AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Er det sånn at hevelsen ofte forsvinner etter fødsel? 3 uker til termin og har ingen sko som passer lenger. Skal jeg kjøpe meg noen nye eller skal jeg overleve i flipflops frem til fødsel og satse på at gamle sko da passer igjen? Anonymkode: a78fb...265
Kakaoen Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Alt av vann i kroppen slippes ut dagene etter fødsel. Du svetter som er gris og tisser masse 🙈 Jeg hadde overlevd i flipflops om jeg var deg. Vips så får du tilbake anklene dine. Lykke til 😃 2 1
Hedda-78 Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Det går over, ja. Jeg svettet enormt på barsel, kiloene rant av meg, bokstavlig talt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Det går over, men det kan ta et par dager før føttene er normale igjen. Å massere føtter og legger et par ganger om dagen på barsel kan hjelpe. Sandaler er veldig praktisk, hvis de kan justeres. De kan brukes igjen etter fødsel, og er fint om det blir lange trilleturer i sommer. Anonymkode: 831bc...3ef
Million Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Samme her som de over sier. Jeg hadde mye vann i kroppen, men det forsvant mens jeg lå på fødeavdelingen. Fødte et barn på bare 2,8 kg men gikk ned 8 kg på fødeavdelingen de fem dagene jeg lå der. Dette gjorde at skoene passet igjen og kulen i ankelbeinet ble plutselig synlig igjen også
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Jeg var motsatt. Hadde ikke så mye vann i kroppen mens jeg var gravid, men hovnet skikkelig opp etter fødselen. Tok ca2 uker og så var alt borte igjen, vi snakker 10kg vann som forsvant i løpet av dager. Jeg tror det er vanlig å få vann i kroppen etter fødsel, jordmor på helsestasjonen anbefalte meg i hvert fall å ta med støttestrømper til å ha på barsel. Anonymkode: c1d98...76b
Brimi Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Jeg var hoven i bena i flere uker etter fødsel🙊 Måtte til og med kjøpe nye sokker 😅
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Jeg ble og hoven etter fødsel, hadde ingen problem på forhånd. For min del gikk hevelsene aldri helt bort og nå en del år etter viser det seg at jeg mest sannsynlig har lipødem. Er helt overbevist om at det var svangerskapet som satte det i gang. Anonymkode: 7c52f...edf
Sandie Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg var motsatt. Hadde ikke så mye vann i kroppen mens jeg var gravid, men hovnet skikkelig opp etter fødselen. Tok ca2 uker og så var alt borte igjen, vi snakker 10kg vann som forsvant i løpet av dager. Jeg tror det er vanlig å få vann i kroppen etter fødsel, jordmor på helsestasjonen anbefalte meg i hvert fall å ta med støttestrømper til å ha på barsel. Anonymkode: c1d98...76b Hadde det på samme måte. Noen dager etter fødsel fikk jeg skikkelig hovne ankler. Viste det til jm på helsestasjonen som bekreftet at det var helt normalt. Hevelsen forsvant gradvis.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Hadde veldig hovne ben de siste ukene, var høygravid i fjor sommer. Tok nesten 6 uker etter fødsel før de var som før igjen. Anonymkode: fe67f...df2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Håper jeg er en av de som svetter det vekk på barsel, men er jo heldigvis sommer og innafor å gå i sandaler/flipflops 😅 Anonymkode: a78fb...265
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 Ja om man har vært veldig plaget med vann i graviditeten så forsvinner det gradvis etter fødsel. Men kan også skje som noen skriver her, at man får vann i kroppen etter fødselen. Men alt forsvinner etterhvert uansett. Anonymkode: 5410b...7cd
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 19.54): Jeg var motsatt. Hadde ikke så mye vann i kroppen mens jeg var gravid, men hovnet skikkelig opp etter fødselen. Tok ca2 uker og så var alt borte igjen, vi snakker 10kg vann som forsvant i løpet av dager. Jeg tror det er vanlig å få vann i kroppen etter fødsel, jordmor på helsestasjonen anbefalte meg i hvert fall å ta med støttestrømper til å ha på barsel. Anonymkode: c1d98...76b Samme her. Var helt uforberedt og måtte reise hjem fra barsel i mannens slippers, i sørpeføre i slutten av desember.. 😅 Anonymkode: a1f8f...3d1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 On 6/12/2022 at 5:26 PM, Kakaoen said: Alt av vann i kroppen slippes ut dagene etter fødsel. Du svetter som er gris og tisser masse 🙈 Jeg hadde overlevd i flipflops om jeg var deg. Vips så får du tilbake anklene dine. Lykke til 😃 Kan skrive under på den! På dag 2 på barsel ga jeg nesten opp å få på meg kompresjonsstrømpene. Jeg hadde est ut 10cm+ i ødemer i leggene pga svangerskapsforgiftning. Jordmor var snill og kul, brukte 15 minutter på å presse meg inn i de 🤣 men på kvelden så kjente jeg igjen anklene mine, og dag 3. var de skinn og bein 🙈 Anonymkode: 38329...60d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå