Gå til innhold

Altfor tynn overkropp...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er knapt 160 cm. Så det er vel ikke så unormalt det 😊 

Jeg har også en sunn bmi og vekt godt innenfor normalområdet.

Det var ikke vekten i seg selv, men forholdet over/under 😅 

Anonymkode: 6f916...87a

Xxs i bukser også? Eller mente du overkroppen? 
Husk at man er bygget forskjellig. Jeg er nok litt som deg, selv da jeg hadde anoreksi for mange år siden med bmi15, så var ikke legger og lår så tynne som bmi «skulle tilsi». Resten var derimot skinn og ben. Jeg velger å bruke løse bukser for å ikke framheve bena. Men nå hadde vel du motsatt problem, altså at du syns bena er ok men overkroppen for tynn? Trene litt armer og bruke løse tskjorter? Ikke driv å vis deg i bar overkropp for moren din da vel, dersom hun driver å kommenterer.

Anonymkode: efb25...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 hours ago, Villfisker said:

Du sier du trener masse, men hvordan trener du? Hvordan du er bygd i utgangspunktet får du ikke gjort så mye med, men det går absolutt an å jobbe med det du ønsker å endre på. Spørsmålet er hvorfor du vil gjøre det. Hvis du vil endre på deg selv, for å føle deg fin nok for andre, er det et veldig dårlig mål. Da vil du alltid finne noe nytt å pirke på senere.

mange damer trener veldig lite overkropp, i frykt for å bli «for store». Sannheten er at man blir formet. Ikke svær og klumpete. Har du mulighet til å få noe veiledning i trening og kosthold, for å nå ønsket mål? Tror absolutt en trener og en kostholdsveileder kan hjelpe deg. Men sørg for at det er for de riktige grunnene. Gå med T-skjorte du. Du har ingenting å skamme deg over.🙂

Støtter alt dette.

Jeg hadde lignende "problem" som deg TS! Krageben og brystben gjorde at jeg så himla tynn ut (usunt tynn), men formfulle lår og stor rumpe og helt flat, definert mage. Løsningen min ble å trene mer bryst og skulder og armer! Nå ser puppene mer spretne ut, armene er slanke, men definerte, skuldrene ser sterke ut uten å være store og man kan ikke se brystbena med mindre jeg bøyer meg litt bakover. Jeg så skrøpelig ut tidligere, men nå ser jeg slank og sunn ut, og holder samme bmi som deg! 

Anonymkode: 7e0d9...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Xxs i bukser også? Eller mente du overkroppen? 
Husk at man er bygget forskjellig. Jeg er nok litt som deg, selv da jeg hadde anoreksi for mange år siden med bmi15, så var ikke legger og lår så tynne som bmi «skulle tilsi». Resten var derimot skinn og ben. Jeg velger å bruke løse bukser for å ikke framheve bena. Men nå hadde vel du motsatt problem, altså at du syns bena er ok men overkroppen for tynn? Trene litt armer og bruke løse tskjorter? Ikke driv å vis deg i bar overkropp for moren din da vel, dersom hun driver å kommenterer.

Ja bukser også..

Litt motsatt her da, hvor bmi er helt fin og sunn, men hvis man bare ser overkroppen så ser jeg nok kanskje usunn tynn ut.

Nei gjør jo ikke det. Men allikevel så stikker det med slike kommentarer. Selv om hun ikke direkte ser kroppen min, så kommenterer hun fordet. Men ja, det er vel bare av kjærlighet. Men allikevel så har hun klart å få meg til å føle at det er ekkelt når det er så synlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Støtter alt dette.

Jeg hadde lignende "problem" som deg TS! Krageben og brystben gjorde at jeg så himla tynn ut (usunt tynn), men formfulle lår og stor rumpe og helt flat, definert mage. Løsningen min ble å trene mer bryst og skulder og armer! Nå ser puppene mer spretne ut, armene er slanke, men definerte, skuldrene ser sterke ut uten å være store og man kan ikke se brystbena med mindre jeg bøyer meg litt bakover. Jeg så skrøpelig ut tidligere, men nå ser jeg slank og sunn ut, og holder samme bmi som deg! 

Anonymkode: 7e0d9...c0d

Ja jeg har vært litt redd for at mer trening enn det jeg allerede gjør på overkroppen ville gjøre den enda tynnere. Men da skal jeg heller fortsette med det, å prøve få i meg mer sunt fett. Spiser nok for mye magre produkter..

Men ja, skuldre og armer er veldig definert nå, har nok litt lav fettprosent, så tror jeg med fordel kunne økt den litt. Men så kan man ikke "punktøke" den akkurat heller. Men får ta tipsene her om å kanskje øke litt mer på treningen på armer og skuldre. Så vil jeg kanskje se sunnere ut, også der! ☺️

Takk for alle svar og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Vet ikke hvordan du ser ut TS, men man kan være normal/slank/sunn og se konturer av ben. Forskjell på det og radmager. Og det er selvsagt forskjell på kropper. Det kan være vanskelig å vurdere folks kropp, hva som er en sunn BMI. Både fordi bmi ikke nødvendigvis er et godt mål, og fordi vi er vant med å se en stor befolkning (fedme og overvekt dessverre hyppig).

Anonymkode: deb8d...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bry deg om hva moren din sier. Det er typisk mødre å mene at barna,  samme hvor vokse de er, er for tynne. Og det er bare tull. Det er helt vanlig med synlige ben, og det er ikke stygt.

Anonymkode: 80c5a...6da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 20.58):

Ja bukser også..

Litt motsatt her da, hvor bmi er helt fin og sunn, men hvis man bare ser overkroppen så ser jeg nok kanskje usunn tynn ut.

Nei gjør jo ikke det. Men allikevel så stikker det med slike kommentarer. Selv om hun ikke direkte ser kroppen min, så kommenterer hun fordet. Men ja, det er vel bare av kjærlighet. Men allikevel så har hun klart å få meg til å føle at det er ekkelt når det er så synlig.. 

Hvis bmi er helt sunn og fin, så ser du garantert helt fin ut. Det er heeelt naturlig og riktig at skjelettet syns litt her og der. Det er sikkert bare uvant for moren din dersom du har vært tykkere før. Litt vanligere for bestemor-generasjonen å være så opptatt av at unge folk er for tynne, men moren din henger sikkert litt etter. Det er også lov å si fra til mor neste gang hun sier noe. Bare si at det er sårende at hun snakker stygt om kroppen din, og forsikre henne at du er frisk og rask.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...