Gå til innhold

Skulle være sukkerfri helg, gikk skeis. Fler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fredag ble vi invitert på tapas til venner. Tenkte det skulle gå bra. Så fort en bit focaccia er spist, så er det som om kroppen skriker etter mer karbs. Ble litt kjeks også. Og fikk servert vin, crush og ginger joe i løpet av kvelden. Nok sukker bare der. Men etter tapasen var det så mye salt, så ja takk til dessert. 
Lørdag ble ikke bedre, avsluttet en fin sommerdag i hagen til noen venner som serverte jordbær og is, noe smågodt. Klarer ikke stå i mot! Hva feiler det meg?

Så her sitter jeg å føler jeg har lagt på meg tre kg i helgen, mage stor som om jeg var 4-5 mnd gravid. Og selvfølelsen og samvittigheten er helt vanvittig! 

Anonymkode: afcb2...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hehe ja. Bursdagsselskap til niesen min, ble litt kake. Men det går fint, opp på hesten igjen i dag :) 

Anonymkode: c1c45...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til veldig mørk sjokolade for en god stund tilbake og spiser en liten bit av og til. Generelt har jeg sluttet å spise ting med sukker. Det var vanskelig den første uken, mens nå som det har gått lenger tid så har jeg ikke lyst på det lenger. Har mer lyst på alle typer frukt, bær og melon enn noen gang før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje ikke svaret du vil ha, men jeg tenker det er lettere om du velger å unngå sukker i hverdagen og heller unner deg det i helgen, med måte 😊 Her spiser jeg gjerne noe usunt på besøk, men ikke hjemme. I tillegg er jeg ikke veldig rigid på hva jeg spiser, men totalt sett har jeg et sunt og variert kosthold som gjør at jeg holder meg frisk og normalvektig. 

Anonymkode: 045a7...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fredag ble vi invitert på tapas til venner. Tenkte det skulle gå bra. Så fort en bit focaccia er spist, så er det som om kroppen skriker etter mer karbs. Ble litt kjeks også. Og fikk servert vin, crush og ginger joe i løpet av kvelden. Nok sukker bare der. Men etter tapasen var det så mye salt, så ja takk til dessert. 
Lørdag ble ikke bedre, avsluttet en fin sommerdag i hagen til noen venner som serverte jordbær og is, noe smågodt. Klarer ikke stå i mot! Hva feiler det meg?

Så her sitter jeg å føler jeg har lagt på meg tre kg i helgen, mage stor som om jeg var 4-5 mnd gravid. Og selvfølelsen og samvittigheten er helt vanvittig! 

Så utrolig uinteressant. 

Anonymkode: 6fb74...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt sukkerfrie perioder, men jeg har alltid hatt unntak for middagsbesøk hos andre og så videre. Så lenge det ikke skjer så ofte, gjør ikke det noe, syns jeg. Denne helga var kanskje ikke den beste å starte på?

Anonymkode: 1ad71...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har hatt sukkerfrie perioder, men jeg har alltid hatt unntak for middagsbesøk hos andre og så videre. Så lenge det ikke skjer så ofte, gjør ikke det noe, syns jeg. Denne helga var kanskje ikke den beste å starte på?

Anonymkode: 1ad71...0fe

He he, det har du nok rett i! Var dum helg å starte på.

Jeg spiser ikke sukker i hverdagen, men tror jeg har det best uten noen tilsatt sukker. Vanskelig når en er sammen med andre synes jeg.

Hva gjør dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er jo helt normalt. Hvorfor må det feile deg noe? Det er ikke noe sykt med å ikke klare et ketogent kosthold. Man har ikke spiseforstyrrelse fordi man lar seg friste av dessert og smågodt. Jeg blir så flau av å lese inne på kostholdsforumet altså. Spis litt mindre de neste dagene da vel.

Anonymkode: 8718e...041

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er uhyre sjelden folk klarer å plutselig helt avstå fra noe, det er omtrent dødfødt før man begynner. Anbefaler å heller begrense inntak. 

Anonymkode: 77589...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, det er jo lov å si nei takk? Det er også lov å ta litt og stoppe der?

Jeg hadde spist litt focaccia og drukket rødvin, men sagt nei til de mest åpenbare sukkerbombene. Nei til dessert? Eventuelt bare litt. 

Jordbær og is ja, hva med å ta med en pakke fløte og si nei takk til is? Eller hva så, ta en skje is, men ikke ta masse smågodt i tillegg.

Du må trene viljestyrken, lær å si nei takk. En bruker på forumet her hadde en fin sammenligning, bare fordi man kommer med et hjul utenfor asfalten på veien, så vrenger man ikke bilen ut i grøfta for "hjulet var utenfor likevel". 

Skjerp deg. 

Anonymkode: e5f43...888

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, det er jo lov å si nei takk? Det er også lov å ta litt og stoppe der?

Jeg hadde spist litt focaccia og drukket rødvin, men sagt nei til de mest åpenbare sukkerbombene. Nei til dessert? Eventuelt bare litt. 

Jordbær og is ja, hva med å ta med en pakke fløte og si nei takk til is? Eller hva så, ta en skje is, men ikke ta masse smågodt i tillegg.

Du må trene viljestyrken, lær å si nei takk. En bruker på forumet her hadde en fin sammenligning, bare fordi man kommer med et hjul utenfor asfalten på veien, så vrenger man ikke bilen ut i grøfta for "hjulet var utenfor likevel". 

Skjerp deg. 

Anonymkode: e5f43...888

Ja, det var en veldig fin lignelse!

Anonymkode: c1c45...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...