AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Jeg er på ingen måte i denne situasjonen selv, jeg er bare nysgjerrig på hvordan det fungerer. Hvis en person ikke har betalt restskatt og skattemyndighetene må ta pant i eiendeler, kommer de uten å gi beskjed først så den som skylder skatt ikke skal få gjemt unna ting ved foreksempel å kjøre det bort, eller gir de varsel om det. Anonymkode: cc5d7...f45
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man får beskjed Anonymkode: dc210...662 Er ikke det dumt, på mange måter? Da får jo skyldneren anledning til å gjemme unna og frakte vekk verdisaker, og sitte igjen med "ingenting" når de kommer? Hvorfor kommer de ikke uanmeldt i stedet? Jeg er ikke ts, men lurte på det samme, egentlig. Anonymkode: c4c39...85e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke det dumt, på mange måter? Da får jo skyldneren anledning til å gjemme unna og frakte vekk verdisaker, og sitte igjen med "ingenting" når de kommer? Hvorfor kommer de ikke uanmeldt i stedet? Jeg er ikke ts, men lurte på det samme, egentlig. Anonymkode: c4c39...85e For større verdier som hus er det krav skriftlig dokumentasjon i offentlig register om hvem som er rette eier. Personen som tar utlegg tar jo typisk utlegg kun i hus, bil, konto, osv og alt det er jo registrert. Skattemyndighetene kommer ikke hjem til deg og tar pant tv-en din. Men ja, det er jo et problem at folk prøver å gjemme unna verdier, og spesielt å flytte dem over til familiemedlemmer. Anonymkode: 3cbeb...104
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For større verdier som hus er det krav skriftlig dokumentasjon i offentlig register om hvem som er rette eier. Personen som tar utlegg tar jo typisk utlegg kun i hus, bil, konto, osv og alt det er jo registrert. Skattemyndighetene kommer ikke hjem til deg og tar pant tv-en din. Men ja, det er jo et problem at folk prøver å gjemme unna verdier, og spesielt å flytte dem over til familiemedlemmer. Anonymkode: 3cbeb...104 En bil kan jo fraktes bort. Verre med hus og kontoer. Anonymkode: cc5d7...f45
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En bil kan jo fraktes bort. Verre med hus og kontoer. Anonymkode: cc5d7...f45 Fraktes bort ja, men bilen er jo registrert i noens navn. Anonymkode: 16cb1...2d4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fraktes bort ja, men bilen er jo registrert i noens navn. Anonymkode: 16cb1...2d4 Ja, da skjønner jeg. Anonymkode: cc5d7...f45
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For større verdier som hus er det krav skriftlig dokumentasjon i offentlig register om hvem som er rette eier. Personen som tar utlegg tar jo typisk utlegg kun i hus, bil, konto, osv og alt det er jo registrert. Skattemyndighetene kommer ikke hjem til deg og tar pant tv-en din. Men ja, det er jo et problem at folk prøver å gjemme unna verdier, og spesielt å flytte dem over til familiemedlemmer. Anonymkode: 3cbeb...104 Hva prøver folk å gjemme unna da? Anonymkode: cc5d7...f45
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 Bestefaren min jobbet som skatteinnkrever før, men han syntes ikke det var noen morsom jobb har han sagt. Anonymkode: cc5d7...f45
Kjetil E Skrevet 12. juni 2022 #10 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva prøver folk å gjemme unna da? Anonymkode: cc5d7...f45 Vil tippe smykker, dyre klokker og diverse andre luksusvarer samt TVer, PCer og lignende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå