Gå til innhold

Er det sant at sakte vektnedgang gir mindre løsthud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det en myte?

Anonymkode: 51537...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken er vel at sakte vektnedgang sammen med styrking vil gi "mindre løs hud", men kan ikke si det virket her gitt.

AnonymBruker
Skrevet
missbluebird skrev (1 time siden):

Tanken er vel at sakte vektnedgang sammen med styrking vil gi "mindre løs hud", men kan ikke si det virket her gitt.

Kjipt 😕 

Anonymkode: 51537...edf

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Huden trekker seg ikke raskere eller saktere sammen hvis man går ned mye eller lite, prosessen tar opp til 2 år uansett. 

Anonymkode: e9920...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Som brukeren over her skriver så ender man opp med like mye løs hud til slutt. Huden kan imidlertid trekke seg en del sammen både under og etter vektnedgang. Hvis man går ned sakte vil huden mer få tid til å trekke seg sammen samtidig med vekttapet, og dermed kan man få inntrykk av at man får mindre løs hud. Totalen er imidlertid det samme.

Hvor mye løs hud man får har mer med alder, gener, vekt, kroppsform og hvor lenge man har vært overvektig å gjøre.

Anonymkode: 559d0...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har mye med gener å gjøre. Min mage trakk seg helt sammen veldig raskt etter begge svangerskap. Ingen løs hud eller strekkmerker (fødsel er vel den raskeste vektnedgangen som finnes i mageregionen😅). Andre får jo et skikkelig heng kun etter en graviditet. 
Samtidig vil jeg tro at dersom man har vært overvektig veldig lenge, skal det mer til for huden å trekke seg sammen.

Men hadde aldri forsinket vektnedgangen med vilje for å kanskje få mindre løshud. Jeg tror det har lite å si.

Anonymkode: 4c1bd...e46

AnonymBruker
Skrevet

Stemte ikke her. Gikk ned 45 kilo over åtte år, med styrketrening. Står på venteliste for fjerning av løs hud.

Anonymkode: cff7d...6f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte tre år på 60 kg ned. Ikke løshud å snakke om. Jeg tror det har noe å si. Det trodde legen som skulle vurdere meg for kirurgi også. 

Anonymkode: fb8de...ba7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alder og gener er nok det som avgjør her, ikke hvor fort eller tregt du går ned i vekt, dessverre. 

Anonymkode: 5948f...c15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stemte ikke her. Gikk ned 45 kilo over åtte år, med styrketrening. Står på venteliste for fjerning av løs hud.

Hvor skal du fjerne hud og var det vanskelig å få det innvilget? 

Anonymkode: 55636...8d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor skal du fjerne hud og var det vanskelig å få det innvilget? 

Anonymkode: 55636...8d0

Lår og overarmer. Nei, var veldig enkelt egentlig. Ba legen om henvisning, kom inn til plastikkirurg for vurdering og hun sa at det var nok til å få dekket. Har så mye ekstra hud som gjør det vanskelig å få på seg klær i riktig størrelse. Og mye sår på lårene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg brukte tre år på 60 kg ned. Ikke løshud å snakke om. Jeg tror det har noe å si. Det trodde legen som skulle vurdere meg for kirurgi også. 

Anonymkode: fb8de...ba7

Er 60kg på 3år å gå sakte ned i vekt? Eller hva mener du? 20kg i året er vel relativt raskt? Og sinnsykt bra jobba!!!

Anonymkode: 4c1bd...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk du det dekket? Har løs hud på halsen. Er bare 38 år.

Anonymkode: f02d4...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på, men også om huden kanskje trekker seg enda saktere sammen om man har vært overvektig lenge? 

At kroppen kan fortere trekke seg sammen til en tidligere fasong, enn en helt ny en? 🤷🏼‍♀️

Også er det jo også en faktor på hvor fort man ble overvektig ift til at huden blir strekt/strekkmerker? 

Er jo mye som kan skyldes at huden blir strekt, graviditet, sykdom, vann i kroppen, også overvekt 

Anonymkode: fce0e...b68

AnonymBruker
Skrevet

Gikk ned ca 35 kg på knapt et år, og jeg fikk ikke mye løs hud. Men jeg trente aktivt ved siden av og var relativt ung (midten av 20-årene), så kan jo ha hatt en del å si. 

Anonymkode: 689e4...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...