AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Del Skrevet 12. juni 2022 Bestilte nettopp en vare og ser at det ble feil str. Det er en norsk nettbutikk, men det står skriftlig at det ikke er mulig å endre/bytte varen. Det står at varen må returnes for tilbakebetaling og så må man legge inn nye ordre. I nettbanken står det "Reservert transaksjon". Siden det ikke er en virkedag i dag, bør det vel gå an å stanse transaksjonen. Hvordan gjør man det? Har konto hos dnb. Anonymkode: 96be8...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Del Skrevet 12. juni 2022 Går ikke. Anonymkode: 3f8d2...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. juni 2022 #3 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bestilte nettopp en vare og ser at det ble feil str. Det er en norsk nettbutikk, men det står skriftlig at det ikke er mulig å endre/bytte varen. Det står at varen må returnes for tilbakebetaling og så må man legge inn nye ordre. I nettbanken står det "Reservert transaksjon". Siden det ikke er en virkedag i dag, bør det vel gå an å stanse transaksjonen. Hvordan gjør man det? Har konto hos dnb. Anonymkode: 96be8...5c9 Du kan ikke gjøre det. Du må gjøre det slik butikken opererer med retur og reklamasjon. Når du får varen, returnerer du den på riktig måte til avsender, så får du pengene tilbake, så bestiller du nytt produkt og betaler igjen. Kjipt, men du kan ikke stanse reservert betaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 12. juni 2022 #4 Del Skrevet 12. juni 2022 Din beste mulighet er nok å kontakte nettbutikken før ordren går til plukk. Alternativt kan du kanskje si opp kredittkortet før transaksjonen går gjennom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Del Skrevet 12. juni 2022 Det får du ikke gjort. Kontakt nettbutikken så fort kundeservice åpner i morgen Anonymkode: 8d5f7...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Del Skrevet 12. juni 2022 Finner ikke noe tlf nr. Det er .no men hovedkontoret er i Sverige. De har bare chat og e-post. Så da får jeg nok ikke gjort noe med det. Veldig uheldig for jeg merket det bare noen få sekunder etter at jeg hadde trykket Bestill. Anonymkode: 96be8...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Del Skrevet 12. juni 2022 En tung lærepenge, men greit å lære at ... ... før man fullfører bestillingen, sjekker man om den er korrekt, ikke bare én gang ... ... heller ikke to ... ...men så mange ganger at man er 120% sikker på at alt er i orden. Først da kan man fullføre dette. Anonymkode: 0bf79...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En tung lærepenge, men greit å lære at ... ... før man fullfører bestillingen, sjekker man om den er korrekt, ikke bare én gang ... ... heller ikke to ... ...men så mange ganger at man er 120% sikker på at alt er i orden. Først da kan man fullføre dette. Anonymkode: 0bf79...0c5 Ja, jeg trippelsjekker ALLTID og gjorde det denne gangen også. Feilen i dette tilfellet var at jeg var overbevist om at det var riktig str til tilbehøret. Anonymkode: 96be8...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Del Skrevet 12. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg trippelsjekker ALLTID og gjorde det denne gangen også. Feilen i dette tilfellet var at jeg var overbevist om at det var riktig str til tilbehøret. Anonymkode: 96be8...5c9 OK - da beklager jeg så meget. Man har nemlig dem som klarer å overføre 50.000 i nettbanken til feil kontonummer, sier Oj, og i ettertid klager til banken om dette. Men om du dobbelt- og trippelsjekker, er det jo flott. Problemet med reserverte transaksjoner er - som andre også skriver . at de ikke kan stoppes; det er akkurat som et postlagt brev som enda ikke har kommet frem, men som heller ikke kan trekkes tilbake. Likevel - så lenge varen er uåpnet, vil det neppe være problemer med retur; butikken er interessert i å ha deg som fremtidig kunde. Lykke til; håper dette order seg. Anonymkode: 0bf79...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 12. juni 2022 #10 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Finner ikke noe tlf nr. Det er .no men hovedkontoret er i Sverige. De har bare chat og e-post. Så da får jeg nok ikke gjort noe med det. Veldig uheldig for jeg merket det bare noen få sekunder etter at jeg hadde trykket Bestill. Anonymkode: 96be8...5c9 Men da legger du ordrenummer inn på chat eller mail og forklarer feilen, da kan det hende de rekker å rette opp før de plukker og sender varen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #11 Del Skrevet 12. juni 2022 Mt3 skrev (4 minutter siden): Men da legger du ordrenummer inn på chat eller mail og forklarer feilen, da kan det hende de rekker å rette opp før de plukker og sender varen. Ja, har sendt e-post men tviler på at ordren blir endret i tide. Det står ganske tydelig både i e-post og nettside at endring/bytting må gjøres i etterkant. Anonymkode: 96be8...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Del Skrevet 12. juni 2022 Jdz skrev (1 time siden): Din beste mulighet er nok å kontakte nettbutikken før ordren går til plukk. Alternativt kan du kanskje si opp kredittkortet før transaksjonen går gjennom. Det går ikke ann å si opp kredittkortet for å slippe transaksjonen, den er reserveft uansett så ts slipper ikke unna den Anonymkode: 368be...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå