MariaS123 Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Psykisk vold i mitt forhold... Jeg er i et forhold med psykisk vold. Vi har vært sammen i 10 år og det begynte i det små. Har ingen barn hverken med han eller noen andre. Nå sitter jeg fast og vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut og videre. Han er litt eldre enn meg og han var trygg som et fjell når jeg møtte han. Jeg ble så glad i han....Jeg tenkte så mange ganger at jeg var så heldig at jeg endelig kunne få oppleve den ekte kjærligheten selv om jeg hadde fylt 40 og hadde et langt trist ekteskap bak meg som endte med utrohet fra mannen min. Det som skjedde etter hvert skjedde sakte... men jeg ser nå at det hadde en sammenheng. Det begynte i det små.... at han ville at jeg skulle ha håret på en viss måte, kle meg på en viss måte, gjøre ting på en viss måte. Mine venner likte han ikke noe særlig (og de likte nok ikke han heller). Jeg fortalte alt til han og han lyttet. Han har brukt alt jeg har sagt i fortrolighet til han mot meg i ettertid. Han sa han ønsket han hadde møtt meg før... for da hadde livet hans blitt så annerledes. Han sa han var så glad i meg og at han skulle støtte meg i alt... Han begynte å avvise meg ganske så tidlig både med sex og nærhet. Han skaffet seg raskt kontroll over meg og før jeg skjønte det var vi i et ubalansert forhold. Han brukte fysisk vold mot meg en gang tidlig i forholdet i fylla, det ble slutt og jeg gikk tilbake. Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner er så svake og går tilbake, utsetter seg for dårlig behandling, men nå var jeg midt oppe i det selv og klarte ikke å ta riktige avgjørelser for meg selv. Nå er min forståelse for at det kan skje er 100%. Etter episoden så ble alt super bra. Tilbake til start med alt det positive, fantastiske.... Vi kjøpte en felles leilighet. Det var så romantisk og jeg var så lykkelig. En stund.... og så begynte det igjen. Og det gikk i bølger, i sirkler, spiraler og jeg ble helt utslitt og til og med fysisk syk nesten konstant. Han kritiserte meg stadig oftere og kalte meg fæle ting som "din jævla hore" og din psykisk syke jævel".... Han har kalt meg så mye så jeg husker ikke lenger alt da det er så mye og det er ingen vits å skrive det her heller. Orker ikke. Han sier jeg finner på når jeg tar opp ting han har sagt, han sier at ingen orker å bruke tid sammen med meg, at jeg er forferdelig og fæl og at alle misliker meg. Han skriker til meg nesten hver dag. Jeg er ofte redd når jeg skal sove om natta. Jeg har prøvd å forlate han flere ganger, da truer han med å ødelegge leiligheten, ta selvmord og å drepe hunden min mm.... Jeg har gått tilbake, hver gang. Den som skader deg mest, trøster deg best, er beskrivelsen på hvordan vi har det. Det er ingenting heller jeg ønsker etter en episode enn at han skala bli varm, myk og snill. Nå sitter jeg fast. Det er som superlim.... og klarer ikke å komme meg vekk. Jeg er flau og snakker ikke med noen om dette. Jeg har økonomi til å flytte, venner og familie og jeg vet ikke hva som holder meg igjen. Hjernen min er helt enkelt trøtt og sliten. Jeg har hatt samtale med psykolog, VO linjen og krisesentre men ingenting får meg til å forlate han. Jeg vil ikke ha noen kommentarer her om at jeg syter eller at jeg er svak som ikke klarer å komme ut. Det hjelper ikke. Men jeg håper inderlig at noen som leser dette har noe å bidra med fra sine egne opplevelser eller andres og kanskje hvordan du kom deg ut.... For jeg vil ut. Men jeg vil ikke at det skal bli så voldsomt... er redd for hva som skal skje.... om jeg virkelig gjør det... Trenger råd... Takk for din tid og håper på svar ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Jeg har vært der du er, jeg vet hva du mener, jeg følte at jeg var limt fast i ham med huden min, at jeg måtte rive av meg skinnet for å komme ut. Men det var bare i hodet mitt. Jeg tok skrittene fordi jeg i hodet hadde bestemt meg for at jeg skulle ut. Les om traumebånd, det er det som holder deg bundet. Sender deg en klem og styrke til å se klarere. Anonymkode: 0a651...3b0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Det er kjempebra at du har tatt kontakt med VO-linjen, psykolog etc, samt skriver her. Det er et første skritt. Jeg ville fortsatt å ha kontakt med hjelpeapparatet, de er vant med at slike ting tar tid. Leste en plass at gjennomsnittlig bruker en kvinne 7 forsøk før hun klarer å forlate sin voldelige partner. Så på, du er på rett vei🧡 Anonymkode: 830ce...184 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Tja. Han kommer nok ikke til å ta selvmord, men ødelegge boligen inventarmessig kan han kanskje finne på å gjøre. Du må planlegge bruddet - dokumentere hvordan boligen ser ut en gitt dato før du flytter i hemmelighet. Da bør du ha fått det juridiske i orden så boligen kan selges (evt han kjøpe deg ut). Jobber han utenfor hjemmet? Anonymkode: 9ea1a...8f0
MariaS123 Skrevet 12. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja. Han kommer nok ikke til å ta selvmord, men ødelegge boligen inventarmessig kan han kanskje finne på å gjøre. Du må planlegge bruddet - dokumentere hvordan boligen ser ut en gitt dato før du flytter i hemmelighet. Da bør du ha fått det juridiske i orden så boligen kan selges (evt han kjøpe deg ut). Jobber han utenfor hjemmet? Anonymkode: 9ea1a...8f0 Han er på jobb på dagene.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Siden du har hatt kontakt med støtteapparatet, vet du kanskje om denne tjenesten, men linker den uansett. Mye god informasjon der som muligens hjelper deg. https://dinutvei.no/ Fortsett å være sterk, du kommer deg ut. Prosessen er satt i gang, og det er kjempebra! Lykke til ❤️ Anonymkode: e0dbb...a53
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Her må du komme deg utfra, kjære ts ❤️ Han kommer IKKE til å ta selvmord, eller drepe hunden din. Du burde planlegge dette uten å fortelle at dere er ferdig, før han evt. ødelegger ting i leiligheten osv. Ta med deg hunden, dine møbler og annet mens han er på jobb. Du kan flytte et annet sted hvor du slipper å møte på han, endre telefonnummer og få skjult din adresse og nr fra offentligheten hvis du ønsker det, slik at han ikke kan oppsøke deg. Få familie og venner til å bli med på planen så han ikke kontakter noen av dem. Blokker han overalt, prøv å søke om kontaktforbud / besøksforbud hvis han tar kontakt eller gjør noe mot deg i ettertid. Hvis du er redd burde du ha en venninne eller familiemedlem som kan sove hos deg første tiden du flytter ut, evt bo hos noen til du føler deg klar til å skaffe eget sted. Det eneste som kommer til å skje, er at du føler deg bedre, og fri. Du slipper å være under kontroll fra han, du slipper å bli i et usunt forhold. Du er allerede inne på tanken, hvorfor ikke bare gjennomføre? Gjør det for DEG ts, tenk på den lille jenta du en gang var - beskytt deg selv NÅ som om det var 5-år gamle deg du skulle beskytte. Har du hørt om noen som har kommet ut av et voldelig forhold som har fått det verre? Nei! Du må komme deg ut før det blir for sent. Du har startet prosessen, ikke se deg tilbake, gjennomfør den, vi heier alle på deg ❤️ Anonymkode: 262e7...75d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Du har nok kommet i klørne på en narsissist. Er det lettere å se for deg at du går hvis du klarer å forstå at han aldri har elsket deg? For det har han aldri, han elsker bare oppmerksomheten du gir han. Anbefaler å følge narcissistic and emotional abuse på fb, de hjalp meg veldig. Du er skadet og har sterke traumebånd, du må få hjelp. Har du råd til å begynne å gå til privat psykolog (lang ventetid på offentlig)? Det kan hjelpe før du forlater. Å forlate slike kan være livsfarlig, du må gjøre alt uten at han skjønner noe og helt uten mulighet for at du ikke klarer å gå. Anonymkode: 22f21...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå