Gå til innhold

Gravid med eneggede tvillinger, livredd!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De avgjør uansett ikke dette før rundt uke 12. da er det lettest å se. Dumt å ta alle sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 49934...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var i samme situasjon for 1.5 år siden. Ca 8 uker på vei og alt likt, to barn fra før der yngste var kun 1 år gammelt. Det var absolutt ikke planlagt svangerskap, spiralen hadde flyttet seg. 

Jeg valgte abort. Jeg syns det er veldig synd at det ble sånn, men jeg følte ikke at jeg hadde noe annet valg. Tidligere graviditeter har vært så tøffe med premature rier 8g alt. Jeg tok den "enkle utveien for å sikre fysisk helse og barna jeg har fra før. 

Anonymkode: 89275...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg forsto det slik at de delte fostersekk. De var av typen Monochoriale, monoamnionale (MCMA). Hvorfor håper du at det er fosterhinne der? 

Anonymkode: f7d70...1d6

Fordi et eller begge fostrene har stor risiko dø i mors liv. Det høres jo trist ut. 

Anonymkode: 9c43c...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestemoren min er enegget tvilling født i 1929. Har blitt fortalt at det var et vanskelig svangerskap. Til tross for at det ikke fantes ultralyd eller mye oppfølging under svangerskapet så var begge jentene friske og fine når de kom til verden hjemme på kammerset. 

Prøv å ikke bekymre deg, det går nok helst bra. Gratulerer og lykke til💕

Anonymkode: 64931...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts. Takk for alle tilbakemeldingene. Ja legen var ganske sikker på at det var MCMA tvillinger. Vi er i uke 9 nå så det gir litt håp at det kan hende de finner en hinne senere i svangerskapet. 

Jeg gikk jo til legen for jeg var redd jeg hadde mistet babyen min når jeg blødde så mye og fikk sjokk da jeg fikk beskjed om at det var to. Sjokket fortsatte når jeg ser hvor sjeldent og høyrisiko det er. Og selv jeg som tenker jeg aldri kunne ha tatt abort måtte Google reglene for å ha d som en utvei. Heldigvis begynner sjokke å legge seg og jeg tenker mye på alle gledene disse små kommer til å gi oss. 

Tør nesten ikke tenke på hvordan dette vil gå, men det kan bli spennende. 

Anonymkode: f7d70...1d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...