AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Som overskriften sier. Jeg kan ikke se noe på hunden min (kort, glatt pels) og hun klør seg heller ikke noe spesielt. Men jeg så et lite insekt på henne og vil veldig gjerne vite om det kan være en loppe. Den er vekk, så jeg må undersøke henne. Er det sånn at det vil være tydelig hvis hun har det (f.eks. i lysken eller på magen) eller kan hun ha lopper uten at det synes? Anonymkode: 62001...d7a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Ja, du ser lett lopper eller egg i pelsen. Sjekk godt rundt ørene. Anonymkode: 3448a...51e
Astra Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 (endret) Vi har ikke hundelopper i Norge. Så med mindre hunden har vært på utenlandstur, så er det snakk om fugleloppe. Denne overlever ikke i pelsen på en hund, men kan jo bite både folk og dyr. Det vi derimot har i Norge er lus. Disse hopper derimot ikke. Hvis hunden har lus må den behandles. Ta kontakt med veterinær hvis du mistenker lus (eller mot formodning hundelopper). Endret 12. juni 2022 av Astra 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå