditt i første rekke ❤️ 

Det med mat kjenner jeg til, men pass på å lag en matplan og handle inn det du trenger å planlegge middager fremover. Det har hjulpet meg mye økonomisk når pengene ikke strekker til, så har jeg ihvertfall forberedt det så jeg har det evt fryst ned. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...