Gå til innhold

Mannen kommer med sure kommentarer da han er trøtt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ER SÅ lei! 

Sover han for lite er det sure kommentarer, våkner ungen for tidlig spør han hvorfor i alle dager vi legger henne 1930 når han aldri får sove ut, våkner hun om natten så er det "helvete, snur seg og pakker dynen rundt seg. 

Smeller med dører om morningen.

HVA GJØR MAN MED SÅNT? .. BLIR HELT SPRØ...

Anonymkode: 6cce2...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig umoden ut. 

Du har vel gitt beskjed, om han selv ikke skjønner at livet før og etter barn er to forskjellige verdener. 

Anonymkode: a0303...3e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Be han legge seg klokke 19:30 selv, slik slik at han er uthvilt om morgenen. Når man er småbarnsforeldre er det slutt på å legge seg ved midnatt og sove utover formiddagen.

Anonymkode: 578a6...77f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Be han legge seg tidligere om han ikke får nok søvn. Og be han ikke la humøret sitt gå ut over deg.

Anonymkode: 39f34...03f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen er helt enkelt litt mer morgengretne enn andre. Jeg ville ha pratet med han senere på dagen og gitt beskjed at dette er noe han behøver å jobbe med. Om du kanskje sier «vi kan prate om dette senere når du er på bedre humør» sånn at han forstår hvor drøy han er. Kommentarene som kommer på natten ville jeg ha tatt opp litt utover dagen. Ingenting kommer til å skje over natta men om du gjør han bevist på at han oppfører seg som en drittsekk så vil forandringen komme gradvis forhåpentligvis

Anonymkode: ec097...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Tar en prat med ham?

At han gjerne må være sur inni seg, men enten får han legge seg tidligere - eller så må han klappe igjen sitronkommentarer og smelling med dører.

For en dust 😅🤷‍♀️

Jeg smeller tilbake av sånt og gir beskjed. 

Anonymkode: 595b1...df1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Be han legge seg klokke 19:30 selv, slik slik at han er uthvilt om morgenen. Når man er småbarnsforeldre er det slutt på å legge seg ved midnatt og sove utover formiddagen.

Anonymkode: 578a6...77f

Nei. Vi har 2 barn som legger seg 1930/20, og vi legger oss gjerne midnatt og står opp uten å bli sure klokka 7-8:30.

Men den mannen må slutte å være så sur.

Skrevet

Kanskje han ikke har det helt greit om dagen? 

Skrevet

Det er slitsomt å aldri komme ovenpå av søvn, men han kan jo legge seg tidligere selv også?

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (2 minutter siden):

Det er slitsomt å aldri komme ovenpå av søvn, men han kan jo legge seg tidligere selv også?

Meadow skrev (37 minutter siden):

Kanskje han ikke har det helt greit om dagen? 

Ja det forstår jeg. Han legger seg ofte kl 21 om kvelden liksom...forstår han er sliten, men det er jeg også - som er 5 dager over termin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ER SÅ lei! 

Sover han for lite er det sure kommentarer, våkner ungen for tidlig spør han hvorfor i alle dager vi legger henne 1930 når han aldri får sove ut, våkner hun om natten så er det "helvete, snur seg og pakker dynen rundt seg. 

Smeller med dører om morningen.

HVA GJØR MAN MED SÅNT? .. BLIR HELT SPRØ...

Du forteller han at uansett humør elller vondt i hodet så er han forpliktet til å skjerpe seg, og så spør du hva du kan gjøre for å tilrettelegge bedre for søvn. Jeg tror det beste for han og kanskje dere begge er å gå til sengs 1945.

Skrevet

Da hadde jeg sagt: du er ikke et barn, du får faktisk ta deg sammen.

Skrevet

Kast han ut, det blir ikke bedre. Det er hvertfall min erfaring..

AnonymBruker
Skrevet

Den gang DA

Hver gang NÅR

Anonymkode: 6effa...3ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja det forstår jeg. Han legger seg ofte kl 21 om kvelden liksom...forstår han er sliten, men det er jeg også - som er 5 dager over termin.

Da får dere prate sammen om det i det minste. Det blir ikke mindre oppvåkninger med nr2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...