Gå til innhold

Forslag til hva ha med til «piknikk» i skole/bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forslag til hva ha med til «piknikk» i skole/bhg? Det er på ettermiddagen rundt middagstid, ikke mulighet for grill/varme mat. Forslag til mat? Ikke salat fordi barnet er ikke så glad i det, og bare brødskiver blir litt kjedelig. Og evt andre ting som er lurt å ta med? Alle tar med egen mat, ikke felles bord  

Jeg har tenkt på å ta med teppe eller campingstol, tallerken/bestikk, drikke til meg og barna. Og noe mat, men hva. 

Anonymkode: 265a9...e63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Piknikken er sommeravslutning. 
Jeg rekker raskt hjemom før så ting kan være i kjøleskap, men må lages ferdig dagen før. 

Skrevet

Pizzasnurrer eller innbakte pølser og  salat ved siden av pleier vi å ha med. Caprisun å drikke

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Polarbrød, jordbær, oppkuttet gulrøtter, pasta/kyllingsalat, 

Våtservietter, søppelpose, tørkepapir, ekstra vannflasker til å skylle hender, antiback

Anonymkode: 11aad...e56

• Liker 1
Skrevet

vi kjøpte inn baguetter som vi smurte selv med ønsket pålegg og grønnsaker. Av de andre foreldrene jeg så, så hadde noen med pølser kokt på termos, en lettvariant av Taco, diverse ulike salater, eller bare brødskiver med pålegg. 

Av drikke var det vann, brus, farris, juice som gikk igjen. 

Ta med utenom mat of drikke : engangsbestikk/Tallerkner om det er behov, servietter og våt servietter, samt noe å kaste søppel i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pastasalat, pizzasnurrer, tortillalefser med kremost og spekeskinke eller omelettwrap (eventuelt annen type wrap) ville vært populært her.

Anonymkode: 4999f...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Wraps, vann på termos til f eks nudler, tacoboller/pizzasnurrer, oppskjært frukt/melon, chips, kjeks

Anonymkode: 000e1...0d0

Skrevet

Vi hadde skoleavslutning denne uka, hvor alle skulle ha med mat til et fellesbord. Jeg stekte hamburgere ca en time før vi skulle være der. Stakk i en pyntepinne/stor tannpirker med en cherrytomat og en paprikabit på. Delte de k to for at flest mulig skulle få en bit. Fatet ble tømt på få minutter, så det var en slager😊 

Foreslår det eller pizzasnurrer😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Polarbrød, jordbær, oppkuttet gulrøtter, pasta/kyllingsalat, 

Våtservietter, søppelpose, tørkepapir, ekstra vannflasker til å skylle hender, antiback

Anonymkode: 11aad...e56

Våtservietter ol var lurt! Takk. 

Skrevet

Lefseruller, tacolefser med tacofyll eller annet fyll, pizzasnurrer, hjemmelagde horn, oppskjært melon, jordbær eller andre bær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nystekte rundestykker. Kyllingsalat (altså påleggssalat) som pålegg for eksempel. Kjempegodt. Eller rekesalat.

Du kan også ha med grillede kyllingvinger og loff + smør. Kyllingvinger kan som kyllingkjøtt spises kaldt, det er like godt. Loff med smør er godt tilbehør. Noen spiser også potetsalat til, som også serveres kald eller romtemperert.

Ta med våtservietter til å vaske hendene med etterpå, det blir fett og grisete av kyllingvingene. Og ta med poser til å kaste søppel og rester i, blir mye avgnagde kyllingbein som skal kastes.

Anonymkode: d2cea...7ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...