Gå til innhold

Hvorfor har så mange land lettet på restriksjonene, men ikke Frankrike?? 🤔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt test, skjema, covidpass...

Anonymkode: 2346a...c03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Men reglene er også så rotete at jeg ikke forstår dem. Jeg tolker det som at gjennomgått covid siste 6 mnd gir gyldig koronapass. Har jeg forstått det rett?

Anonymkode: f1652...b30

Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette lurer jeg også på. Men reglene er også så rotete at jeg ikke forstår dem. Jeg tolker det som at gjennomgått covid siste 6 mnd gir gyldig koronapass. Har jeg forstått det rett?

Ja, hvis du kan bevise i koronapasset at du har hatt det i løpet av de siste 6 månedene. Dvs at du må ha tatt PCR test.

AnonymBruker
Skrevet
fransine skrev (6 minutter siden):

Ja, hvis du kan bevise i koronapasset at du har hatt det i løpet av de siste 6 månedene. Dvs at du må ha tatt PCR test.

Takk for svar! Så bra, ja, har det i koronapasset etter pcr test. Men da er det altså OK selv med ingen vaksine?

Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Så bra, ja, har det i koronapasset etter pcr test. Men da er det altså OK selv med ingen vaksine?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Anbefaler deg å laste ned appen re-open EU, der finner du hvilken regler som gjelder i de forskjellige landene :)

AnonymBruker
Skrevet

Fordi Frankrike har så mange immigranter som har vært skeptiske til å ta coronavaksine. 

Anonymkode: 7f7b8...579

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De er vel ikke så strenge? Du trenger bare bevis på vaksine. 

Når du først er der, har de få til ingen restriksjoner. Jeg var der også ifjor sommer og sommeren før og det var mye mer åpent enn Norge. Folk gikk med munnbind og brukte håndsprit, men butikker, restauranter og alt var åpent.

Anonymkode: 15211...bc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom hit forrige uke, absolutt null problemer. Men ja, hadde jo vaksinepass da. 

Anonymkode: baacf...482

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er vel ikke så strenge? Du trenger bare bevis på vaksine. 

Når du først er der, har de få til ingen restriksjoner. Jeg var der også ifjor sommer og sommeren før og det var mye mer åpent enn Norge. Folk gikk med munnbind og brukte håndsprit, men butikker, restauranter og alt var åpent.

Anonymkode: 15211...bc6

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kom hit forrige uke, absolutt null problemer. Men ja, hadde jo vaksinepass da. 

Anonymkode: baacf...482

Det er jo strengt sammenlignet med naboland som Spania og Italia, for eksempel 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi Frankrike har så mange immigranter som har vært skeptiske til å ta coronavaksine. 

Anonymkode: 7f7b8...579

Det har ingenting med saken å gjøre 

• Liker 2
Skrevet

æsj, skal til frankrike senere i sommer og har ikke gyldig coronapass

Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

æsj, skal til frankrike senere i sommer og har ikke gyldig coronapass

Samme her, eller jeg skal dit i september og i november så har et lite håp om at de har droppet coronapass innen da 😆

Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Samme her, eller jeg skal dit i september og i november så har et lite håp om at de har droppet coronapass innen da 😆

jeg og!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i Frankrike nå (kom i dag), og opplever det som at de har null restriksjoner. Jeg ble litt overrasket, siden det var masse styr på forhånd, hvor jeg måtte trykke på ditt og datt for å i det hele tatt få til å sjekke inn, munnbindkrav, laste opp vaksinepass, kan ikke fly med luftveissymptomer etc etc. Hadde kjøpt inn 50 munnbind for sikkerhets skyld, jeg forstå det slik som at det var munnbind på fly og flyplass, offentlig transport etc. Fløy KLM/Air France. Men: Knapt et munnbind i sikte noe sted (AMS/fly/Frankrike), det var grensekontroll men kun pass (var aldri spørsmål om vaksinepass eller covidtest), og i Frankrike er det tydelig ingen som bryr seg. Eneste er at det er litt håndsprit her og der. 

Anonymkode: cb0f9...8fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er i Frankrike nå (kom i dag), og opplever det som at de har null restriksjoner. Jeg ble litt overrasket, siden det var masse styr på forhånd, hvor jeg måtte trykke på ditt og datt for å i det hele tatt få til å sjekke inn, munnbindkrav, laste opp vaksinepass, kan ikke fly med luftveissymptomer etc etc. Hadde kjøpt inn 50 munnbind for sikkerhets skyld, jeg forstå det slik som at det var munnbind på fly og flyplass, offentlig transport etc. Fløy KLM/Air France. Men: Knapt et munnbind i sikte noe sted (AMS/fly/Frankrike), det var grensekontroll men kun pass (var aldri spørsmål om vaksinepass eller covidtest), og i Frankrike er det tydelig ingen som bryr seg. Eneste er at det er litt håndsprit her og der. 

Anonymkode: cb0f9...8fa

Opplevde akkurat det samme da jeg var der i mai 😅 

Anonymkode: 3c51e...2c8

AnonymBruker
Skrevet

Min oppfatning er at franskmenn absolutt skal gjøre ting på SIN måte. Finne opp hjulet på nytt liksom. Alltid. Se hvordan de (ikke) har organisert flyplassen Charles de Gaulles, for eksempel.   verdens verste flyplass. Hvorfor gjøre det lett når du kan gjøre det vanskelig.

Anonymkode: e5959...7f6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Var i Paris i mai, og ble verken spurt om vaksine eller koronapass noe sted, så jeg opplevde ikke franskmenn som spesielt restriktive. 

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Var i Paris i mai, og ble verken spurt om vaksine eller koronapass noe sted, så jeg opplevde ikke franskmenn som spesielt restriktive. 

Men kravene er fortsatt der, så ingen vits i å reise hvis man ikke er vaksinert 

Skrevet

Reiser til Frankrike nå til uka og har gjort klar koronapassene samt fylt ut dPLF skjema også. Ellers er det ikke så mye.  Nå er det jo stor smitte igjen så de er nok føre var. 

AnonymBruker
Skrevet

Godtar franskmennene dose satt i januar?

Anonymkode: 6f416...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...