Gå til innhold

Er faren min psykopat? Er det mulig å få et godt forhold til han noen gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min har mobbet og trakassert moren min hele livet. Han har vært grovt psykisk voldelig imot henne, og har kalt henne evneveik, dum, idiot. Det samme gjorde han mor resten av familien hennes, og til slutt hadde hun ikke familie igjen nesten. 

Broren min var han grusom mot, og han later som Ingenting i ettertid. Det var snakk om fysisk vold og psykisk. Meg var han veldig manipulerende imot, og veldig psykisk voldelig!

Moren min ble alvorlig syk for ett år siden og han forlot henne bare. Han koblet ikke inn helsetjenesten når han så store forandringer i personligheten hennes, og når hun snakket om å ta livet sitt så ringte det ingen varsellamper hos han annet enn å stikke av å dra på hytta alene uten henne. Hun prøvde også på dette! I tillegg hadde han gått bak ryggen hennes i flere år med en annen fra jobben. Han angret ikke og ba aldri om unnskyldning. Alt var hennes feil..

Moren min bor nå på sykehjem i Bergen og fikk diagnosen demens. Han prøvde også å lure ifra henne alt av penger etter skilsmissen da han mente at han skulle ha alt og hun ingenting. Han psyket henne helt ned og ødela henne helt. Han skrek til henne at hun skulle ikke få en krone etter han, og hun som var syk trodde ikke bedre.  Dette fikk han henne til å skrive under på mens han skremte henne! Jeg kjørte saken til advokat og var knallhard mot han! Saken ble løst for retten og han trakk saken en dag før den skulle opp, og moren min gikk med på et kompromiss om at hun fikk et hus mens han fikk resten da han er steinrik! 

Nå er far ute av bilde. Han har ikke beklaget seg for oppførselen sin, og han har stukket av til Spania med sine nye kone og later som ingenting. Har ikke sett han på 1,5 år. Vi inviterte han imot vår vilje til dåpen til datteren vår som han ikke har møtt, og han møtte ikke opp. Han har forlatt alt og mener vi har lurt han for penger og løyet samt satt oss opp mot folk som ikke kjenner oss en gang.. Alle vet at denne mannen er gal og kriminell men noen kjøper faktisk løgnene hans. I tillegg har han ikke besøkt moren min og beklaget seg da han vet at hun ligger døende på et sykehjem med demens. Var å besøkte moren min igår og hun har ikke lenge igjen. Jeg ser sorgen i øynene hennes og jeg får så vondt av hvordan han har behandlet henne.. 

Er det riktig av meg å fortsatt kutte han ut? Han er vel ikke god i hode, og han vil vel aldri forandre seg. 

Er så redd for at jeg kommer til å banke han opp eller noe når mamma dør, har et enormt sinne til denne mannen! Men prøver å legge det bak meg. 

Nå har svigerfamilien kjøpt hytte rett ved siden av hans i Sør-Norge og jeg har ikke så lyst til å feriere der tilfelle jeg møter på han, svigermor vet alt om han, men valgte alikevel å dra på kaffebesøk til han. Synes det er litt spesielt når han har vært så fæl.. Har også advart henne mot han, men hun går rett på naiv som hun er. 

Anonymkode: bdf9d...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vondt at noen er slik 

• Liker 1
Gjest Luna Llena
Skrevet

Kutt kontakten, det er det beste. Tro meg.

AnonymBruker
Skrevet
Luna Llena skrev (Akkurat nå):

Kutt kontakten, det er det beste. Tro meg.

Tenker jeg også. Blir vel ikke bedre med årene. 

• Liker 2
Gjest Luna Llena
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker jeg også. Blir vel ikke bedre med årene. 

Jeg har selv erfaring med dette og du vil få det så mye bedre uten ham i livet ditt, selv om han er faren din så betyr ikke det at du må ha noe med ham å gjøre.  Tenk på deg selv og ikke minst barna dine. 

For meg er min far død.

Endret av Luna Llena
Skrevet

Han hadde vært død for meg, for alltid! 
Mulig svigermoren din er dramasyk eller bare idiot, men bare si at du ikke vil høre ett eneste ord om den mannen.

Raust å invitere han i dåp, det hadde aldri jeg gjort! 

❤️❤️❤️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (7 minutter siden):

Han hadde vært død for meg, for alltid! 
Mulig svigermoren din er dramasyk eller bare idiot, men bare si at du ikke vil høre ett eneste ord om den mannen.

Raust å invitere han i dåp, det hadde aldri jeg gjort! 

❤️❤️❤️

Mulig.. Hun vil ikke få mye besøk på hytta av oss, så synd for henne. Vi ønsker ikke å besøke han dirkete på en måte.. 

Han er på mange måter død for oss. Han er en veldig syk mann!

AnonymBruker
Skrevet
Luna Llena skrev (10 minutter siden):

Jeg har selv erfaring med dette og du vil få det så mye bedre uten ham i livet ditt, selv om han er faren din så betyr ikke det at du må ha noe med ham å gjøre.  Tenk på deg selv og ikke minst barna dine. 

For meg er min far død.

Hvordan var faren din?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn sinnsyk mamma som aldri fått møte mine barn. 

Anonymkode: a6d3f...e38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en sånn sinnsyk mamma som aldri fått møte mine barn. 

Anonymkode: a6d3f...e38

Nesten verre når det er mor synes jeg. Hvordan var hun?

Gjest Luna Llena
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan var faren din?

Han var manipulerende, lystløgner, perfekt i sine øyne, drev med psykisk vold og fysisk vold. 

AnonymBruker
Skrevet

Han har vært grusom mot dere. Det er alt du trenger å vite. Psykopat er man ikke før han går til doktoren og spør om han kan få det dokumentert i et skriv. Og slike folk gjør ikke det. Så bare konsentrer deg om alt han har gjort mot dere, og at dette vil du ha en stopp på. Og løsningen er å kutte kontakten 100% med han og slektninger og felles kjente som er på hans side. Dette er viktig, og du skal gjøre det med god samvittighet. ❤️

Anonymkode: 66031...137

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du hatt flere tråder om dette før hvor du får masse råd? Kjenner igjen skrivestilen din

Anonymkode: db185...046

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har vært grusom mot dere. Det er alt du trenger å vite. Psykopat er man ikke før han går til doktoren og spør om han kan få det dokumentert i et skriv. Og slike folk gjør ikke det. Så bare konsentrer deg om alt han har gjort mot dere, og at dette vil du ha en stopp på. Og løsningen er å kutte kontakten 100% med han og slektninger og felles kjente som er på hans side. Dette er viktig, og du skal gjøre det med god samvittighet. ❤️

Problemet er at søskenbarnet mitt som er som ei søster for meg har mye med han å gjøre. Har fortalt henne om han, men hun tror ikke på meg. Hun sier at han er snill og god.. 

Aldri livet om jeg kan kutte ut henne. Nå låner hun ofte barna mine slik at han kan få hilse på de. Dette har jeg tatt henne på flere ganger. Har snakket med samboer og han vil snakke med henne om dette. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke du hatt flere tråder om dette før hvor du får masse råd? Kjenner igjen skrivestilen din

Nei, dessverre. 

Kan det være flere i Norge som har psykopatiske fedre? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke du kommentert akkurat det samme i flere tråder? Kjenner igjen skrivestilen din.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kutt kontakt. For godt.

Anonymkode: c7850...bec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Problemet er at søskenbarnet mitt som er som ei søster for meg har mye med han å gjøre. Har fortalt henne om han, men hun tror ikke på meg. Hun sier at han er snill og god.. 

Aldri livet om jeg kan kutte ut henne. Nå låner hun ofte barna mine slik at han kan få hilse på de. Dette har jeg tatt henne på flere ganger. Har snakket med samboer og han vil snakke med henne om dette. 

Av og til må man kutte kontakten med folk vi er glad i når de ikke respekterer oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse. Angående kusinen din. Les om "flying monkeys". Når du går "No contact" med psykopaten, må du også gå No contact med flying monkeys

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortsettelse. Angående kusinen din. Les om "flying monkeys". Når du går "No contact" med psykopaten, må du også gå No contact med flying monkeys

Men det går ikke med henne. Jeg er altfor glad i henne. 

Jeg er heller ikke redd han så han må bare spørre om livet mitt til henne. 

Han bor heller ikke i Norge store deler av tiden så jeg er ganske heldig der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...