AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Hva tar du med deg av møbler, hvitevarer, tekstiler mm når du flytter og hva kjøper du nytt? Anonymkode: 5a195...19c
Blåjojo Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Tar med alt som er i orden og som jeg bruker. Resten kaster jeg eller gir bort. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Hvitevarer vil jeg å selge til ny kjøper og kjøpt nytt eller av selger der jeg har kjøpt. Grunnen til det sist var av fryseskap/vaskemaskin/tørketrommel stod i kjeller i rekkehuset og det var helt grusomt å få det ned så sikkert like ille å få det opp smal trapp og rundt et hjørne igjen. Ellers tar jeg med meg alt, evt selger/kaster/gir bort. Anonymkode: bf766...b5c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Solgte alt for å få råd til å flytte… flytting er dyrt. Anonymkode: 8be16...e53
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Hadde nok tatt med alt utenom dobørste. Anonymkode: 22df5...cd5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Tar med alt som er brukbart, sist var der absolutt alt utenom kjøkkenhvitevarer. Liker å bo meg inn og bruke tid på å finne ut hva som passer og hva som må endres. Tok 6 mnd å finne riktig sofa f.eks, da var det kjekt å ha den gamle i mellomtiden. Anonymkode: b61c4...b0c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 Jeg gav bort et bord og en mediabenk der begge var gamle og slitt. Flyttet sammen med samboer, så hadde dobbelt opp av slikt. Ellers tok jeg med alt. Kjøpte ingenting nytt som vi ikke allerede hadde, da jeg ikke er en tilhenger av bruk og kast. Anonymkode: e2ece...39d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 Denne gangen er det ikke veldig mye som tas med. Sofa og vaskemaskin, samt alt av elektronikk og kjøkkenutstyr. Resten kjøper vi "nytt", altså det vi finner brukt kjøper vi gjerne brukt, men noe nytt blir det også Mye av det vi har er svært slitt og vi har behov for oppgraderinger nå, så vi gir bort / selger for en billig penge. Anonymkode: 273b7...6a1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 Tar med alt. Har ikke til vane å kjøpe noe nytt fordi jeg skal flytte. Har jo samme stil uansett. Anonymkode: b4302...4df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #10 Skrevet 12. juni 2022 Vi skal flytte straks og tar med det meste. Skulle gjerne hatt med alt av hvitevarer som ikke er innebygget, men de som vant budrunden på vår bolig hadde med forutsetning om å beholde det meste. Vi har planer om å kjøpe ny sofa, spisestue, vitrineskap++ men tar med det gamle så vi har noe vi kan bruke i mellomtiden. Så slipper vi å stresse med å finne noe med en gang. Leveringstiden kan jo være ekstra lang for tiden i tillegg. Får heller selge det gamle på finn når vi har kjøpt nytt. Anonymkode: 7e0e0...f4a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #11 Skrevet 12. juni 2022 Jeg tar med alt av møbler og inventar når jeg flytter. Det er ikke særlig miljøvenlig å stadig handle nye møbler bare fordi en flytter. Anonymkode: 87770...831 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Skrevet 12. juni 2022 Nå flytter vi fra den ene siden av landet til den andre, og tar kun med personlige eiendeler og kjøkkenutstyr omtrent. Hvitevarene følger boligen. Resternede møbler selges. Håper å få kjøpt en del brukt etter flyttingen også. Jeg hadde behov for en ny madrass, så det skal bli digg å bytte etter 20 år med den samme. Ungen sin madrass er beregnet for småbarn, så den får seg også en oppgradering. Anonymkode: 47644...742 1 1
Kaneel Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå flytter vi fra den ene siden av landet til den andre, og tar kun med personlige eiendeler og kjøkkenutstyr omtrent. Hvitevarene følger boligen. Resternede møbler selges. Håper å få kjøpt en del brukt etter flyttingen også. Jeg hadde behov for en ny madrass, så det skal bli digg å bytte etter 20 år med den samme. Ungen sin madrass er beregnet for småbarn, så den får seg også en oppgradering. Anonymkode: 47644...742 Slik gjør vi det også. Har flyttet på langs i Norge flere ganger. Deilig å gjøre det på den letteste måten som er å selge og kjøpe nytt og kun ha med personlige eiendeler.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Tar med meg det meste. Nå er det riktignok mange år siden jeg flytta sist (eid boligen jeg har i dag i ca 12 år), men den gangen hadde jeg såpass dårlig råd, at jeg måtte bytte ut ting etterhvert som tiden går. Nå har jeg såpass nye og fine ting at jeg hadde nok ikke kasta så mye, om jeg skulle ha flytta. Kanskje et par kommoder som synger på siste vers, men det meste av møbler ble bytta ut for rundt 5 år siden, og sofaen feks er ca 7 måneder gammel. Med andre ord, jeg kaster ikke ting på måfå. Anonymkode: c97f5...133
Gjest ti10 Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 Har tatt med meg det jeg ville beholde og som ikke har vært for uhåndterlig /upraktisk å selge. Da jeg flyttet sist, solgte jeg komfyr og vaskemaskin, kastet et eldgammelt kjøleskap og en sliten hylle, og beholdt det meste annet. Noe er av det positive med flytting er jo at man får ryddet og sortert i tingene sine.
Alt blir ok Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tar med alt som er brukbart, sist var der absolutt alt utenom kjøkkenhvitevarer. Liker å bo meg inn og bruke tid på å finne ut hva som passer og hva som må endres. Tok 6 mnd å finne riktig sofa f.eks, da var det kjekt å ha den gamle i mellomtiden. Anonymkode: b61c4...b0c Samme her, vi brukte også lang tid på å bo oss inn, og kjøpte først ny sofa etter flere måneder. Hadde med den gamle. Hadde med alt av sengetøy, men kjøpte nye senger til alle, da vi virkelig hadde behov for det. Da vi kjøpte ny sofa satte vi den gamle i kjellerstuen. Kjøkkenutstyr og noen av hvitevarene er byttet ut pga alder. Hun vi kjøpte det nye huset av har satt igjen en del møbler, etter avtale med oss. Hun skulle flytte til noe mindre, og vi til et vesentlig større hus enn vi hadde fra før. Derfor trengte vi møbler. Vi bruker de møblene hun satt igjen, pluss at jeg har saumfart bodene hos foreldrene mine og funnet gulvtepper og masse fint. De har god smak. Vi liker godt å ha ting med sjel, så svært lite er kjøpt nytt.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 Tok med alt. Utenom slik som «hører med» som somskjerming osv. flyttet inn i nytt hus hvor forrige eier ikke hadde tatt med alt. Bare småting her og der. Ganske irriterenes å måtte bruke tid på å kvitte seg med andres skrot.. kjøper ikke noe nytt med mindre jeg trenger det. Anonymkode: a3bb2...aba
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 Nå har jeg kun leid møblert, så har tatt med meg det meste. Men kaster rusk og rask, gamle klær ol som dukker opp under nedpakkingen. Rart hvor mye unødvendig dill som på mystisk vis dukker opp... Anonymkode: eb1db...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå