Gå til innhold

Billige aktiviteter for barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen gode råd!

Barna har nå blitt 10 og 12 år, og de er så DRITTLEI turer i skogen og nærmiljøet og sentrum at de nekter å bli med lenger. Det forstår jeg jo, for jeg har jo bare gjort det i årevis fordi det er "forventet" og fordi vi ikke har råd til trampolineland/badeland o.l.

Eldstemann kan være litt med venner innimellom, yngste blir mobbet på skolen og har kunn onlinevenner...

Men de kan jo ikke bare sitte inne! Så hva i himmelens navn kan jeg ta de med på, som ikke koster stort?

Stranda blir det forhåpentlig vis snart varmt nok til, men ellers er jeg blank....

Bor i Oslo by the way.

Anonymkode: 9c033...732

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Marka blir jo ikke oppbrukt.
Diverse fritidsklubber/ungdomshus har åpnet nå og har mange bra tilbud. På fredag er det vg-lista topp 40 på Rådhusplassen. Basket, skating-hva liker de da? 

Anonymkode: baeaf...a80

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Diverse fritidsklubber/ungdomshus har åpnet nå og har mange bra tilbud. På fredag er det vg-lista topp 40 på Rådhusplassen. Basket, skating-hva liker de da? 

Jo, marka blir så absolutt oppbrukt, når man har gått rundt i den mot sin vilje hele livet....

De liker ingen ting, er vel det som er problemet, de vil bare sitte inne å game. Og hvis de skal ut, vil de kun i trampolinpark eller bade.

de nekter å gå tur, vil ikke sykle, vil bare dyre ting eller sitte hjemme å game.

Topp 20 var jo en super ide:) tusen takk

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Akerhus Festning, Ekebergparken, Botanisk Hage, Stovnertårnet, Verdensparken, Vigelandsparken, Folkemuseet, øyhopping i Oslofjorden (Hovedøya har en fin strand, café og klosterruiner, men også Gressholmen og Langøyene er verdt et besøk), stolpejakt og nå om sommeren kan dere teste de ulike strendene rundt omkring. :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det masse moro med å leke grava gull i skogen i den alderen, også kongen i suppa ble mye lekt siden vi var bare to.

Anonymkode: 7a0b0...84a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger noen gode råd!

Barna har nå blitt 10 og 12 år, og de er så DRITTLEI turer i skogen og nærmiljøet og sentrum at de nekter å bli med lenger. Det forstår jeg jo, for jeg har jo bare gjort det i årevis fordi det er "forventet" og fordi vi ikke har råd til trampolineland/badeland o.l.

Eldstemann kan være litt med venner innimellom, yngste blir mobbet på skolen og har kunn onlinevenner...

Men de kan jo ikke bare sitte inne! Så hva i himmelens navn kan jeg ta de med på, som ikke koster stort?

Stranda blir det forhåpentlig vis snart varmt nok til, men ellers er jeg blank....

Bor i Oslo by the way.

Kanskje ikke rart de er drittlei turer i skogen og nærmiljøet når forelderen tydeligvis alltid har vært det. Du har nok vist det ovenfor barna og... bevisst eller ei.. Det er forøvrig mye artig å finne på ute i skog og mark. Bare en er litt kreativ. Prøvd å lage båter av bark, pinner og blad, og sende de nedover elva eller en liten bekk? Invitere kjente med barn på dagstur i skogen, grille pølser og leke? Lag hinderløype i skogen, med tau og slike ting. 

* Stolpejakt krever jo teknologi. Den kan jo gåes/sykles/løpes... dere kan ha konkurranse om å være førstemann til å registrere en stolpe. Morsomt og aktivt!

* Konserter i oslo fremover? 

* Det er ikke sommerskole i oslo da? Ypperlig mulighet for yngste som blir mobbet, til å bli kjent med nye mennesker, og få seg venner. 

* Stranda? Mulig å bade året rundt. En rask dukkert og inn i varme klær, og noe varmt og godt i koppen passer jo fint nå. 

* Kjøpe uteleker til hagen. Hvis dere ikke har hage, kan dere bruke parken.. Badminton. En lek der man setter ned hvite "tunneller" i bakken, og så skal man slå ballen gjennom med en kølle. Husker ikke hva det heter. Fotball? 

Anonymkode: 5858e...0fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart marka kan bli oppbrukt 

Anonymkode: 5fcab...63b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde det masse moro med å leke grava gull i skogen i den alderen, også kongen i suppa ble mye lekt siden vi var bare to.

Når du var 12 år?

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du var 12 år?

Hva har det med saken å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Båt ut til øyene 

bootcampløype om dere har det

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vel råd til å gå på slike steder som de faktisk ønsker å gå på og av og til? Skjønner jo godt de ikke ønsker å gå å gå i marka å trø hele tiden. Er jo gaming, fritidsaktiviteter og slike steder barn i den alderen ønsker å drive på med.

Anonymkode: 32735...0f8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt urealistisk at du skal finne masse gratisaktiviteter som fenger i den alderen. Om de ikke liker skog og strand, så må man gjøre en prioritering. Innimellom har dere vel råd til aktiviteter som koster noe? 

Homestart har gratis aktivitetskort de gir ut til fattige familier i enkelte bydeler. Kanskje prøve det?

Anonymkode: 2f852...191

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Frisbeegolf

Bordtennis 

Sandvolleyball

Anonymkode: b77d3...ff5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen som dere kan bytte bolig med noen dager? Kanskje du kjenner noen som kunne tenke seg et par dager i Oslo, og så kunne dere sett dere rundt et annet sted? Vi gjorde det med en familie for et par år siden og det var veldig vellykket. Det kostet ikke mye heller, for vi betalte oss ikke inn noe sted egentlig. Var bare på en annen strand, så andre ting og fikk litt nye inntrykk. Og så kunne ungene faktisk si de hadde vært et sted da skolen starta igjen🤪

Anonymkode: 57256...beb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Joda, men 2022 ungdommer er ikke som 80 og 90 talls ungdommer 👀

Skrevet
WhisperingWind skrev (55 minutter siden):

Joda, men 2022 ungdommer er ikke som 80 og 90 talls ungdommer 👀

Dette!

• Liker 1
Skrevet

Holder en knapp for stranden. Og at selv om ene barnet kun har onlinevenner så bør den andre kunne få ta med seg en venn eller to på aktiviteter. Det kan jo bli sosialt for de alle. 
Og kanskje forsøke at ikke alt skal være planlagt eller at de må pushes ut på aktiviteter hver dag. Det er lov med noen gamingdager i ferien også. 

-Spille spill, quiz, kahoot
-Lage noe god og spennende mat
-Kanskje barna innimellom kan stå ansvarlig for å handle og lage en middag de selv bestemmer?
-se film/serier
-Uteleker 
-Vannkrig i hagen/parken
-hobbyting som tegning, maling, sying, strikking, aktivitetshefte tilpasset alderen
-piknik/grilling
-åpne gårder

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vg lista på Rådhusplassen er gratis og kult! Kjempegodt tips. 

Anonymkode: 4adc4...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...