Gå til innhold

I hvilken ende åpner du bananen?

I hvilken ende åpner du bananen?  

47 stemmer

1. 1. I hvilken ende åpner du bananen?

• Den med den 3-4cm lange "stilken"
      44
    • Den med den brune "knoppen"
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Snakket med en kollega og hun åpner bananen i enden, altså der det ikke stikker ut noe. Det har jeg aldri hørt om før, så nå må jeg se om det er flere som har den vanen.

Jeg merker jeg ikke har peiling på hva endene på bananen heter. Har du språket i orden, vil jeg gjerne høre hva det heter.

Lite å gjøre i kveld... :ler:

Endret av Pimbila
Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Godt at dette temaet endelig ble tatt opp! ;)

Åpner selvfølgelig bananen i enden med stilk. Lettest å knekke over der, føler jeg.

Gjest Vindelspev
Skrevet

Næsj, man åpner selvfølgelig bananen ved å dra den i armen. :)

Skrevet

Bra valg! Hehe

Kollegaen min forklarte at hun fikk mer å holde i på slutten av bananen på denne måten :ler:

Skrevet

Herremin!! Jeg har aldri tenkt på at det går an å åpne bananen i feil ende!

KG slutter aldri å overraske...

Skrevet

åpner den ved den stilken....Andre veien blir feil for meg...hehe

Skrevet

Jeg åpner bananen der det ikke stikker ut noe....

Og det er selvfølgelig den riktige enden ;)

Skrevet

:ler:

Den vanlige enden selvsagt!!

Noe som egentlig er mer interessant er hvordan folk spiser pærer, synes jeg...Jeg begynner alltid å spise der som stilken er, men har observert flere som begynner i motsatt ende. :ler:

Skrevet
Noe som egentlig er mer interessant er hvordan folk spiser pærer, synes jeg...Jeg begynner alltid å spise der som stilken er, men har observert flere som begynner i motsatt ende. :ler:

Jeg begynner i den tykke enden... :lol:

Skrevet

Har aldri vurdert noe annet enn å åpne bananen i enden med stilk. Når det gjelder pærer, spiser jeg også den tykke enden først.

Skrevet

Jeg spiser også den tykke enden på pæra først.

Skrevet
Har aldri vurdert noe annet enn å åpne bananen i enden med stilk. Når det gjelder pærer, spiser jeg også den tykke enden først.

Huh!?

Er det bare jeg som er rar kanskje? :lol:

Skrevet
Huh!?

Er det bare jeg som er rar kanskje?  :lol:

Bra du sa det selv ;)

Skrevet

Jeg åpner selvsagt banenen i den enden med stilken, men mre aktuelt, noen åpner med vilje den slik at den sprekker "på baksiden" heller enn at stilken knekkes av... om noen skjønner min håpløse beskrivelse... det har jeg aldi skjønt. Det hender at det skjer ved et uhell, men...

At noen åpnerdne i bunnen... nei, det hadde ALDRI falt meg inn.

Pærer spiser jeg ikke, men jeg ville spist den tykke enden først, om jeg skulle gjort det.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Åpner bananen i enden med stilk. Og pærer spiser jeg på samme måte som jeg spiser epler. Begynner altså på siden, og spiser meg rundt og inn mot midten og kaster "stammen". Hvis noen skjønte det. :ler:

Skrevet

* Bananer åpnes ved stilken.

* Pærer spises ved stilen først. Aldri den tykke enden, den er så god og holde i...

* Klementiner/mandariner skal helst skrelles i en lang bit.

* Appelsiner åpnes med kniv, ikke neglen. Alt det hvite skal selvfølgelig bort.

* Melon skal deles opp i mindre biter, ikke sånne halvmåner.

* Fersken/nektarin... noen putter den steinen i munnen og suger av fruktkjøttet, det gjør ikke jeg...

* Epler er best i kake.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Åpner bananen i enden med stilk. Og pærer spiser jeg på samme måte som jeg spiser epler. Begynner altså på siden, og spiser meg rundt og inn mot midten og kaster "stammen". Hvis noen skjønte det. :ler:

Hehe.. Jeg gjør begge deler på samme måte som deg, Fairy ;)

Skrevet

Må jo åpnes ved stilken, the only way that is *slå random medlem med yoda stokk*

Skrevet
* Pærer spises ved stilen først. Aldri den tykke enden, den er så god og holde i...

Thank you!!

:ler:

Skrevet

Åpner selvfølgelig bananen i enden med stilk. Lettest å knekke over der, føler jeg.

.. rent bortsett fra at jeg ikke spiser bananer - men må jeg skrelle en er dette måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...