Gå til innhold

Når skattemyndighetene tar pant i eiendeler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ingen måte i denne situasjonen selv, jeg er bare nysgjerrig på hvordan det fungerer. Hvis en person ikke har betalt restskatt og skattemyndighetene må ta pant i eiendeler, kommer de uten å gi beskjed først så den som skylder skatt ikke skal få gjemt unna ting ved foreksempel å kjøre det bort, eller gir de varsel om det.

Anonymkode: cc5d7...f45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man får beskjed

Anonymkode: dc210...662

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får beskjed

Anonymkode: dc210...662

Er ikke det dumt, på mange måter? Da får jo skyldneren anledning til å gjemme unna og frakte vekk verdisaker, og sitte igjen med "ingenting" når de kommer? Hvorfor kommer de ikke uanmeldt i stedet?

Jeg er ikke ts, men lurte på det samme, egentlig.

Anonymkode: c4c39...85e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det dumt, på mange måter? Da får jo skyldneren anledning til å gjemme unna og frakte vekk verdisaker, og sitte igjen med "ingenting" når de kommer? Hvorfor kommer de ikke uanmeldt i stedet?

Jeg er ikke ts, men lurte på det samme, egentlig.

Anonymkode: c4c39...85e

For større verdier som hus er det krav skriftlig dokumentasjon i offentlig register om hvem som er rette eier. Personen som tar utlegg tar jo typisk utlegg kun i hus, bil, konto, osv og alt det er jo registrert. Skattemyndighetene kommer ikke hjem til deg og tar pant tv-en din. 

Men ja, det er jo et problem at folk prøver å gjemme unna verdier, og spesielt å flytte dem over til familiemedlemmer. 

Anonymkode: 3cbeb...104

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For større verdier som hus er det krav skriftlig dokumentasjon i offentlig register om hvem som er rette eier. Personen som tar utlegg tar jo typisk utlegg kun i hus, bil, konto, osv og alt det er jo registrert. Skattemyndighetene kommer ikke hjem til deg og tar pant tv-en din. 

Men ja, det er jo et problem at folk prøver å gjemme unna verdier, og spesielt å flytte dem over til familiemedlemmer. 

En bil kan jo fraktes bort. Verre med hus og kontoer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En bil kan jo fraktes bort. Verre med hus og kontoer.

Fraktes bort ja, men bilen er jo registrert i noens navn. 

Anonymkode: 16cb1...2d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fraktes bort ja, men bilen er jo registrert i noens navn. 

Anonymkode: 16cb1...2d4

Ja, da skjønner jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva prøver folk å gjemme unna da?

AnonymBruker
Skrevet

Bestefaren min jobbet som skatteinnkrever før, men han syntes ikke det var noen morsom jobb har han sagt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva prøver folk å gjemme unna da?

Vil tippe smykker, dyre klokker og diverse andre luksusvarer samt TVer, PCer og lignende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...