Gå til innhold

Hvordan klarer dere å slappe av etter jobb når dere har småbarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke dette. Jobbet helg med ei som har 4 barn og hun sier «åh, det skal bli så deilig med litt fri nå, slappe av og ikke gjøre noe». Nå har jeg bare ett barn og forstår virkelig ikke hvordan man kan slappe av? For meg, å slappe av når man kommer hjem fra jobb etter en lang uke så er det å slenge beina på bordet, ha noe godt i glasset og virkelig nyte tiden hvor du bare tenker på deg selv. Hvordan er det mulig å slappe av med 4 småbarn etter en lang dag på jobb er meg en gåte. Hvordan klarer dere å slappe av med barn? Jeg skulle også ønske at det gikk an å slappe av når man har barn i huset men det får eg ikke til altså 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 644f5...6fd

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går ikke før etter barna er lagt. 

Anonymkode: 9105c...f98

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke dette. Jobbet helg med ei som har 4 barn og hun sier «åh, det skal bli så deilig med litt fri nå, slappe av og ikke gjøre noe». Nå har jeg bare ett barn og forstår virkelig ikke hvordan man kan slappe av? For meg, å slappe av når man kommer hjem fra jobb etter en lang uke så er det å slenge beina på bordet, ha noe godt i glasset og virkelig nyte tiden hvor du bare tenker på deg selv. Hvordan er det mulig å slappe av med 4 småbarn etter en lang dag på jobb er meg en gåte. Hvordan klarer dere å slappe av med barn? Jeg skulle også ønske at det gikk an å slappe av når man har barn i huset men det får eg ikke til altså 🤷🏼‍♀️

Vel, hvis man oppdrar barna til å være litt selvstendige så henger dem ikke oppå deg 24/7 😊

Anonymkode: 44ab1...146

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Barnet leker for seg selv med duplo eller noe. Men nå har jeg heldigvis ikke et barn som trenger at jeg er med det 24/7 for å finne på noe, og vi har bare ett, det gjør jo ting enklere. 

Anonymkode: 9d19c...bbe

• Liker 4
Skrevet

Har da ikke blitt pensjonist heller? 🤷‍♀️ klør meg litt i hodet over friske folk som må slappe av, sove middag etc...

Men, har man flere barn så underholder de hverandre til en viss grad. Her leker eldste med yngste ute mens jeg lager middag f.eks. ser de jo gjennom kjøkkenvinduet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nope. Slapper ikke av før barnet er lagt. Og hatt en laaaang periode nå der hele jævla kvelden gikk med på å legge, så ja. Holdt på å bli sprø der en stund.

Anonymkode: 79a21...ac7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to små barn, men slapper av når de er lagt. Er nok av timer til det. Kan nok slappe av til en viss grad når de er våken også, spørs helt hvilke aktiviteter vi legger opp til. For meg er det avslappende å sitte og tegne eller male sammen for eksempel. Men jeg kan også syns det er avslappende å pusse opp, gå en fjelltur eller rydde og sortere i skuffer og skap, og det er jo noe jeg får inntrykk av at ikke er avslappende for deg. Er ikke sikkert du og din kollega har samme syn på hva som er å slappe av og ei heller sikkert at partneren deres lager likt rom for å slappe av på den måten dere trenger. 

Anonymkode: 9aa11...9a3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slapper av på jobben. Helgene og ettermiddagene før barna legger seg er fulle av aktivitet.

Det hjelper å ta seg et lite glass vin på ettermiddagen. NÅ skjønner jeg endelig hvor mødrene tar et glass vin etter jobb i amerikanske tv-serier 😄

Anonymkode: 50d4a...138

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn er jobb den nye avslapningen. 

Regner med å få slappet av om en 15-års tid, når barnet har flyttet ut.

Anonymkode: 95232...fa7

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter de vel forann skjerm... Eller har barnepass..

Anonymkode: 00937...d38

AnonymBruker
Skrevet

Har man fire barn er nok barna mer selvstendige. De er vandt til å dele på oppmerksomheten.

Hva som ligger i "å slappe av", varierer vel også fra person til person. Jeg unngår å ligge på sofaen, for det gir meg ikke nødvendigvis mer energi. Jeg slapper av når jeg gjør noe annet enn ytærket, for det er uten tidsfrister og jeg må ikke gjøre det om jeg ikke vil. 

Anonymkode: 91f8a...4e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lar være å få fire barn - det er INGEN som har tid til det i dagens samfunn, om man er i full jobb. Da vises det igjen i svikt på andre områder, i tilfellet. Omsorgen for hvert barn man får, er synkende proporsjonalt med antall barn - det er et faktum.

Vi har étt barn på 5 år, og god tid til å slappe av og gjøre andre ting vi har lyst til. Det er utrolig viktig for livsgnisten- og gleden. Livet er for kort til å la det renne bort i småbarnsliv, men enkelte blir aldri ferdig med dette, tydeligvis. 

Anonymkode: 655ec...35c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lar være å få fire barn - det er INGEN som har tid til det i dagens samfunn, om man er i full jobb. Da vises det igjen i svikt på andre områder, i tilfellet. Omsorgen for hvert barn man får, er synkende proporsjonalt med antall barn - det er et faktum.

Vi har étt barn på 5 år, og god tid til å slappe av og gjøre andre ting vi har lyst til. Det er utrolig viktig for livsgnisten- og gleden. Livet er for kort til å la det renne bort i småbarnsliv, men enkelte blir aldri ferdig med dette, tydeligvis. 

Anonymkode: 655ec...35c

Vår også er 5 år og vi har ikke tenkt å få flere. Skjønner bare at man kan si man slapper av etter jobb når alle er våken. Selv om man trenger nødvendigvis ikke underholde de så er det jo lyder og andre ting som for eksempel rot osv. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vår også er 5 år og vi har ikke tenkt å få flere. Skjønner bare at man kan si man slapper av etter jobb når alle er våken. Selv om man trenger nødvendigvis ikke underholde de så er det jo lyder og andre ting som for eksempel rot osv. 

ts

Du må ikke tro på alt folk sier :) dra hjem til henne en ettermiddag rundt 1630 og jeg vil tro du møter alt annet enn avslapning ;) 

Anonymkode: f8271...e06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man slapper jo ikke av før barna er lagt kl 7. Da får man kveld. Med større barn får man nesten ikke kveld…

Anonymkode: a5b06...5a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 barn som er mellom 4 og 16 år, de er stort sett rolige og greie og leker fint både sammen og alene. De rydder opp etter seg, går på toalettet osv selv og hjelper til hvis de blir bedt om det. 
Samler gjerne alle i sofaen en kveld for å se en film eller noe sammen med de, da er det ikke noe problem å legge seg nedpå med strikketøy og slappe av litt.
Husarbeid gjør jeg før de legger seg, de minste tar jeg med på støvsuging og klesvask osv, det synes de er gøy. De eldste har egne oppgaver som å holde orden på rommet osv. Og når barna er i seng så har jeg masse tid til å slappe av.  

Anonymkode: 6e34c...000

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde en 7 åring og en 5 åring kunne jeg slappe av litt etter middag . Da for de ut, drog på besøk eller satt på iPad . Men så fikk vi en «overaskelsesbaby» som nå er noen mnd og det er slutt på de tidene 😅 rekner med at jeg kan slappe av når dette barnet er ca 4-5 igjen . 
før den tid blir jobben avslapning. 

Hun med 4 barn har enten litt større barn, eller så bare TAR hun seg tid til å slappe av, mens hus og barn går litt på selvstyr. 
hun liker nok også å komme hjem til familie og sånt og slapper av når hun har de rundt seg. Man har jo kanskje litt stress og deadlines osv på jobb som gir en indre stress, og når helgen kommer- så slipper hun taket og tenker kun på familien sin 😃

Anonymkode: 86e2f...908

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt 4 barn er det på jobb jeg hadde slappet av 😅

Anonymkode: 5d115...e09

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen av de mest avslappede menneskene jeg kjenner til har 5+ barn. Tror det handler mye om holdning og forventninger😅

Evnen til å slappe av med kaffen selv om det er lyd rundt og kjøkkenet er bomba en time ekstra.

• Liker 7
Skrevet

Etter jobb er avslapping ofte sofaen. Se på tv feks. Mens barnet leker for seg selv. Deltar noe i leken gjerne, er med på en runde med et spill e.l. Men ikke konstant fra vi kommer hjem og til leggetid. Men prioriterer ofte en liten halvtime til generelt husarbeid også. Slik jeg slipper «alt» når barnet er lagt. 
Ellers så er den ordentlige avslappingen først når barnet er lagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...