AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Del Skrevet 12. juni 2022 Mine foreldre har 60-års bryllupsdag og jeg skal invitere de ut på en bedre middag. Min far spiser nesten bare rødt kjøtt, og er litt sånn "kjøttkake mann", så jeg tenker å finne en restaurant der han kan få seg en god stek eller lignende. Istedenfor å google alle restauranter og lese menyen, tenkte jeg det kunne være lurt å spørre her inne. Jeg har ikke lyst å gå på Egon, siden det er veldig masete og bråkete der. Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Del Skrevet 12. juni 2022 Bryggeloftet. Perfekt for par oppi årene som liker tradisjonell god mat og vil ha poteter for at det skal være middag. Jeg er bare 40 men spiser der en del med mine foreldre, de er veldig glad i plassen og de har god mat. Menyen ligger nok på nett så du kan sjekke ut. Ville bestilt plass og bedt om vindusbord. Anonymkode: b3ce2...dfa 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bryggeloftet. Perfekt for par oppi årene som liker tradisjonell god mat og vil ha poteter for at det skal være middag. Jeg er bare 40 men spiser der en del med mine foreldre, de er veldig glad i plassen og de har god mat. Menyen ligger nok på nett så du kan sjekke ut. Ville bestilt plass og bedt om vindusbord. Anonymkode: b3ce2...dfa Bryggeloftet hadde jeg glemt. Jeg var der for 20 år siden og fikk meg en sånn heftig matforgiftning at jeg endte på sykehuset, men det var ikke maten det var noe i veien med, men krepsen de hadde pyntet med som var skjemt...😯 Var nok bare maks uheldig. Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Del Skrevet 12. juni 2022 Noen andre tips om restauranter som serverer stek og lignende retter? Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Del Skrevet 12. juni 2022 Du får masse kjøtt på Brasilia, på lørdager er det spis så mye du vil. Anonymkode: 881c1...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Del Skrevet 12. juni 2022 Naboen: https://www.grannen.no/meny Med forbehold om at det er noen år siden jeg var der sist. Bryggeloftet ville jeg unngått. Utover det: De aller fleste restauranter serverer jo rødt kjøtt, da. Det er et svært lite presist krav. Feks Colonialen LItteraturhuset, som er et sted jeg ofte velger dersom jeg spiser middag ute: https://www.colonialen.no/brasseriet. Eller Spisekroken på Klosteret: http://www.spisekroken.no/meny/ Anonymkode: cdad1...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Del Skrevet 12. juni 2022 Men altså: De fleste restauranter serverer jo rosastekt kjøtt. Stek får du neppe noe sted, tenker jeg. Det måtte ha vært på Ervingen (lagt ned for lenge siden), eller på Bjellands kjøkken, også forsvunnet (innehaveren ga seg det året hun fylte 85). Foreldre med 60 års bryllupsdag må jo være over 80, så jeg ser utfordringen med å finne en restaurant i Bergen sentrum som passer deres smak. Mange av stedene jeg har nevnt er troende til å servere langtidskokte kjøttretter med mørt kjøtt i smaksrik saus, men om vinteren, ikke nå i juni. Anonymkode: cdad1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Del Skrevet 12. juni 2022 Feil lenke ang. Bjellands kjøkken, her er den riktige: https://nordnesrepublikken.no/2019/01/10/na-skal-randi-endelig-sette-seg-ned/ Anonymkode: cdad1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Del Skrevet 12. juni 2022 Takk for tips👌 Mamma kan spise alt mulig så lenge det ikke er spicy, mens pappa er den typen som kan spise kjøttkaker 7 dager i uken😀 Jeg er vegetarianer, derfor har jeg ikke oversikt over alle kjøttrestauranter. Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #10 Del Skrevet 12. juni 2022 Et sted som faktisk har kjøttkaker på menyen, og annen safe tradisjonsmat, er Pingvinen i Vaskerelven: https://www.pingvinen.no/ Men det er ikke akkurat et sted man feirer en så stor dag der, og hipster-tettheten er høy. Så ikke vet jeg. Men kjøttkakene finner du der i hvert fall! Anonymkode: cdad1...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #11 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et sted som faktisk har kjøttkaker på menyen, og annen safe tradisjonsmat, er Pingvinen i Vaskerelven: https://www.pingvinen.no/ Men det er ikke akkurat et sted man feirer en så stor dag der, og hipster-tettheten er høy. Så ikke vet jeg. Men kjøttkakene finner du der i hvert fall! Anonymkode: cdad1...49f Menyen på Pingvinen hadde absolutt falt i smak, ikke noe fancy dill dall, men fenalår og kjøttkaker. Synes at nesten 250,- for kjøttkaker var i dyreste laget. Har ikke vært inne på Pingvinen på et par år, og da var det litt småsjabby der, men de har muligens shinet opp litt? Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Del Skrevet 12. juni 2022 Tror nok Pingvinen stadig er småsjabby, dessverre. Det er liksom stilen deres. Anonymkode: cdad1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #13 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menyen på Pingvinen hadde absolutt falt i smak, ikke noe fancy dill dall, men fenalår og kjøttkaker. Synes at nesten 250,- for kjøttkaker var i dyreste laget. Har ikke vært inne på Pingvinen på et par år, og da var det litt småsjabby der, men de har muligens shinet opp litt? Ts Anonymkode: f6435...63b Nei, de har ikke det. Men maten skal være god. Hvis Nesttun kan være et alternativ har Le chef god mat, type reinsdyrsteik, ørret.. Anonymkode: 55af6...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Del Skrevet 14. juni 2022 Spisekroken på klosteret er kjent for å servere kalv i treretteren. De har moderne tradisjonell mat, og restauranten passer godt til slike feiringer. http://www.spisekroken.no/ Anonymkode: e9a2a...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 14. juni 2022 #15 Del Skrevet 14. juni 2022 Jeg tror det skal litt til å få kjøttkaker til billigere enn 250kr, siden du reagerte på prisen på pingvinen. Det er dyrt å spise ute selv om det er hverdagskost. Støtter de andre forslagene over her. I tillegg er det Wesselstuen, to kokker, damsgårdsstuene, cafe Bergen. Hvertfall om du tenker husmannskost 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Del Skrevet 14. juni 2022 Luckiness skrev (1 time siden): Jeg tror det skal litt til å få kjøttkaker til billigere enn 250kr, siden du reagerte på prisen på pingvinen. Det er dyrt å spise ute selv om det er hverdagskost. Støtter de andre forslagene over her. I tillegg er det Wesselstuen, to kokker, damsgårdsstuene, cafe Bergen. Hvertfall om du tenker husmannskost Tenker stek, indrefilet osv Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #17 Del Skrevet 14. juni 2022 Fincken har det beste kjøttet i byen! Anonymkode: 82c70...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fincken har det beste kjøttet i byen! Anonymkode: 82c70...b2c Trodde det var kun et utested og ikke spisested? Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Del Skrevet 14. juni 2022 Lysverket Anonymkode: fcfc8...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lysverket Anonymkode: fcfc8...015 Hvordan er prisnivået på middag der? Ts Anonymkode: f6435...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå