AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Jeg prøver å få sterkere armer. Trener armene regelmessig, men føler ikke jeg blir noe særlig sterkere. Gjør bl.a. triceps push-down med tau, og biceps curls med vanlige manualer. Har holdt på med dette i kanskje 2 år, og er fremdeles på samme kg, dvs kg 9kg manualer på biceps curls og ca 17,5kg på triceps push-down. Har inntrykk av at dette er ganske svakt, får meg til å føle meg dum, og mangel på fremgang er demotiverende. Kommer meg liksom ikke videre. Hver gang jeg prøver å øke føles det alt for tungt å må gå tibake til samme. Jeg pleier ofte å legge inn armøvelser på slutten av økta, kanskje det er feil? Anonymkode: 6d05d...1ca
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Hvor mange reps tar du og antall ganger? Hvor ofte trener du? Har du andre øvelser på armene? Presser du deg hardt nok til å ta en rep til f.eks? Anonymkode: ec2ec...1b8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor mange reps tar du og antall ganger? Hvor ofte trener du? Har du andre øvelser på armene? Presser du deg hardt nok til å ta en rep til f.eks? Anonymkode: ec2ec...1b8 Jeg prøver å ta 10 reps, men ofte klarer jeg bare 7-8. Det kan ha litt med dagsform å gjøre. pleier å kjøre 3-4 sett. Jeg har tenkt jeg skal øke når jeg klarer 10 reps uten særlige problemer. Jeg gjør ulike øvelser som involverer armene, slik som sittende roing og skråbenk med manualer, f.eks. men ingen andre øvelser som går kun på armer. Anonymkode: 6d05d...1ca
Sandum.PT Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Det kan være ganske store hopp for små muskler som armer, spesielt om man ikke er så sterk fra før. En økning fra 9 - 10 kg på bicepscurl er en økning på 11 prosent. Det er ganske mye. Hva med å kjøpe mikrovekter du kan ha med deg? Da kan du øke med så lite som 0,1 kg, noe som kan gjøre progresjonen lettere 😊
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Sandum.PT skrev (36 minutter siden): Det kan være ganske store hopp for små muskler som armer, spesielt om man ikke er så sterk fra før. En økning fra 9 - 10 kg på bicepscurl er en økning på 11 prosent. Det er ganske mye. Hva med å kjøpe mikrovekter du kan ha med deg? Da kan du øke med så lite som 0,1 kg, noe som kan gjøre progresjonen lettere 😊 siden vi er inne på armer, et lite spørsmål ang push ups. Jeg får ikke til å gjøre det sånn man skal gjøre det.. men er det ok å gjøre det mot en vegg? Da kan jeg få til ganske mange repetisjoner, men føler at jeg jukser... 😕 hvordan ellers bygge styrke og stramme opp armene? Anonymkode: 23458...5af
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): siden vi er inne på armer, et lite spørsmål ang push ups. Jeg får ikke til å gjøre det sånn man skal gjøre det.. men er det ok å gjøre det mot en vegg? Da kan jeg få til ganske mange repetisjoner, men føler at jeg jukser... 😕 hvordan ellers bygge styrke og stramme opp armene? Anonymkode: 23458...5af Mot vegg? Det er jo helt ubrukelig Anonymkode: 0fb1b...154 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mot vegg? Det er jo helt ubrukelig Anonymkode: 0fb1b...154 javel.. men mange som foreslår det da, på YT og andre steder, at man kan begynne med det... har man nok avstand til veggen så får man jo mer motstand? vel, det er en grunn til at jeg spurte han pt'en og ikke alle andre Anonymkode: 23458...5af
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): javel.. men mange som foreslår det da, på YT og andre steder, at man kan begynne med det... har man nok avstand til veggen så får man jo mer motstand? vel, det er en grunn til at jeg spurte han pt'en og ikke alle andre Anonymkode: 23458...5af Du må jo være usannsynlig svak hvis du får noe ut av det? Når man nærmer seg 100 mot veggen så begynner det jo å bli veldig kjedelig Anonymkode: 0fb1b...154 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): siden vi er inne på armer, et lite spørsmål ang push ups. Jeg får ikke til å gjøre det sånn man skal gjøre det.. men er det ok å gjøre det mot en vegg? Da kan jeg få til ganske mange repetisjoner, men føler at jeg jukser... 😕 hvordan ellers bygge styrke og stramme opp armene? Anonymkode: 23458...5af Da jeg trente sammen med en fysioterapeut med en bmi på nesten 40 så startet vi med å gjøre pushup mot behandlingsbenken som stod litt høyt. Du kan eventuelt gjøre push up på knærne mot en sofa o.l.? Anonymkode: 4f705...f2e 1
Sandum.PT Skrevet 12. juni 2022 #10 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): javel.. men mange som foreslår det da, på YT og andre steder, at man kan begynne med det... har man nok avstand til veggen så får man jo mer motstand? vel, det er en grunn til at jeg spurte han pt'en og ikke alle andre Anonymkode: 23458...5af Ville nok jobbet litt lavere. Mot kjøkkenbenken for eksempel 😊 Enklere å få en behagelig skulderposisjon da, enn å stå langt unna en vegg. Å bygge styrke i armer er som med det meste annet; kontinuitet og progresjon over lang tid. Det er en repetetiv prosess om man ønsker kontroll på variablene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #11 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må jo være usannsynlig svak hvis du får noe ut av det? Når man nærmer seg 100 mot veggen så begynner det jo å bli veldig kjedelig Anonymkode: 0fb1b...154 og 100 på gulv er ikke kjedelig? ......😝 Anonymkode: 23458...5af
Adrenalina1 Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mot vegg? Det er jo helt ubrukelig Anonymkode: 0fb1b...154 Å starte med armhevinger mot en vegg eller stående på knærne er ikke ubrukelig nei.
Adrenalina1 Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du må jo være usannsynlig svak hvis du får noe ut av det? Når man nærmer seg 100 mot veggen så begynner det jo å bli veldig kjedelig Anonymkode: 0fb1b...154 Ikke bare det, men når man klarer så mange reps, har det gått over til å være kondisjon i stedet for styrke for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå