Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en skikkelig invasjon av digre fluer i leiligheten. Det pleier alltid å komme noen på våren, men nå er det helt sinnsyke mengder. Noen som har råd for å bli kvitt dem?  Vi bor i en gammel bygård med doble vinduer. Har skjønt at de ofte holder til i sprekker e.l. i vinduskarmen, men jeg skjønner ikke helt hvor eller hva man kan gjøre med det. Siden de kommer inn må det vel være på innsiden av vinduene et sted? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker spraye masta kill i alle vinduskarmer og andre steder de kan komme inn.

Skrevet
trøndermann38 skrev (21 minutter siden):

Jeg bruker spraye masta kill i alle vinduskarmer og andre steder de kan komme inn.

Gjør du det på kjøkkenet også? Vi finner massevis i vinduet på kjøkkenet og i stua, litt usikker på hvir sunt det er å spraye insrktsspray rett ved der vi spiser?

Skrevet
Stine79 skrev (4 minutter siden):

Gjør du det på kjøkkenet også? Vi finner massevis i vinduet på kjøkkenet og i stua, litt usikker på hvir sunt det er å spraye insrktsspray rett ved der vi spiser?

Ja, sprayer jo bare i karmen, ikke på kjøkkenbenken

Skrevet

Spray karmene på vinduene, og vask godt over benker/bord etterpå.

Også kan det være en ide å støvsuge karmene og rundt hele vinduet om du får til. Både sein høst og tidlig vår.

• Liker 1
Skrevet

Har nå sprayet stuevinduene grundig, fant en haug med døde fluer der i morges. De kommer tydeligvis inn i leiligheten like lett som før, men dør etter å ha vært i vinduet en stund, det hjelper jo ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...