Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chicchi
Skrevet (endret)

Som tittelen sier...

Jeg opplever at baby er vanskelig å legge på dagtid og hun kan fint være våken fem timer i strekk uten å bli overtrøtt. Hun har alltid trengt mye hjelp for å sove (bæring, amming til søvns, sove i vogna) og det hadde vært digg å kunne gjøre det bare en gang om dagen.

Hun sover dårlig på nettene. Våkner for pupp eller trøst hver andre time natten gjennom.

Hun sover i maks to timer på sitt lengste på dagtid. Kan hun klare seg med bare én dupp på dagtid, eller er det for tidlig å begynne med det?

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, barnet er stort nok til å avvende nattamming nå. Slik at dere begge får en god nattesøvn. Man trenger ikke mate så store babyer om natten. At baby på 8 mnd skal sove på dagtid er jo en selvfølge, så jeg lurer egentlig på hva du spør om her? Hvordan du skal legge ungen? 

Anonymkode: 1d929...a68

AnonymBruker
Skrevet

Alle babyer og små barn sover på dagtid, noen mer enn andre, men de skal sove mer enn de skal være våken. Og hvis du sliter med å legge ungen på dagtid så betyr det jo at den er overtrøtt. 

Anonymkode: 1d929...a68

• Liker 1
Skrevet

Alle unger er forskjellige, min datter sov hele natta igjennom fra 3 måneders alder, men på dagen var det kun en lur på 1 til 2 timer. For henne var det normalen for andre kan et en annen soverutine være normalt. Finn ut hva som passer din baby best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal ha hvertfall 3 timer søvn på dagtid fordelt utover dagen. Du kunne prøvd med to dupper. Hun høres overtrøtt ut hvis hun er vanskelig å legge, men du kjenner henne best. En dupp er for lite i den alderen. 

Anonymkode: a6286...680

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å få orden på nattesøvnen først. Det er viktigere enn dagsøvnen. Ville prøve å legge babyen våken i egen seng på kvelden slik at hun lærer å sovne selv, samtidig som dere avvenner nattamming. Begge mine har våknet hver time/annenhver time for pupp til vi begynte med pappalegging, finne søvnen selv på kvelden og slutt på nattamming. Det gikk veldig fint ved 8,5 måneder og begge begynte da å sove gjennom natten. Anbefaler å prøve om du ikke har prøvd! 

På dagtid tenker jeg det er altfor tidlig for bare én dupp. Fem timer våkentid er også altfor lenge. Jeg har hatt to stk som jeg har måttet trille ved hver dagsoving. Sånn er det bare…. De trenger søvn og hvile mellom inntrykkene for utviklingen sin. 

Anonymkode: c1e68...c44

AnonymBruker
Skrevet

En dupp er tidligst ved 1 år tenker jeg 😅

Anonymkode: 7cfa9...62c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...