AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Del Skrevet 12. juni 2022 Så da har jeg begynt med eggløsningstester, Syklusen varierer litt og vi har nå prøvd siden oktober så da får vi prøve noe annet. Bruker disse billige teststripene. Aner ikke hva dere trenger av informasjon her. Testet meg dag 7 og fikk en svak strek dag 8, 9 og 10 så like ut. Dag 11 var testen helt blank. Dette er dagen jeg skulle hatt eggløsning i følge appen min. Dag 12 og 13 var også blanke. Når jeg sier blank så mener jeg at kontrollstipen er der, men det er ikke et hint til strek på teststreken. Hvordan tolker jeg dette? Har jeg ikke eggløsning? Har jeg allerede hatt? Anonymkode: 2789e...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Del Skrevet 12. juni 2022 Litt usikker her, men når jeg tester så er testen min sterk en dag (veldig sjelden sterk to dager) men da har jeg alltid hatt eggløsning dagen etter den første sterke streken. Brukes appen premom, men ikke slltid den er helt nøyaktig heller. vi har prøvd siden Februar, så håper det klaffer snart for oss begge! Anonymkode: eada9...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 12. juni 2022 #3 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så da har jeg begynt med eggløsningstester, Syklusen varierer litt og vi har nå prøvd siden oktober så da får vi prøve noe annet. Bruker disse billige teststripene. Aner ikke hva dere trenger av informasjon her. Testet meg dag 7 og fikk en svak strek dag 8, 9 og 10 så like ut. Dag 11 var testen helt blank. Dette er dagen jeg skulle hatt eggløsning i følge appen min. Dag 12 og 13 var også blanke. Når jeg sier blank så mener jeg at kontrollstipen er der, men det er ikke et hint til strek på teststreken. Hvordan tolker jeg dette? Har jeg ikke eggløsning? Har jeg allerede hatt? Anonymkode: 2789e...f69 Høres ikke ut som du har hatt eggløsning enda dessverre. Bruk appen premom, veldig fin app for å få et mål på hvor sterk testen er 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. juni 2022 #4 Del Skrevet 12. juni 2022 Husk at en app ikke vil fortelle deg når du vil få eggløsning. Og en test vil bare vise deg at du kan få eggløsning.. ikke at du vil. Har du regelmessig syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Del Skrevet 12. juni 2022 Ts her. bare bra jeg ikke har hatt eggløsning enda. Aner ikke hva jeg skal forvente av disse testene. Syklusen varierer litt. Den ligger mellom 21 og 26 dager. Hittil har jeg brukt en gratisapp som heter Life. Ikke den beste akkurat, men siden jeg varierer litt så tenkte jeg å prøve disse billigtestene. Tror heller jeg stoler på dem ja. Har forresten sjekket meg hos gynekolog siden mensen ble så veldig annerledes etter pilleslutt (betydelig kortere, mange symptomer før og noe mere ustabil syklus..), hun sier alt ser bra ut. Hun testet hormonverdiene også (på dag 1, siden dag 2 og 3 ville vært helgestengt), og de så også fine ut visstnok. Er Clear blue sin digitale eggløsningstest bedre enn rfsu sine? Den koster mere Anonymkode: 2789e...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 12. juni 2022 #6 Del Skrevet 12. juni 2022 Jeg hadde selv sykluser på bare rundt 3 uker etter pilleslutt men hadde ingen eggløsning. Den kom i gang etter noen måneder. Blodprøver tatt tidlig i syklus kan ikke vise om man har eggløsning , akkurat det må tas prøve av rundt dag 21. da måles progesteron. Det er ikke unormalt at Lh-nivå svinger og det er helt normalt at feks dag 7 kan ha svak strek og dag 10 enda svakere. De kan synke og stige om hverandre inntil de like før el blir Knall positiv. Høres ikke ut som du har hatt el enda nei. Ville fortsatt å elteste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Del Skrevet 12. juni 2022 Laura80 skrev (27 minutter siden): Jeg hadde selv sykluser på bare rundt 3 uker etter pilleslutt men hadde ingen eggløsning. Den kom i gang etter noen måneder. Blodprøver tatt tidlig i syklus kan ikke vise om man har eggløsning , akkurat det må tas prøve av rundt dag 21. da måles progesteron. Det er ikke unormalt at Lh-nivå svinger og det er helt normalt at feks dag 7 kan ha svak strek og dag 10 enda svakere. De kan synke og stige om hverandre inntil de like før el blir Knall positiv. Høres ikke ut som du har hatt el enda nei. Ville fortsatt å elteste. Ja, hun målte noen hormonforandringer, ikke til eggløsning. Greit å vite at LH kan svinge såpass Hvordan vet du at du ikke hadde eggløsning når du merket at syklusen ble kortere? -TS Anonymkode: 2789e...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 12. juni 2022 #8 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, hun målte noen hormonforandringer, ikke til eggløsning. Greit å vite at LH kan svinge såpass Hvordan vet du at du ikke hadde eggløsning når du merket at syklusen ble kortere? -TS Anonymkode: 2789e...f69 Jeg skjønte det egentlig selv fordi syklusene var såpss korte. Fikk heller ikke positive el tester. Prøvde også å tempe men det var ingen el heller mtp tempene og fertilityfriend. Men det rettet seg etter noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Del Skrevet 12. juni 2022 Hvor mange måneder var det for deg? Sluttet cerazette for 9 måneder siden nå. Fikk tilbake mensen etter 2 måneder. Merkelig at ikke gynekologen påpekte det. Hun sa bare at jeg skulle komme tilbake i oktober om det enda ikke hadde skjedd noe, og at alle tester og bilder så fine ut. Anonymkode: 2789e...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 12. juni 2022 #10 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvor mange måneder var det for deg? Sluttet cerazette for 9 måneder siden nå. Fikk tilbake mensen etter 2 måneder. Merkelig at ikke gynekologen påpekte det. Hun sa bare at jeg skulle komme tilbake i oktober om det enda ikke hadde skjedd noe, og at alle tester og bilder så fine ut. Anonymkode: 2789e...f69 Sjekket min gamle ff, jeg hadde fire måneder uten eggløsning, deretter en syklus MED eggløsning, så 4 sykluser uten eggløsning (på 3 måneder), siden hadde jeg el hver syklus. Blodprøvene dine er nok helt fine, men de kan ikke si noe om egget faktisk slipper, siden man da må måle progesteron på ca dag 21. blodprøvene dine sier du har bra eggkvalitet og mulighet til å få eggløsning. Det er ganske vanlig at p piller tuller litt når man har brukt det lenge. Men hos de fleste rettet det seg jo stort sett ila 3-4 mndr. Og hos noen med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå