Gå til innhold

Hva gjør jeg? Ønsker rask svar.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente23
Skrevet

Hei.

Har en liten datter som nettopp har blitt seks måneder. Hun sover i egne seng inne på vårt rom, det har seg slik at vi har kun et soverom, så hun har en vogge som hun sover i.

Jeg legger henne kl 1900, og hun sover til kl 0000, da gir jeg henne mat men så våkner hun i ett tiden igjen og jeg får henne ikke til og sove uten og gi henne mat, så da er det og gi henne mat igjen, så våkner hun igjen i fem tiden og får mat, og sover til syv. Kan ikke la henne ligge og gråte da vi har folk som bor under oss og skal sove. Har prøvd med vann det hjelper ikke, har prøvd og legge klær med lukten av meg til henne men ikke noe hjelper, jeg ammer ikke.

Hva gjør jeg, er kjempe sliten da jeg jobber full jobb ved siden av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du begynt med grøt på kvelden enda? Det er i alle fall verdt ett forsøk. Var jeg deg ville jeg gitt henne grøt før sengetid kl. 19, samt det hun orker av melk. Gjør ett forsøk og se om hun sover gjennom natten, og gjør hun ikke det ville jeg i tillegg vekket henne før egen leggetid og gitt mer melk. Det funket i alle fall da jeg gikk gjennom det samme!!!

Forøvrig bør kanskje pappa være den som går bort til vuggen i nattestimene og roer ned tulla - han har ikke melken så lett tilgjengelig - og det vet hun!

Lykke til....

Skrevet

hør på forrige innskriver, jeg tenkte med en gang det samme.

Kanskje det har noe med maten å gjøre.

Gi henne litt kraftigere kost på kveldene før hun skal legge seg.

Klarer jenta å være våken litt lenger enn 7 på kvelden så prøv det.

Kanskje ved å utsette leggingen en halv time hjelper.

Men jenta de er ikke mer enn 6 mnd og så små barn har det med å være litt sånn .

Datteren min holdt på sånn til hun var 9 mnd og plutselig roet hun seg.

Men klarer du og holde ut en stund til, så vil dette roe seg av seg sjøl.

Skrevet

MIn holdt på slik i over 1,5 år, dog uten å spise...

da er det å legge seg tidlig og sove på skift om du har noen å dele med...

Gjest jente23
Skrevet

Takker for alle svar, jeg gir henne grøt før hun legger seg og en flaske med melk, men hun er så sliten da at hun ikke klarer og drikke mer, kan kanskje prøve og vekke henne før jeg legger meg og gi henne mat.

Jeg lurte litt på om hun var litt liten enda, men det er veldig opp og ned med henne en periode er hun oppe en gang om natten og får mat og nå er det tre. Er dette normalt kanskje?

Er så uerfaren og vet liksom ikke, men er veldig takknemlig for alle svar.

Skrevet

Hva gjør du når hun våkner om natta da?

Tar du henne opp av senga, bærer a rundt mens du lager maten etc.??

Det å bli tatt opp om natten er jo bare kos for ungen sin del...

Gjest jente23
Skrevet

Hei igjen.

Når hun våkner prøver jeg og gi henne sutten, hjelper ikke det så lar jeg henne ligge i sengen men jeg går og lager mat, gir henne flaske med melk mens hun ligger i sengen, tar henne ikke opp så drikker hun litt, snur seg tar tommelen og sover vidre.

Skrevet

Hehe det der hørtes kjent ut... :D

Jeg tror at hun gjør det fordi hun vil ha litt oppmerksomhet, men samtidig er det godt med melk også...

Gi henne et par måneder til du før du kan regne med at hun sover over...

Du kan jo så klart prøve skrike-taktikken, men jeg mener egentlig at hun er litt for lita ennå.

Hadde jeg vert deg eller du vært meg ville jeg ha ventet til jenta er 8 - 9 mnder...

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva med å varsle naboene om 3 - 4 skrikenetter? Det hjalp oss, enda jeg hadde liten tro på det.

Du trenger absolutt søvn hvis du har full jobb! (har du ikke permisjon?) Her må pappan trå til!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...