Gå til innhold

Får jeg lønn i juli? Utbetalt feriepenger i juni

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på et sykehus, fast månedslønn. Nå i juni står det følgende på lønnsslippen:

- Vanlig lønn

- Trekk pga. feriedager

- Feriepenger

Hva skjer nå i juli, hvor jeg har tre uker ferie? Får jeg vanlig månedslønn? Får jeg kun lønn for den ene uken jeg jobber?

Anonymkode: 1d5e5...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå oppgir du ikke beløpene, men ut i fra hva du skriver virker det som arbeidsgiver trekker all lønn for de ukene du har krav på ferie i juni samtidig som de betaler ut feriepengene. Da får du normal lønn alle andre måneder selv om du har ferie. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg jobber på et sykehus, fast månedslønn. Nå i juni står det følgende på lønnsslippen:

- Vanlig lønn

- Trekk pga. feriedager

- Feriepenger

Hva skjer nå i juli, hvor jeg har tre uker ferie? Får jeg vanlig månedslønn? Får jeg kun lønn for den ene uken jeg jobber?

Spørsmålet her er hvor mange feriedager som er trukket på junilønna. Er alle feriedagene trukket (noe som er ganske vanlig)? Da får du vanlig lønn i juli. Har du bare blitt trukket for den ferien du tar ut i juni? Da blir du trukket for resterende ferie etter hvert som ferien tas ut, og må planlegge/rasjonere feriepengene deretter. 

Anonymkode: 1e3d4...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Alle feriedagene er trukket, så da antar jeg at det blir vanlig lønn i juli :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Alle feriedagene er trukket, så da antar jeg at det blir vanlig lønn i juli :) 

Ja, sånn er det for meg. Fast jobb i staten. I juni fikk jeg lønn, feriepenger, og så trekk for 5 uker ferie. Så altså utbetalt ca. 20 000 over vanlig lønn. Og i juli vil jeg få vanlig lønn igjen.

Anonymkode: c4c18...353

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helseforetak (sykehus), ble trukket for 5 ukers ferie nå i juni og får vanlig lønn i juli. Sånn har det vært på alle arbeidsplasser jeg har vært på (statlig/helseforetak/kommunal). 

Anonymkode: 9370c...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...